התרגילים ששגיא מוקי וספורטאי העילית אוהבים בחדר הכושר

הזמנו את שגיא מוקי, יונתן קפיטולניק, רז הרשקו, ניקול רובנוביץ, מאור בן הרוש וכרם פרימו לתת לנו המלצות על תרגילי חיזוק ומכשירים שאלופים כמוהם במגוון תחומי ספורט אוהבים וחשוב להם לעשות בחדר הכושר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תרגילים שאלופים אוהבים בחדר הכושר | צילום: איל מרילוס

הזמנו את שגיא מוקי, יונתן קפיטולניק, רז הרשקו, ניקול רובנוביץ, מאור בן הרוש וכרם פרימו לתת לנו המלצות על תרגילי חיזוק ומכשירים שאלופים כמוהם במגוון תחומי ספורט אוהבים. המסקנה הגדולה ביותר היא שלא משנה באיזה ספורט עוסקים, חיזוק השרירים בגוף כולו הוא חשוב וצריך להקפיד על כך. דבר נוסף שניתן להכריז עליו בוודאות – מכשיר הסמית' מאשין הדינאמי של XPT, שזכה לתשואות וקריאות התפעלות מכל הספורטאים, הוא הדבר הגדול הבא שלא ידעתם עליו.

 

סמית' מאשין דינאמי

 

זהו מכשיר ייחודי, ללא הגבלות ומגבלות על תנועת המוט וזאת למרות שהוא מחובר לספוטרים קבועים. בעל יכולת לנוע למעלה ולמטה, שמאלה וימינה ובאלכסון וכל זאת יחד עם תכונות בטיחות ייחודיות של מערכת הבלימה המורכבת המותקנת בו. כאשר מסיימים את השימוש או כאשר מגיעים ל"כשל" המוט נתפס בעצמו על המכשיר בשחרור הידיים מהאחיזה.

מודגם על ידי יונתן קפיטולניק, אלוף העולם לנוער (2021) ואלוף אירופה לנוער (2021) בקפיצה לגובה שמסביר: "המכשיר הזה חשוב מכיוון שמגוון התרגילים שניתן לבצע בעזרתו הוא מאוד גדול. בתור מכשיר שמדמה מוט חופשי, יחד עם ביטחון למשקלים כבדים, זה מתאים גם ברמות הגבוהות במשקלים שעובדים עליהם ברמה תחרותית, עם היתרון של הביטחון מנפילות ופציעות".

המכשיר המוצג הוא Dynamic Smith Machine של חברת XPT המשווק בבלעדיות על ידי סלע פיטנס.

 

היפ טראסטר

מודגם על ידי מאור בן הרוש, שייט לייזר, סגן אלוף אירופה עד גיל 21 (2019), אלוף ישראל, וזוכה מדליית הארד בגראנד פרי וילאמורה (2022).

 

זהו תרגיל אפקטיבי לחיזוק שריר הישבן. הוא פופולרי בקרב נשים וגברים כאחד. בעזרת המכונה של חברת אטלנטיס ניתן להנות מהתרגיל עוד יותר. הכניסה למכשיר היא נוחה ביותר, קיים משטח רולר העוזר למקם את הרגליים בצורה נוחה, העיצוב הייחודי שומר על מרכז המסה רחוק יותר מהמותניים וישנה התנגדות גדולה יותר עם פחות פלטות.

מאור מספר על המכשיר: "בים, שרירי הארבע ראשי עובדים חזק ותחת הרבה עומס ובאימוני כוח בחדר כושר חשוב לי לחזק את השרירים ההפוכים שאלו שרירי ההמסטרינג ושרירי הישבן וזאת כדי לשמור על איזון בגוף. לכן ההיפ טראסטר הוא אחד התרגילים האהובים עליי".

המכשיר המודגם הוא Hip Thruster של חברת אטלנטיס המשווק בבלעדיות על ידי סלע פיטנס.

 

לחיצת חזה בישיבה כנגד מכונה

המכשיר מודגם על ידי שגיא מוקי, אלוף העולם בג'ודו (טוקיו 2019), פעמיים אלוף אירופה (באקו 2015 ותל אביב 2018) ומחזיק מדליית ארד בג'ודו (אולימפיאדת טוקיו 2020).

 

מכשיר זה ממוקד בחיזוק שרירי החזה. ניתן לבחור בו את המשקל הרצוי והוא בעל משענת גב לנוחות מרבית.
ביצוע התרגיל במכשיר הוא בטווח מלא – לחיצה מהחזה ועד ליישור הידיים.

שגיא מציין כי, "לחיצת חזה זה תרגיל חשוב לי מכיוון שבזמן הקרב היא עוזרת לי לדחוף את היריב ממני ולשמור על מרחק ממנו או להפיל אותו לאחור".

המכשיר המודגם הוא Selectorized Chest Press של חברת BH Fitness המשווק בבלעדיות על ידי סלע פיטנס.

 

כלוב עם מגוון רחב של תוספות

מודגם על ידי רז הרשקו, אלופת אירופה בג'ודו (2022) ומחזיקת מדליית הארד מאולימפיאדת טוקיו (2020).

 

לכלוב ניתן להוסיף מגוון רב של תוספות למספר אינסופי של תרגילים שונים לחיזוק שרירי הגוף השונים.

בסרטון מוצגים 3 תרגילים: 1. פשיטת מרפק בעמידה כנגד פולי עליון עם חבל. 2. כפיפת מרפק בעמידה כנגד פולי תחתון עם חבל. 3. סקוואט כנגד מוט חופשי.

רז מציינת כי "אלו התרגילים הכי חשובים לי עכשיו. הם מחזקים לי את השרירים מסביב למרפק ועוזרים לי לשמור שלא אפצע חלילה. אחרי הניתוח שעשיתי במרפק אני עובדת על כל השרירים מהכתף ועד כף היד בשתי הידיים כדי שהכול יהיה חזק ומחוזק".

המכשיר המודגם הוא Power Rack של חברת ATX המשווק בבלעדיות על ידי חברת סלע פיטנס.

 

מתקן רב תחנות לאימון פונקציונלי

מודגם על ידי מאור בן הרוש, שייט לייזר, סגן אלוף אירופה עד גיל 21 (2019), אלוף ישראל, וזוכה מדליית הארד בגראנד פרי וילאמורה (2022).

 

מתקן מקצועי זה מכיל 4 תחנות אימון שונות עם סטאקים נפרדים לכל עמדה. המכשיר מאפשר אימון פונקציונלי אופטימלי – להפעלת כל חלק בגוף. פולי עליון כנגד מוט בישיבה חתירה בישיבה, שני פולי עליון למגוון רב של תרגילים בשילוב תושבת גב. מתקן מושלם לאימון קבוצתי ולמגוון אינסופי של אימוני כוח הבונים איזון ויציבות.

מאור מוסיף: "זהו מכשיר קלאסי עבורי כאשר אני רוצה לשפר סיבולת שריר. המכשיר נותן לי אפשרות לעבוד בשיטת סופר-סט לפלג גוף עליון, שם אני יכול לעבוד על גב, כתף אחורית ויד אחורית עם מינימום מנוחה בין התרגילים. המכשיר נוח ויעיל מאוד."

המכשיר המודגם הוא 4Stack Multi-Functional של חברת BH Fitness המשווק בבלעדיות על ידי סלע פיטנס.

 

מכשיר דואלי לשריר הדלתא ושריר החזה

מודגם על ידי כרם פרימו, סגנית אלופת העולם בג'ודו עד גיל 21 (2021) ומחזיקת מדליית הזהב בפסטיבל האולימפי לג'ודו (2022).

 

מכשיר עם יכולת כפולה – משמש לחיזוק שריר הדלתא האחורי וגם כמכשיר פרפר לחיזוק שרירי החזה. שני התרגילים מבוצעים בישיבה לנוחות מרבית.

המכשיר המודגם הוא Rear Deltoid / Peck Deck Dual של חברת BH Fitness המשווק בבלעדיות על ידי סלע פיטנס.

 

לחיצת חזה

מודגם על ידי ניקול רובנוביץ’, מחזיקת מדליית זהב באליפות אירופה עד גיל 23 (פינלנד, 2021) בהנפה, דחיקה וקרב רב.

 

תרגיל לחיצת החזה הוא אפקטיבי לחיזוק פלג הגוף העליון, עם דגש על שרירי החזה, הידיים והכתפיים. למכשיר ישנה טעינת פלטות בשיפוע חיובי וכובד העמסה מירבי. כאשר השיפוע הוא חיובי, התרגיל יעבוד בעיקר על שרירי החזה העליון והכתפיים. למכשיר ישנן גם זרועות מנוף עצמאיות, המספקות תוצאות מאוזנות ומאפשרות למשתמשים להימנע מפציעות.

ניקול רובנוביץ מציינת כי "עבורי תרגילים במכשיר לחיצת החזה הם חשובים וגם בתחום הרמת המשקולות האולימפית. במכשיר הזה של אטלנטיס מאוד נוח ומדויק לבצע את התרגילים הייעודיים שאני צריכה".

המכשיר המודגם הוא מכשיר Incline Chest Press של חברת אטלנטיס המשווק בבלעדיות על ידי סלע פיטנס.

 

קראנצ' בטן בישיבה

מודגם על ידי יונתן קפיטולניק, אלוף העולם לנוער (2021) ואלוף אירופה לנוער (2021) בקפיצה לגובה.

 

חיזוק שרירי הבטן עם מכונה שבה קיימת תנועה כפולה להפעלה רבה יותר של סיבי שריר פלג הגוף העליון והתחתון כאחד. במכונה יש כיווץ מלא של שרירי הבטן, השימוש בה הוא קל ונוח עם מושב להפחתת כפיפת הירכיים. יונתן מציין כי "תרגילי בטן חשובים לכולם כספורטאים וכמובן שכקופץ לגובה אני גם עובד על החיזוק שלהם הרבה".

המכשיר המודגם הוא Dual Seated Crunch של חברת אטלנטיס המשווק בבלעדיות על ידי סלע פיטנס.

 

סקוואט עם מוט בסמית' מאשין

מודגם על ידי שגיא מוקי, אלוף העולם בג'ודו (טוקיו 2019), פעמיים אלוף אירופה (באקו 2015 ותל אביב 2018) ומחזיק מדליית ארד בג'ודו (אולימפיאדת טוקיו 2020).

 

המכשיר מגיע עם מוט מובנה ואפשרות להגבלת טווח התנועה הרצוי או אפשרות להוספת "מעצורים" שמונעים מהמוט ליפול. המכשיר מסיבי ומקצועי ונותן מגוון רחב של תרגילי אימון. הוא מאפשר עבודה על כל קבוצת השרירים ומתאים לחדרי כושר. העבודה עם המכשיר היא חלקה ויציבה.

שגיא מסביר: "הסקוואט עוזר לחוסן הכללי, לחוזק וליציבות, במיוחד כאשר אני מרים את היריב על הגב".

המכשיר המודגם הוא Smith Machine של חברת אטלנטיס ומשווק בבלעדיות על ידי סלע פיטנס.

סלע פיטנס היא חטיבת ציוד הכושר והספורט של חברת סלע מדיקל והיא המשווקת הבלעדית של המותגים המוצגים בכתבה. אולם התצוגה נמצא ברחוב גיסין 78, פתח תקווה. ניתן לתאם ביקור בטלפון: 054-6901853


 

כתבת תוכן שיווקי של חברת סלע מדיקל




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג