ספורטאי השבוע של שוונג || צחי כהן

הוא רץ כבר 25 שנה ובקרוב הוא עומד להשתתף באליפות העולם למסטרס למרחק של 10 ק"מ. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - צחי כהן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

צחי כהן ,41 ,תל אביב, מנכ"ל פרו-ראנר 

"הרגשתי שזה ספורט שאני טוב בו, יכול להגשים דרכו הרבה חלומות | צילום: עופר עברי

איך נכנסת לראשונה לספורט? 
"אני רץ משנת 1994.התחלתי בתחרויות בית ספר ועם הזמן רצתי בתחרויות ארציות. בגיל 18 ניצחתי באליפות ישראל ב-800 מטר ובהמשך, בגיל בוגר יותר ניצחתי באליפויות ישראל ב-1500 מטר וגם ב-5000 מטר. פעמיים באליפות ישראל במרוצי שדה. מאז ועד היום אני רץ משתתף במירוצים".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?
"הרגשתי שזה ספורט שאני טוב בו, יכול להגשים דרכו הרבה חלומות שלי ולפתוח לי דלתות בתחום העסקי".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?
"אתלטיקה, ריצות בינוניות וארוכות".

היכן אתה מתאמן? 
"אני רץ כל בוקר לעבודה מול קניון איילון כ-60-90 דקות. בדרך כלל, הריצות ברובן בפארק הירקון. פעמיים בשבוע אני משתדל לעשות אימוני איכות עם מאמן האתלטיקה חיים מלכא ויחד אנחנו מבצעים אימונים מהירים יותר ומגוונים כדי שאוכל להגיע ליעדים שאני מציב לי עכשיו בקטגוריית המאסטר בארץ ובחו"ל".

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?
אני מקדיש כ-10-12 אימונים שבועיים. אני רץ בין 140 ל-150 קילומטר בשבוע. שני אימוני כביש מסלול, אינטרוולים ארוכים ובינוניים בנוסף פעם בשבועיים אימון עליות של 200 מטרים כפול 15 כאר בסוף מייל עד שני מייל קצב תחרות. בשבוע אחרי תחרות, אימון פארטלק בשטח מגוון הכולל מקטעים קצרים של עד דקה בזמן כולל של 30 דקות".

"אני רץ בין 140 ל-150 קילומטר בשבוע." | צילום: ראול בלייכמן

ספר על תחרויות שהשתתפת בהן?
"התחרות האחרונה בה התחרתי היתה בפארק הירקון לזכרו של 'צלם הבית' מנוס עומר שהיה לקוח שלי וחבר טוב. הגעתי במקום השני כללי. רצתי 10 ק"מ ב-32.40 דקות. אליפות ישראל ב-15 ק"מ בראשון לציון בשישי האחרון בה סיימתי כאלוף ישראל לוותיקים פעם ראשונה לגילאי 40-45 בזמן 50.30 דקות. הפעם עשיתי טעות שהתחלתי מהר את הריצה ב-9:30 ל-3 ק"מ ,מה שגרם לי לירידה בקצב ב-3 ק"מ האחרונים- אבל אני שמח שלמרות הפתיחה המהירה עדין לא נשברתי וסיימתי סביר".

שיא אישי מיוחד.
"יש הרבה שיאים, חלקם באליפויות ישראל, 800, 1500, 5000 מטר בהן ניצחתי ועוד מרוצי כביש שניצחתי בעבר כמו מרוץ רעננה, רמה"ש, ראשל"צ, עין גדי ועוד. כמו כן השתתפתי בשנת 2003 באליפות העולם בריצות הרים באלסקה, זה אירוע שלא ישכח, הגעתי מקום ה-100 וכל המסלול היה מלא בשלג. יצאתי עם נעלי ריצה מתאימות לכביש וכל הראשונים רצו עם נעלי ריצה מתאימות לשטח".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"כאשר אני שם לעצמי מטרה כמו אליפות עולם למאסטרס, אז המוטיבציה שלי גבוהה מאוד. אני מבצע את האימונים ללא בעיה. בכל פעם צריך להגדיר מטרה אחרת לשאוף אליה. אחרי 25 שנות ריצה, המטרות גורמות לי לחזור ולבצע אימונים עצימים, אחרת ללא מטרה אני נהנה גם מריצות קלות בכל בוקר וערב לעבודה".

"בשישי האחרון סיימתי כאלוף ישראל לוותיקים פעם ראשונה" | צילום: אלבום פרטי

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"אני מקפיד  לאחרונה על מסגרת של תזונה עשירה בפחמימות ודלה בשומן עד ריצת הערב. בחודש האחרון ממוצע הקילומטרים השבועי שלי עומד על 150 קילומטר. ירדתי באחוזי השומן מ-15 אחוז ל-8 אחוז. בשישי ושבת עם המשפחה אני מרשה לעצמי מעט יותר, אבל גם ללא הפרזה. לא לוקח תוספי מזון ויטמינים ומינרלים כלל.".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"לדעתי זה האיזון. כאשר אני מגיע בבוקר לעבודה אחרי ריצה, אני מלא אנרגיה וכל היום נראה אחרת. גם בערב ובכלל שאני מגיע הביתה אני מלא אנרגיה ומרגיש כאילו לא הייתי לפני כן בעבודה או בריצה. הריצה גורמת לי להנאה רבה ולאושר. העבודה והריצה מבחינתי משתלבים יחד, אני מוצא את עצמי פעמים רבות בריצה, חושב על הדברים שאני צריך לעשות בעבודה ומנקה לי את הראש. כמובן הכי כיף השילוב של הספורט כדרך חיים יחד עם משפחה. כל הבית אצלנו אוהב ועושה ספורט, אם זה בחדר כושר, ריצה, ריקוד וכדומה. אני מאוד מאמין בזה".

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"הייתי מוותר על טבילות בקרח, למרות שזה אמצי הכרחי והיחיד שעוזר לכאבי כפות הרגליים שלי. לא מוותר, אבל פשוט לא מוצא זמן פנוי לעשות אימוני כוח. כל הזמן אני רוצה לעשות ובסוף אמצא גם לזה את הזמן".

"המטרה היא אליפות עולם למאסטרס בפולי" | צילום: ראול בלייכמן

ספר סיפור בלתי נשכח?
"רצתי באליפות אירופה למועדונים בפורטוגל 3000 מטר בשביל האגודה מכבי תל אביב. הובלתי במשך שלושה או ארבעה הקפות את הריצה, יחד עם אלוף אירופה באולם ב-1500 מטר ומקום 3 באולימפיאדת אתונה. היה נחמד מאוד ולבסוף כמובן הוא ניצח את כולם בקלות בסיבוב האחרון ב-53 שניות. אני זוכר שלמרות שרצנו יחד את אותם סיבובים, הרגשתי שלא אני מכתיב את הקצב והשליטה בריצה היא שלו וזה רק רצים מנוסים כמוהו יכולים להרגיש כך, רגועים ובטוחים בניצחון שלהם".

מי המודל לחיקוי שלך? 
"בתחום הריצה זה הישאם על גרוז ממרוקו שעד היום כבר 20 שנה לא שברו לו את השיא עולם ב-1500 מטר ומייל. יצא לי אפילו לראות אותו באחת התחרויות שהייתי".

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?
"הכי חשוב לדעתי, להתאמן עם מאמן שמבין ומכוון אותך וכמובן להנות מהדרך למטרה שהצבתם לכם. מומלץ כל הזמן לאתגר את עצמכם עם מטרות חדשות ולהנות. אני גם בעד לרוץ בכיף, ללא מטרות ולהנות מהריצה. לחשוב על החיים ובכלל".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות? 
"המטרה היא אליפות עולם למאסטרס בפולין ב-27/3, שם ארוץ 10 ק"מ כביש ואני מקווה לעשות את המיטב בשביל לנסות להתמודד על מדליה. יש 7 רצים לפחות שיכולים להתמודד לפי התוצאות. אין לדעת איך הכושר של כולם, בטח יהיו עוד רצים שיוכלו להפתיע, לכן צריך להגיע בכושר הכי טוב שאפשר ולסמוך על עצמך".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן


אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל לדגנית [email protected] לקבלת השאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • איתן שמידט הגיב:

    אדם מקסים מוכשר ומלא שמחת חיים.
    מאמין שתגיע רחוק בפולין בסוף מרץ בתחרות.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג