ספורטאי השבוע | עומר מנוס

רבים מכירים אותו בשמו השני "צלם הבית", אז הנה הצצה קטנה לסיפורו האישי של הצלם שמלווה את המרוצים בישראל בקריאות עידוד בכל כך הרבה תחרויות ואיך מ-100 קילו הגיע ל-100 ק"מ?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עומר מנוס

תמיד נמשכתי לריצה יותר מכל ספורט אחר | צילום: עופר ביידה

ספר לנו איך הכל התחיל?
"בנעורי אהבתי ריצה למרחק, קפיצה למרחק שחייה וטניס. מגיל 30 עד 40 הפסקתי לעשות ספורט ולצערי עליתי כ-30 ק"ג ובשיא הייתי כ-100 ק"ג. בשנת 2008 קרה המהפך בחיי, אשתי שעובדת כאחות במחלקה קרדיולוגית פגשה את יאיר קרני שהפעיל אז את 'דרך הכושר' בהדר יוסף. במהלך שלושה חודשים התאמנתי ואכלתי לפי תפריט שנתן לי והצלחתי להשיל מעלי 16 ק"ג, ולרוץ 10 ק"מ ב-51 דק' ,כעבור חצי שנה הגעתי ל-77 ק"ג".

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"תמיד נמשכתי לריצה יותר מכל ספורט אחר, צריך לשים רק נעליים ולרוץ. הבנתי גם שזה הספורט היחיד שיעזור לי לרדת במשקל".

ענף הספורט האהוב עלייך?
"ריצה תמיד אצלי היה ראשון, לאחרונה התחלתי לשחות".

מקום מגורים: רעננה.

האיש, המצלמה והחיוך הנצחי. עומר מנוס (צילומים: צלם אותי)

היכן אתה מתאמן?

"בארבע השנים האחרונות אני מתאמן בקבוצת 'רצי רעננה'. קבוצה חברתית מדהימה, אחד תומך בשני. יש מחנה אימונים בצפון פעם בשנה, יחד מתאמנים למרתונים בארץ כמו טבריה וירושלים".

כמה פעמים בשבוע אתה מקדיש לספורט?

"לצערי בחודשיים האחרונים נפצעתי, בשיא הייתי מתאמן 4-5 פעמים בשבוע".

תחרויות שהשתתפת?

"בשנתיים האחרונות הפכתי להיות 'צלם הבית' של 'עולם הריצה', לאחר עשרות תחרויות שהשתתפתי בהן בארץ מרתונים ואולטרה, הרגשתי שמיציתי את עצמי וחיפשתי ריגוש נוסף לריצה. החלטתי שמטרת הריצה שלי תהיה שונה מאחרים ומאז אני מצלם תוך כדי ריצה ממרחק 10 ק"מ ועד השיא שלי של 100 ק"מ מצטבר ב-2012 בסובב עמק. אין רץ או רצה בארץ שלא הספיק להכיר אותי או להיתפס תוך כדי ריצה בעדשת מצלמתי".

מה השיאים האישיים שלך.

"10 ק"מ ב-42 דק' ומרתון טבריה 2012 3:32 שעות. בעיניי ההישג המיוחד היה בשנת 2013 שהצלחתי לרוץ שישה מרתונים במהלך חצי שנה מתוכם אחד בחו"ל".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?

"להמשיך לרוץ ולהמשיך לצלם את הרצים בישראל, ולראות את התמונות שצילמת במהלך הריצה נמצאות בפרופיל שלהם בפייסבוק".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה?

"כיום אני לא מקפיד, גם בשל הפציעה הורדתי בכמות האימונים, בעבר לא הייתי נוגע בבורקסים ופיתות".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט ומשפחה?

"לשתף את המשפחה בתוכניות הריצה שלי. מרתון בחו"ל או אירועי ספורט באילת מעדיף לבוא עם בת הזוג על מנת לתת לה הרגשת שייכות למה שאני עובר וחווה. משתדל לרוץ בשעות שלא פוגעות בזמן איכות עם המשפחה, כאשר בני המשפחה ישנים אני כבר עמוק בתוך הריצה כשאני חוזר הביתה מהריצה זה הזמן להעיר את כולם לעבודה ולבית ספר".
על מה היית מוותר בספורט שלך? "כאשר אתה מרגיש שיש חשש שתיפצע באותה תחרות. לצערי זה מה שקרה לי לפני כחודשיים, ויתרתי על הרבה תחרויות על מנת לחזור שבם בריא למסלול הריצה".

דמות נערצת עבורך?

"אישתי שנותנת לי את כל התמיכה והעזרה על מנת שאמשיך באהבת הריצה".

 טיפ ספורטיבי?

"בואו מוכנים לכל מירוץ, לא לזלזל באימונים. יש הבדל בין לרוץ בחורף ובקיץ ולצערי הרבה רצים לא לוקחים זאת בחשבון ובקיץ חלקם מתייבשים במהלך האימונים. מרתון ראשון באים לסיים בכבוד, לרצים מתחילים לא הייתי ממליץ לחפש תוצאה, תהנו מהדרך ותחשבו על קו הסיום, זהו רגע מרגש".

מה המטרה הבאה?

"מרתונים לשנת 2014 לרוץ ולצלם את מרתון טבריה, ירושלים ומרתון חו"ל פדובה באיטליה".


 

 

 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

  • 1.ספורטאי השבוע-עומר מנוס
    עליו נאמר גם אצן גם צלם ותמיד חיכן,אין אצלו מנוס כולם נתפסים במצלמתו.

    טימור אלי (21/10/2013)

  • 2.עומר היקר, אתה אכן ספורטאי השראה אמיתי
    ורק ספורטאי אמיתי – בכל רמ"ח אבריו ובכל שס"ה גידיו – שאוהב את הספורט והריצה – באשר הם – מסוגל כ"כ להינות בו זמנית גם מהריצה וגם מהצילום של הרצים האחרים – לגמרי לא רגיל – ואני מאחל לך – ולעצמי – שעוד ניפגש בתחרויות הריצה שלנו – מרתון טבריה 2014 וכו' – ומאחל לך גם – שהפציעה תחלוף – כי מהי הפציעה שלך אם לא הדרך של הגוף לכפות עליך מנוחה קטנטנה ? ושיהיה לכולנו אך ורק טוב. א מ י ר(מאליפויות הוותיקים)

    אמיריצה (21/10/2013)




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג