מחקר || כמה שכיבות סמיכה אתם עושים? אולי זה יאריך לכם את החיים

במחקר שפורסם לאחרונה מצאו אצל גברים פעילים שמי שמצליח לבצע יותר שכיבות סמיכה נהנה מסיכון נמוך משמעותית לפתח מחלות לב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שכיבות סמיכה
שכיבות סמיכה

יש כאלה שעושים את זה כל יום, ויש לא מעט ששונאים את זה. אבל דבר בטוח, שכיבות סמיכה הן חלק מהפעולות הבסיסיות ביותר, ובדרך כלל מי שמצליח לעשות הרבה מהן גם נמצא בכושר גופני טוב. ועכשיו יש גם מחקר שקובע שמי שמצליח לעשות הרבה שכיבות סמיכה מפחית באופן משמעותי את הסיכוי ללקות במחלות לב.

כולם מכירים את התרגיל הזה, לא בטוח שכולם יודעים עד כמה הוא חשוב | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא  
למה כל כך חשוב לעשות שכיבות סמיכה?
מחקר: ריצה ופעילויות עצימות גורמות לעלייה של תאים צעירים בדם
הסבר מדעי: למה פעילות גופנית כל כך חשובה לדיאטה?

את המחקר שפורסם באתר JAMA NETWORK ערכו רופאים מבית החולים קיימברידג' במסצ'וסטס. השתתפו בו 1,104 גברים בריאים ופעילים גופנית שהונחו לבצע שכיבות סמיכה לפי קצב של 80 לדקה בעזרת מטרונום שעזר להם לשמור על הקצב. המשתתפים התבקשו לעצור באחד מהמקרים הבאים: הגעה ל-80 שכיבות סמיכה, פספוס של 3 שכיבות סמיכה או יותר לפי פעימות המטרונום או חוסר יכולת להמשיך.

מבחינה סטטיסטית המתנדבים היו בכושר טוב. 7 אחוזים מהם הצליחו לבצע עד 10 שכיבות סמיכה, 18 אחוזים ביצעו בין 11 ל-20, 35 אחוזים ביצעו בין 21 ל-30, 26 אחוזים בין 31 ל-40 ו-14 אחוזים מהמשתתפים הצליחו לבצע 41 שכיבות סמיכה ומעלה.

לאחר מעקב של 10 שנים אחרי המשתתפים, החוקרים מצאו שאותם גברים שהצליחו לבצע יותר מ-40 שכיבות סמיכה היו בסיכון נמוך ב-96 אחוזים לפתח מחלה קרדיווסקולרית כמו אי ספיקת לב או מוות פתאומי – וזאת לעומת הנבדקים שלא הצליחו לבצע יותר מ-10 שכיבות סמיכה.

שמירה על כושר השרירים תורמת ללב חזק

בנוסף, החוקרים גילו הבדל גדול גם בין הנבדקים שביצעו 21 עד 30 שכיבות סמיכה לעומת אלו שלא הצליחו יותר מ-10, וזאת למרות שמדובר בביצוע פיזי שהוא בסך הכל די ממוצע לגבר בריא ולא מרשים במיוחד. בסופו של דבר ככל שהנבדקים היו חזקים יותר, כך קטן הסיכוי שלהם לפתח מחלות לב.

ולמה זה קורה? לפי אחד מעורכי המחקר ד"ר ג'סטין יאנג, חוזק השריר נקשר לסיכון מופחת ללחץ דם גבוה ולתסמונת מטבולית ואלו תסמינים שעלולים להגדיל את הסיכון למחלות לב, סוכרת ושבץ וזה כמובן מצביע על סיכון נמוך יותר למוות מוקדם.

חשוב לציין שהמחקר הזה בדק גברים פעילים בלבד, כך שעורכיו עדיין לא יודעים האם התוצאות שלו נכונות גם לגבי נשים או לגבי אנשים שאינם פעילים בכלל. אבל כנראה שההנחה ששמירה על כושר השרירים תורמת ללב חזק יותר לא מפתיעה במיוחד.

ועוד משהו שהוא קונצנזוס. לא רק ששכיבת סמיכה היא תרגיל בסיסי שכולם מכירים מגיל צעיר, זהו גם אחד התרגילים שביצוע שלו באופן קבוע ונכון יהיה יעיל לכל אחד, כולל הספורטאים האירוביים שחושבים בעיקר על חיזוק פלג הגוף התחתון.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אייל הגיב:

    כבר ביקשתי בעבר: חבל שאין קישור למאמר המקורי, אפילו לתקציר שלו.

  • רותי הגיב:

    הכותרת מטעה- במחקר שהוצג כאן לא ניתן להצביע על קשר מסוג סיבה ותוצאה בין ביצוע שכיבות סמיכה ובין הארכת החיים. סביר להניח שגברים שעוסקים בספורט באופן שוטף (סוגי ספורט שונים) מסוגלים לבצע יותר שכיבות סמיכה מאחרים ונהנים מבריאות טובה יותר וזאת ללא כל קשר לשכיבות הסמיכה.

  • י. הגיב:

    אני מניח שהבעיה בכתבה ולא במחקר. צריך לקרוא את המחקר המקורי. ברור שהשתמשו בשכיבות סמיכה כמדד למצב גופני כללי ולא כאמצעי לשפר את המצב הזה. גם לא ברור מה הגילאים והרי לבן 20 ולבן 80 יהיה גם כושר אחר וגם סיכונים אחרים…

  • JO הגיב:

    ובקיצור
    עדיף להיות צעיר בריא ובכושר
    על זקן חולה ולא בכושר

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג