יושבים שעות במשרד? ייגרם לכם נזק גם אם אתם ספורטאים

מחקר חדש בדק איך ישיבה ממושכת משפיעה על תהליך המטבוליזם בגוף ומצא שגם פעילות גופנית לא ממש עוזרת כשיושבים יותר מדי שעות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ישיבה במשרד
ישיבה במשרד

ישיבה ממושכת לאורך רוב שעות היום עלולה לחבל ביתרונות של הפעילות הגופנית גם עבור מי שמבצע אותה באופן קבוע, כל עולה לי מחקר חדש אך מדאיג שפורסם במגזין פיזיולוגיה יישומית. המחקר רומז לכך שחוסר פעילות לא רק פוגע בבריאות כשלעצמו אלא גם ביתרונות של אורח החיים הבריא להן זוכים בזכות פעילות גופנית סדירה.

פשוט לא בריא | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
נמצא מהו האימון היעיל ביותר לשריפת שומן 
מדוע פעילות גופנית כל כך חשובה לדיאטה? יש לזה הסבר מדעי 
מדוע פעילות גופנית לא מספיקה כדי לרדת במשקל? 

בסופו של דבר פעילות גופנית מפחיתה את הסיכוי למחלות לב, סוכרת ומחלות כרוניות אחרות. לעומת זאת אורח חיים יושבני מעלה את הסיכון ללקות באותן מחלות כרוניות. חוקרים באוניברסיטת טקסס באוסטין החליטו לנסות ולבדוק עד כמה חמורה יכולה להיות ישיבה ממושכת, וערכו ניסוי בהשתתפות 10 מתנדבים צעירים ובריאים מהאוניברסיטה.

תחילה הם בדקו את כושרם הגופני של המתנדבים, ולאחר מכן ביקשו מהם לשבת לשבת במשך 13 שעות ביום ולא לעבור כמות של 4,000 צעדים מדי יום. בנוסף הם דאגו להם לתזונה שלא תרגום להם להשמין ובכך לפגוע במטבוליזם, משהו שהם רצו לבדוק. כל הניסוי הזה ארך ארבעה ימים.

לאחר ארבעה ימים הוגשה להם ארוחת בוקר שכללה שייק מעורבב בגלידה. במקביל, הם עברו בדיקות דם כדי לעקוב אחרי המטבוליזם בגוף לאחר ארוחה עתירת שומן וערכי הטריגליצרידים, הסוכר בדם והאינסולין נרשמו.

בחלק השני של הניסוי, התבקשו המתנדבים להעביר ארבעה ימים נוספים באותו אורח חיים יושבני, רק שבמקרה הזה ההבדל היחיד היה שבערב של היום הרביעי הם ביצעו אימון ריצה אינטנסיבי. הרעיון היה לבדוק האם שילוב של פעילות גופנית בתוך ארבעת הימים "חסרי המעש" האלו תורם. גם במקרה הזה הם קיבלו ארוחת בוקר עתירת שומן וסוכר בבוקר שאחרי הניסוי, ונלקחו מהם בדיקות דם.

התוצאות היו צפויות בחלק הראשון ומאכזבות בחלק השני. באופן לא מפתיע, לאחר החלק הראשון של הניסוי נראו רמות גבוהות של טריגליצרידים וסוכר בדם, גם מספר שעות לאחר אותה ארוחה שהיא פשוט לא בריאה. העניין הוא, שגם בחלק השני של הניסוי לא נרשמו שינויים בערכים שנבדקו בבדיקות הדם. כלומר, הפעילות הגופנית לא תרמה כלום לתהליך המטבוליזם.

הניסוי הזה היה אמנם קטן ולא ניתן להבין ממנו מהי כמות שעות הישיבה שמוגדרת כ"לא בריאה" או אף "מסוכנת". מצד שני, זו הוכחה לכך שפעילות גופנית לא תמיד מספקת יתרונות רק בזכות עצמה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • SAV הגיב:

    כתבה מעניינת אבל מה הפיתרון? לא לעבוד? להחליף מקצוע? מה לעשות שחצי מהאוכלוסיה עובדת מול מחשב?
    לא לעשות ספורט בכלל?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג