מבחן שוונג || פנס ראש של LED LENSER מדגם NEO6R

הבוחן שלנו יצא לרוץ בשטח בשעות החשוכות של הלילה עם פנס ראש בעל עצמת אור גבוהה וטווח הארה מרשים - כל התוצאות כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הפנס נבדק ונבחן למרחק 75 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 50 ק"מ)


האחים הגרמנים ריינר והראלד אופולקה תמיד האמינו בעצמם, וגם כשאף בנק לא נתן להם הלוואה הם לא ויתרו על הקמתה של LED LENSER שהפכה בשני העשורים האחרונים לאימפריה של פנסים, כשספורטאי הסבולת מכירים את המותג בעיקר בזכות פנסי הראש שלהם.

אינו כבד מדי ולכן פחות מורגש על המצח

איכות גרמנית ומותג בעל שם טוב זו כבר התחלה טובה כשבוחנים מוצר, אבל מצד שני היא גם עלולה להיות קצת "טריקית" מכיוון שאם הציפייה היא לכך שהכל יהיה טוב, באופן טבעי אולי נרגיש יותר את מה שלא טוב. כל מי שמצטייד בפנס ראש חדש ובעיקר מי שזקוק לו לצורך פעילות ספורטיבית ממושכת בלילה, מפנטז על המוצר שיתאים לראש כמו כובע צמר מפנק בליל חורף קפוא. העניין הוא שכנראה שעוד לא המציאו את זה, ופנס ראש זה משהו שיכול להיות חשוב מאוד ואפילו קריטי לאנשים מסוימים, אבל קשה להגיד שהוא נוח.

מבחני שוונג נוספים
נעלי ריצה של נייקי מדגם AIR ZOOM פגסוס 35
נעלי 361 מעלות מדגם SENSATION 3
תרמיל שתייה של NATHAN מדגם VAPORKRAR

מבחן שוונג

הפנס מאיר את הדרך ל-30 מ' קדימה

במקרה של דגם ה-NEO6R של לד לנסר אפשר להגיד שהושקעה מחשבה רבה ביחס למוצר שאמור להיות מיועד לכל כיס, והוא לא מפנסי הקצה של החברה. זה אומר שהפנס עצמו מקדימה הוא לא כבד מדי וזה הופך אותו לפחות מורגש במצח, גם בגלל החומר הרך שעוטף אותו מאחורה. בחלק האחורי של הרצועה לראש נמצאת הסוללה, כך שזה החלק הגדול יותר, אבל גם במקרה הזה יש חומר נעים יחסית שמרפד את כל האזור של בית הסוללה כך שאין תחושה של לחץ בחלק האחורי של הראש. אם כבר, מרגישים את החלק הקדמי אבל שוב, כפי שציינו, אל פנסי הראש צריך להתרגל, והמוצר הזה מגיע גם עם רצועת חזה שאפשר להעביר אליה את הפנס.

ובכל מקרה, מי שרץ בחושך בדרך כלל יעדיף את הפנס על ראשו. המשתמשים במוצר הזה ישמחו לגלות שפליטת האור של הפנס הזה עומדת על 240 לומנס (יחידה למדידת עוצמת אור שנקלטת על ידי עין אנושית). מה זה אומר? לפנסים הפשוטים ביותר של לד לנסר יש פליטת אור של 90-100 לומנס ובפנסים המקצועיים ביותר זה יכול להגיע גם ל-2,000. זה אומר שמבחינת יחידת המידה הזאת עדיין מדובר בפנס "למתחילים" יותר, אבל זה בטוח אחד הדברים היותר טובים שתוכלו למצוא במחיר של פחות מ-200 שקלים.

ריצת לילה בשטח

יצאתי עם הפנס לריצות שטח לילית, במקומות שאין בהם טיפת אור. מקור ההשוואה שלי היה פנס ראש קודם של אותה חברה, אבל מסדרה פשוטה יותר. מעבר לעובדה שצוינה כאן למעלה, לפיה בלד לנסר השקיעו הרבה יותר מחשבה בנוחות, הופתעתי לגלות עד כמה גדול היה ההבדל בראות, ועד כמה יותר בטיחותי לרוץ עם פנס טוב יותר.

שני דברים משמעותיים שבזכותם הרגשתי את ההבדל. הראשון, הפנס האיר לי את הדרך ל-30 מטרים קדימה כפי שגם מבטיח היצרן, וזה הבדל גדול לעומת פנסים חלשים יותר שנחשפתי אליהם. הדבר השני, וזה ההבדל המשמעותי – קיבלתי תאורה רחבה יותר כשאני רץ קדימה, וזה כל כך חשוב בשטח. הרי לפעמים יש כל מיני מכשולים, שבראייה צרה קשה מאוד להבין איפה הם מתחילים ואיפה הם נגמרים. כמובן שאין לזה סוף, וככל שהפנס יהיה חזק יותר כך הריצה בלילה תהיה בטיחותית יותר. במקרה שלי, הרגשתי שהפנס הזה "שומר עליי" מספיק טוב וממש התפנקתי על האור.

עוד פטנט נחמד שיש בפנס הזה הוא אפשרות כוונון של הפנס מקדימה. מהמצב הרגיל שלו, ניתן להוריד אותו כלפי מטה ובסך הכל יש לו חמישה מצבי גובה. מתי כדאי להוריד אותו למטה? אולי בריצה בעלייה כשיש הרבה אבנים ואנחנו רצים בצעדים קטנים, או כשרצים כמה אנשים יחד ואז בעצירה אנחנו לא רוצים לסנוור אחד את השני. חוץ מזה, לטובת הבטיחות יש בפנס הזה גם תאורה אחורית מהבהבת שמגיעה מבית הסוללה ומי שנמצא מאחוריכם לא יוכל לפספס אתכם. בפנס הקדמי עצמו יש שלושה מצבים: המצב הסטנדרטי שהתייחסנו אליו, מצב חסכוני עם פליטת אור של 20 לומנס ומצב מהבהב גם הוא עם פליטת אור של 20 לומנס. במצב הסטנדרטי הסוללה יכולה להחזיק מעמד 6 שעות לפני שצריך לטעון אותה מחדש, ואת זה עושים עם כבל USB שמגיע עם המוצר.

עוד חידוש מרענן בפנס הזה הוא כבל חשמלי שנמצא על הרצועה, ורק אם הוא המחובר הפנס יכול לעבוד. זה נועד כדי למנוע מצבים שבהם הפנס נמצא בתוך תיק ונדלק בטעות, ואז הסוללה מתרוקנת עוד לפני השימוש. וזה מביא אותנו גם לכפתור ההפעלה שלו שנמצא מצד ימין של הנורה והוא נוח מאוד לשימוש תוך כדי הריצה (במידה ורוצים להדליק או להחליף מצבים). האריזה מגיעה גם עם רצועת חזה, שהיא יכולה להיות אפקטיבית יותר במידה וכמה אנשים רצים יחד, ככה אחד מהם יוכל להאיר על חלק יותר תחתון של המסלול וגם כשמסתובבים אחד אל השני לא מסנוורים.

לסיכום, מדובר בפנס מצוין ועצמתי גם ביחס לגודלו ובעיקר ביחס למחירו. מיועד לכל מי שמתכנן ריצות שטח ליליות או אפילו ריצות עירוניות בפארק (בשביל הרחוב זה כבר יותר מדי). גם מי שחושב שהוא יעשה זאת רק כמה פעמים בשנה, עדיין שווה לו להשקיע סכום שהוא הוגן וראוי עבור פנס באיכות כזו. לגבי רצי אולטרה יותר מקצועיים שמבלים לילות שלמים בשטח, אני מניח שהם כבר יחפשו דגמים יותר מקצועיים.

עצמת האור: 240 לומנס

טווח הארה: 30 מ'

משך הארה: 6 שעות (עצמה מרבית) 40 שעות (עצמה נמוכה)

משקל: 179 גרם

סוג סוללה: Li-ion

המארז כולל: סט סוללות נטענות, כבל הארכה, כבל USB וחגורת חזה

מחיר: 199 ש"ח

ציון שוונג: 9 מתוך 10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יואב לף הגיב:

    נשמע טוב, כפנס ראש. עם זאת, מניסיוני בריצות לילה פה ושם, יש חיסרון לאלומת אור שמגיעה מהראש, קרוב מאוד לעיניים: היא מממזערת מאוד את ההצללה שיוצרים אבנים ומכשולים קטנים אחרים, ולכן בתנועה מהירה קשה יותר להבחין בהם. עברתי לפנס שמותקן אצלי על החזה, ועכשיו אני מרגיש הרבה יותר בטוח.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג