מבחן שוונג || נעלי ריצה של און מדגם Cloudsurfer

יצאנו לבחון את נעלי On החדשים שנחתו לא מזמן בישראל מדגם Cloudsurfer ולבדוק את הסולייה הייחודית שלהם - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מבחן נעלי ON תמונת שער
מבחן נעלי ON תמונת שער

נעלי הריצה המהפכניות משוויץ, נחתו בישראל נחיתה רכה ומפנקת, ממש על העננים, כשאשת הברזל, נינה פקרמן רצה איתם על מסלול הישראמן בינואר השנה. הנעליים נולדו, לדברי היצרנים, מתוך חשיבה לסייע לספורטאים בזמן הביצועים. על התכנון אחראים שלושה ספורטאים, אולבייה ברנהרד שהיה שלוש פעמים אלוף העולם בדואתלון וזכה בתחרויות איש ברזל רבות, דוד אלמן וקספר קופיטי.

יוטיוב | סרטון המתאר את טכנולוגיית הסולייה

אחרי שפרש מהעולם התחרותי, החליט ברנהרד להקדיש את עצמו למציאת נעלי ריצה שיעניקו לרץ את התחושה המושלמת. הוא חבר למהנדס שוויצרי ויחד יצרו את הרעיון המקורי וטכנולוגיית הנעליים. החברה הצעירה קיימת רק משנת 2010 וכבר הספיקה לעשות גלים. בפברואר 2010, זכה דגם האב טיפוס של הנעליים בפרס ISPO לחדשנות בספורט. כיום ניתן למצוא את הנעליים בלמעלה מ-25 מדינות ויותר מ-1,200 חנויות. הנעליים גם זכו בפרסי עיצוב וטכנולוגייה בינלאומיים.

מבחן לדגם On Cloudsurfer נשים

סולייה
סוליית נעלי On היא בעצם הסיבה לשמה התכנסנו. החדשנות, העיצוב, הפיתוח והיצירתיות, כל אלו חברו יחד ויצרו סולייה ייחודית שעשוייה מ-13 "עננים", טכנולוגיה בלעדית של החברה, שתפקידם לספוג את הזעזועים של נחיתה על כביש ויוצרים תחושה נעימה יותר בזמן הנחיתה. כנראה שמה שעמד לנגד מהנדסי הנעליים בזמן שרצו עם הסולייה, היא נחיתה על עננים, כלומר תחושה של נחיתה רכה ונעימה בכל צעד. כל ענן מתוך ה-13 שפזורים על גבי הסולייה עובד בצורה עצמאית כך שמי שסובל מקריסה של כף הרגל לא יזדקק כנראה למדרסים.

נעלי ON למבחן

העננים הם למעשה קוביות קטנות וחלולות העשויים מחומר גמיש ואלסטי ובכל צעד נמעכות

כשפגשנו לראשונה את הנעליים, הסולייה ללא ספק עוררה עניין גדול. לעתים רבות ישנה נטייה להגזמה כאשר מהללים מוצר מסויים, לגבי ה-On, שמחנו לגלות שהנעליים אכן מעניקות תחושה נעימה, דוחות עייפות שרירית ולפעמים העננים הקטנים שהם גמישים וקפיציים, נותנים תחושה של עזרה, בעיקר במהלך ריצה מהירה או ארוכה. העננים, שהם בעצם קוביות קטנות וחלולות, עשויים מחומר גמיש ואלסטי ובכל צעד נמעכות ובכך מעניקות את תחושת הרכות.

היה זה בלתי נמנע מלהזכר בטכנולוגיה של חברת ניוטון שמשתמשת באצבעות קפיציות שנמצאות בקדמת הנעל, אולם, בניגוד לניוטון, הנעליים הללו מתאימות גם למי שרגיל לנחות על העקב ובעצם לא מאלצת את הרץ לשנות את הרגלי הריצה שלו, אלא להיפך, הסולייה משרתת את הרץ.

כתבות מבחן שוונג נוספות
מבחן שוונג | נעלי ריצה מבית ניוטון לדגם Gravity
מבחן שוונג || נעלי ריצה של אדידס מדגם אולטרה בוסט
מבחן שוונג || גרבי קומפרשיין של BV SPORT

קחו בחשבון שהריצות הראשונות עם הנעליים אינן משקפות את התחושה שתרגישו איתם בחלוף כמה ריצות. לוקח לעננים הקטנים שעל הסולייה זמן להתרכך, כך שקחו נשימה עמוקה, התחושה תגיע. גם אחרי ריצות רבות בשטח ובכביש, הסולייה לא נשחקה בתקופת המבחן או לפחות לא הראתה סימני עייפות.

מבחן נעלי ON

הנעליים הפתיעו בענק בריצה בשטח, לא ציפינו מהן להתנהג כמעט באותה הצורה כמו בכביש

גפה
במבט ראשון נראה כי הנעליים עשוייות מבד אטום וצפוף, אולם הופתענו לגלות כי הבד נושם ואוורירי. גם בריצה במזג אוויר חם, לא היתה הרגשה שכף הרגל מזיעה או מחליקה. גם אחרי ריצה עם הנעליים בשטח ובכביש, לא נראה עליהן שום סימן של שחיקה מלבד באזור השרוכים שם הבד החל להיפרם שווה בשני הצדדים. אזור העקב מרגיש מאוד יציב וחזק כך שמי שמחפש נעל שתתמוך בכף הרגל, הנעל יכולה לסייע.

נראות
ללא ספק נעל שיוצרת עניין ותופסת את העין. הדגם שנבחן בצבע סגול, ללא ספק מושך תשומת לב ואחרי שמביטים בנעליים רואים את העננים הקטנים בסולייה והעניין בנעליים רק גדל. היצרן ללא ספק השקיע רבות בכל הקשור בעיצוב וחדשנות, לא רק בפיתוח הטכנולוגי, אלא גם בצו האופנה העכשווי.

ריצה
אחרי שירדנו לעומקה של טכנולוגיית העננים, הנראות, העיצוב והנוחות, עכשיו נשאר החלק המעשי, כיצד מתפקדות הנעליים בזמן ריצה? כפי שציינו, הריצות הראשונות עם הנעליים היו מאכזבות, ציפינו לרוץ על העננים כשמה של הנעל, אבל כל הזמן הידהד אחד המשפטים שאמר ישראל חן, יבואן הנעליים. חן ציין במפורש שהריצות הראשונות מרככות את העננים וכך היה. אחרי כשלוש ריצות כביש הנעליים הרגישו כאילו "נפתחו". התחושה היתה כאילו אפשר לרוץ בהן שעות והכל יהיה בסדר. גם הניסיונות לרוץ איתם בשטח לייט (שבילים לבנים, דרכי עפר, סינגלים ושבילים בירקון), בלילה וביום, התגלו כהפתעה גדולה, על אף שהנעליים אינן מיועדות לכך באופן ספציפי. חששנו כי אבנים יכנסו לעננים החלולים או לרווחים שבינהם, אך לא כך היה. הריצה עברה בצורה חלקה ללא תקלות. לאט לאט, הנעליים הפכו להיות המועדפות כמעט בכל תנאי ריצה.

ללא ספק הנעליים הפתיעו בענק בריצה בשטח, לא ציפינו מהן להתנהג כמעט באותה הצורה כמו בכביש, אבל התחושה של הרכות בכל נחיתה היתה משמעותית, בעיקר ברגעים בהם העייפות ברגליים היתה ניכרת, אז טכנולוגיית ה-CloudTec נכנסה לפעולה ונתנה תחושה נעימה.

גם בספרינטים הנעליים לא איכזבו, להפך, התחושה היתה כאילו עוד מישהו מסייע ודוחף או נכון יותר יורה את הרגל מהקרקע, כאן התחושה מזכירה מאוד את נעלי ניוטון.

סיכום
קשה מאוד להשאר אדישים בפני הנעליים בעלי הטכנולוגייה הייחודית, הנראות והחדשנות כמו שחברת ON הביאה עמה. הנעליים הרגישו רכות, אך לא רכות מדי, הריצה איתם לאורך זמן הרגישה נעימה מאוד גם בשטח וגם בכביש.

התאכזבנו מכך שהבד העוטף את קצה אזור השרוכים נפרם בקצוות, אך זה דבר זניח שלא גורם לבעיה בתפקוד הנעליים אך רצוי שלא יקרה.

פחות: בד שנפרם באזור השרוכים.

יותר: נראות, נוחות, טכנולוגייה, נידוף.

רכות בעקב: האחיזה של הנעל באזור העקב טובה מאוד והרכות מורגשת בעיקר למי שנוטה לנחות על העקבים.

קשיחות: ממוצעת. הנעליים נוטות לכיוון הרך יותר ופחות דגש עם קשיחות, דבר שלא יוצר הפרעה, בעיקר לא בספרינטים או ריצות מהירות.

משקל: כ-260 גרם למידה 38, הדגם הנבחן היה מידה 42.

מחיר: 750 ש"ח

ציון שוונג: 9.5 מתוך 10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • הנו אוסמה הגיב:

    שלום רכשתי נעל דגם 2015 יפריד פסח האחרון ויש לי בעיה עם העננים נקרעו לי
    יש אחריות

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג