מבחן שוונג || נעלי ריצה של און מדגם Cloudflyer

הבוחן שלנו יצא למבחן שוונג עם דגם הקלאודפלייר של נעלי On, שנועדה למרחקים ארוכים - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כשעונת הריצה הישראלית מתקרבת אל חום הקיץ ואל סופה, נפתחת עונת האתלטיקה באזורים הקרים יותר שממערב לנו. עם העונה החדשה באים גם חידושים בטכנולוגיה, בציוד, באופנה ובהנעלה. כך בעולם, וכך גם אנחנו בודקים את החדשות העולמיות במזג המקומי. החידוש הפעם הם נעלי און (On).

76223.1

כריות הענן באזור עקבי הנעל מתוגברות, סופגות ומעבירות רק חלק קטן מהאימפקט למעלֶה הגוף והמפרקים

עוד מבחני שוונג
שעון גרמין מדגם 235 Forerunner
אוזניות ריצה של Plantronics
נעלי ריצה של הוקה מדגם בונדי 4

כשאני עומד על קו הזינוק במירוצים אני אוהב להסתכל. כשאני מביט למטה אני מתרשם שבארה״ב הרבה נעליים הן של נייקי, באירופה של אדידס, בישראל של השנים האחרונות יש נתח נכבד לנעלי ברוקס. אצל רצים רבים יש נאמנות לנעליים המוכרות להם. אנחנו קהילה די שמרנית (לפחות באשר לנעליים), מהססים ובצדק – לעבור לנעל לא מוכרת ולו משום שאין לנו קילומטרים מיותרים או פציעה רזרבית לניסויים וטעויות. אנחנו משדרגים נעליים כל הזמן אבל מאותו הדגם או של אותו היצרן.

לוּ חוצן, אורח שלא מכוכב הריצה, היה בא לביקור באקספו האחרון של מרתון וינה הוא היה מתרשם שבעולם יש שתי חברות נעלי ריצה בלבד – אדידס הגרמנית, ואון השוויצרית. באקספו הסתובבו המון אנשים, וביניהם כמה מרצי העילית עם נעלי און ועסקו במיתוג וקידום (די מוצלחים לפי המתעניינים והקונים). הייתי בשלבים האחרונים של המבחן הזה ולכן בשבילי זאת לא היתה הפתעה. כבר כמה מאות קילומטרים שאני רץ עם נעל כזאת. ה-cloudflyer, נעל סופגת עם תמיכה בגשר כף הרגל. מהר, לאט, בעליות, בירידות, ברחובות ובאצטדיון. רק בשטח לא רצנו יחד. והמסקנה: אני אוהב את הנעל הזאת מאד ואקנה לי עוד כאלה. היא נוחה, מתיישבת כמו כפפה נעימה על הרגל, שיטת שריכה מפזרת לחצים עם שרוכים דקים, חזקים ולא נפתחים, החלק העליון משופר והתחתון… הוא בעצם עיקר העסקה.

76223.2

סוליית הנעל ישנם ״עננים״, כריות חלולות ונפרדות, שכל אחת מהן מגיבה באופן עצמאי למשטח עליו היא מונחתת

מבחן לדגם קלאודפלייר

נתחיל עם הדברים הלא חשובים: אלה לדעתי נעלי הריצה היפות ביותר שיש היום בשוק. אבל מעבר לשלל העיצובים מרהיבים. מסתבר שזאת גם נעל מעולה. לא רק נעל אחת אלא מגוון של דגמים שכל אחד מהם מותאם לסגנונות ולמשימות; מהירות, שיכוך, יציבות, וגם – אסתטיקה ובכללה הליכה ושימוש יומיומי.

זאת אחת הנעליים הקלות ביותר שהיו לי ועם זאת היא רכה, סופגת ותומכת (More with Less). מדובר על חברה צעירה שעושה משהו מעניין ומוצלח מאד עם הנעליים שלה: תחושת נחיתה כמו עם הנעל המרופדת ביותר והרגשת התנתקות מהקרקע כמו בריצה יחפה. וזה עובד. בסוליית הנעל ישנם ״עננים״, כריות חלולות ונפרדות, שכל אחת מהן מגיבה באופן עצמאי למשטח עליו היא מונחת או מונחתת. כתוצאה מכך הנעל מגיבה באופן מדויק ביותר לתנאי הריצה, סוג הצעד והמנח של הרץ. מבנה העננים וטכנולוגיות חומרים והנדסה נוספות המשולבות בנעל עוזרות לניצול יעיל יותר של השרירים במהלך הריצה ויש לי הרגשה גם התאוששות מהירה יותר.

אני שייך לקטגוריה של הנוחתים על העקבים. ולמרות שהנעל קלה ביותר היא ספגה את כל ההתעללויות שלי. כריות הענן באזור עקבי הנעל מתוגברות, סופגות ומעבירות רק חלק קטן מהאימפקט למעלֶה הגוף והמפרקים. בתקופה האחרונה היו לי קצת בעיות עם גיד האכילס ודווקא ההליכה היום יומית איתן, היתה שותפה מלאה להחלמה המוחלטת על קו הזינוק של המרתון הארוך בחיי. מאתר החברה למדתי שהנעל פותחה לאחר מחקר שנעשה על ידי המכון הפדרלי השוויצרי לטכנולוגיה. בהשראתם ומתוקף ניסיונם של שניים מרשימים במיוחד: מהנדס ידוע שהציע את הרעיון לחברות הגדולות ונדחה ואוליבייה ברנהרד, ספורטאי סבולת ידוע, 3 פעמים אלוף העולם בדואתלון ונציג קבוע על הפודיום במרבית תחרויות האיירונמן החשובות, שסבל מבעיות כרוניות באכילס. השילוב של שניהם הוליד את היצירה הזו, נעל קלה ״גדולה". לרצים המהירים לכל ריצותיהם ולבני התמותה שכמוני. הן להתאוששות והן לאימוני מהירות המצריכים נעל מהירה וקלה. כנראה שהם עושים משהו נכון. כי טים דון אלוף העולם באיירונמן ניצח את באיירונמן קונה כשהוא רץ עם ה-Cloud.

פגשתי את הנעליים בחנות הקונספט הייחודית של החברה ברמת החייל. השירות המקצועי ניתן על ידי צוות של אתלטים מנוסים שאת חלקם כבר ראיתי על פודיומים השנה עם הנעליים האלה בדיוק. הידע הרב, הזמינות והיכולת להתאים את הנעל המתאימה לכל לרץ ולצרכיו המיוחדים עושים גם את חווית הרכישה למשהו מאד ״שוויצרי״ ואיכותי. מה עוד שהמחירים אטרקטיביים ודומים למחיר הנעליים במקומות אחרים בעולם וברשת.

אזהרה: מהנסיון למדתי שהנעלים כל כך מושכות אפילו את החברים ובני המשפחה מאותגרי הריצה.

דרופ: 7
משקל: 240 גרם
מחיר: 850 שקל
ציון שוונג: 9




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רן הגיב:

    לא הבנתי איך המחיר של 850 ₪ דומה למחיר ברחבי העולם וברשת. סתם לדוגמה, המחירים ב- runningwarehouse נעים בין 120$ ל-160$. אפילו עם עלויות משלוח זה חצי מחיר. מה פיספסתי?

    1. ישראל הגיב:

      הי רן הנעל עולה 160$ באתר שציינת ולא פחות.. תוסיף משלוח והגעת לאותו מחיר בארץ אחרי 10% רישום לחבר מועדון.. לדעתי פיספסת לעשות חשבון פשוט..

      1. רן הגיב:

        160 כפול 3.7 (שער הדולר) יוצא כ- 600 ש"ח . לא יודע בדיוק מה עלויות המשלוח אבל עדיין – זה לא יגיע ל-850 ₪. לא יודע מאיפה הגיעו 10% הנחה לחברי מועדון (לא מוזכר בכתבה).
        אני גם מניח שהיבואן קונה את זה במחיר נמוך הרבה יותר, בדיוק משום שהוא יבואן שרוכש כמויות גדולות.
        איך החשבון שלי עכשיו?

  • אבישג הגיב:

    הנעל מעולה, נוחה מאוד, קלה, יפה , תומכת ועוד כל מה שנכתב בכתבה….. הכל אמת!!!
    אבל….. בריצה בשטח עם הדגם המתאים לשטח מתרחשת תופעה מאוד מטרידה !!! אבנים קטנות בגודל של חצץ נתקעות בעננים!!!
    מפריע בריצה וממש קשה להוציאן….

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג