מבחן שוונג || הוקה מפאטה ספיד 2

לא חשבנו שדגם השטח הזה של הוקה יתקשה להתמודד עם מסלולי שטח אגרסיביים, השאלה הגדולה היא איך הרגליים מתמודדות עם החידושים של הוקה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נעל הוקה מפאטה ספיד 2
נעל הוקה מפאטה ספיד 2

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

בשנים האחרונות יצא לי להתנסות בלא מעט סוגים של נעלי ריצה, חלק בזכות היותי כותב בשוונג וחלק בגלל שהיו דגמים או חברות חדשות שמאוד סיקרנו אותי. ל"הוקה" נחשפתי בפעם הראשונה כלקוח, קצת אחרי שהם נכנסו לשוק הישראלי ואני חיפשתי נעל שטח אגרסיבית. קניתי אז את הדגם STINSON ATR שבאופן אישי נהניתי מהיתרונות שלו בשטח, אבל גם לא רצתי בו יותר מדי בגלל שסובבתי את הקרסול. המסקנה אז היתה שאולי המעבר לדרופ נמוך היה חד מדי, וגם שאותה נעל לא ממש שמרה לי על הקרסול.

אידאליות לשטח. הוקה מפאטה ספיד 2

לפני מספר חודשים בחנתי את הקלייטון שהיא בכלל נעל כביש תחרותית של הוקה, והיא היתה הרבה יותר נוחה, רחבה, גמישה, ופרט לשפשוף מעצבן בקילומטרים הראשונים שגרם לי יבלת – היא שירתה אותי מצוין. תוך כדי שראיתי ש"הוקה" מאוד מתפתחים עם הדגמים שלהם, הבנתי שאני חייב לנסות נעל שטח חדשה של הוקה. גם בגלל שאני מסתכל מסביב ורואה שזה הפך ללהיט, וגם בגלל שלי באופן אישי קשה למצוא נעלי שטח טובות שיתאימו גם לכף רגל רחבה וגם למסלולים טכניים ואגרסיביים שאני רץ בהם.

כשראיתי את הדגם "מפאטה ספיד 2" של הוקה, או יותר נכון כשהחזקתי את הנעל בפעם הראשונה עוד לפני המדידה, הבנתי שהרבה דברים השתנו ושזו יכולה להיות תחילתה של ידידות מופלאה. החזקתי נעל יותר קלה, יותר גמישה ועוד לפני המדידה גם הבנתי שהיא הרבה יותר מפנקת בזכות תמיכה הרבה יותר רחבה ונעימה סביב אזור הקרסול.

מבחני שוונג נוספים
נעלי שטח של נורת' פייס מדגם Ultra vertical
נעלי ריצה של ברוקס מדגם גוסט 9
חולצת ריצה קלה מדגם Better than naked

ברגע שמדדתי את הנעל, שמחתי לגלות שהיא גם מספיק רחבה עבור אדם כמוני שבחברות מסוימות שמאפשרות זאת יבחר במידת רוחב. מבחן החנות שכולל כמה צעדים וקצת ריצה על המסילה עבר בהצלחה, אבל זה רק החלק הראשון והפחות חשוב בכל התהליך הזה. רציתי לבדוק עד כמה הנעל הזאת תוכל לשרת אותי בקיץ אינטנסיבי שבו אני מתכנן לרוץ לא מעט בשטח, עם הרבה גיחות להרי ירושלים כדי להתאמן על המסלולים של מרוץ HUM.

החלטתי לרוץ עם הנעליים לפחות 150-200 קילומטרים על סוגים שונים של משטחים לפני שאכתוב משהו, ונתחיל עם המסקנות. קודם כל ואולי הכי חשוב, מדובר בנעל סופר-נוחה, היא מאוד רכה מבפנים. אני לא אשקר ואגיד שזו נעל השטח הכי נוחה שהתלבשה לי על הרגל, אבל היא גורמת לי לתחושה מאוד נעימה. כנראה שזה שילוב של החומרים שמהם עשויה הסוליה העבה שזה משהו שבהוקה משקיעים בו מחשבה בכל דגם, הריפוד מבפנים בהחלט עושה את העבודה וכמובן שגם אותה תחושה של כריות מסביב לקרסול, כמו גם גמישות מפנקת באזור הלשון של הנעל.

הויבראם בצבע הירוק נותן תוספת מצוינת בשטח. הוקה מפאטה ספיד 2

אבל מה קורה בשטח אגרסיבי עם סלעים ואבנים? פחות או יותר כמו לנסוע בארבע על ארבע על מושב אורטופדי. אם נחזור למשהו שכתבתי קודם, למצוא נעל שטח נוחה זה לא כזה קשה, מבחן התוצאה האמיתי הוא כשדורכים על אבנים חדות ומטפסים על סלעים. במקרים רבים, נעליים נוחות מגלות את פרצופן האמיתי במצבים כאלה, אבל לא הנעל הזאת. השתדלתי להגיע למקומות הכי קשים, הכי כואבים – רק כדי לגלות שהנעליים האלה אומרות לי "אנחנו כאן בשבילך, זה בדיוק מה שאנחנו יודעות לעשות". היתרון הזה קורה ככל הנראה הרבה בזכות תמיכה של גומי ויבראם בגובה 5 מ"מ באזור קדמת כף הרגל בסוליה החיצונית, ותמיכה נוספת באזור העקב שבסוליה. אבנים קטנות נתקעו פה ושם, אבל לא ברמה שהפריעה במיוחד.

דבר נוסף שגרם לי להתלהב הוא העמידות של הנעליים. אחרי 200 קילומטרים, חלקם במסלולים קשים, הן נראות חדשות לגמרי אחרי שאני מעביר עליהן מגבון. החלקים החשובים, הסוליה הפנימית והחיצונית, בקושי ניזוקו ואם אני אנסה לחשב את זה באופן יחסי, נראה שהנעליים האלו יחזיקו מעמד מעל הממוצע.

יותר: נעל שהיא גם נוחה ומפנקת וגם מתמודדת בכבוד עם מכשולים קשים בשטח.

פחות: לא בטוח שמבנה הסוליה של הנעליים מתאים לכל אחד, בוודאי לרצים שלא רצים במסלולים אגרסיביים.

דרופ: 4 מ"מ

משקל: 295 גרם למידה 42.5

מחיר: 679 שקל

ציון שוונג: 9.5






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג