מה זה "קלאבל" ואיך מתאמנים איתו?

מהו "קלאבל" ומדוע הוא טוב לספורטאי סבולת? המאמנת ג'ני קפלן מדגימה ומסבירה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לאביזר המיוחד הזה קוראים "קלאבל" (Clubbel) והוא שוקל 5 ק״ג. למרות המשקל הלא גבוה, הצורה המאורכת שלו יוצרת מנוף גדול ודורשת הפעלה רבה של השרירים המייצבים בשרירי הבטן והגב, חגורת כתפיים ובכל הגוף, ועבודה על משקל נמוך יחסית, טובה לחיזוק המפרקים ורקמות, מה שעוזר בהתאוששות והזנת מפרקים.



בעבודה עם קלאבל, בדומה לעבודה עם הקטלבל היותר מוכר בנוף אימוני כושר, כל הגוף עובד כיחידה מתוזמנת, תנועות פונקציונליות בתנועה בליסטית ותלת-מימדית, בשלושת המישורי בתנועה, פיתוח כוח המתפרץ, שליטה גופנית וריכוז.

אחת הסגולות של העבודה הבליסטית עם הקלאבל או הקטלבל, הוא פיתוח מסת שריר והפעלת כל סיבי השריר – גם אדומים וגם לבנים אודות לעבודה בליסטית בתרגילי דדליפט, סווינג וסקווט. הפעלה של כל סוגי סיבי השריר חשובה במיוחד לספורטאי סבולת ותורמת למהירות, כוח, סבולת וכוח המתפרץ של הספורטאי וחשובה אפילו בתהליכי אנטי אייג׳ינג.

בחירה מושלמת לספורטאי סבולת | צילום: באדיבות ג'ני קפלן

פן פסיכולוגי ומנטלי

יש לעבודה עם קלאבל וקטלבל גם פן פסיכולוגי ומנטלי. משהו בתנועה הזו, כמו ריקוד ומדיטציה בתנועה, שמכניס למצב של זרימה Flow, של הנאה מוחלטת בנוכחות ברגע הזה, בסנכרון מלא עם נשימה, מתרחש שחרור עצום של הורמוני האושר. כך שבעיני להתאמן זה להניע אנרגיית החיים בגוף שלנו, הפיזי, רגשי ומנטלי.⠀

את יכולה להיות מה שאת רוצה, בכל גוף שאת רוצה, אבל כדאי שתהיי קודם כל חזקה! עבודה עם קטלבל או קלאבל תהיה בחירה מושלמת לספורטאי סבולת שמעונין להתחזק ולמנוע פציעות תוך מקסום זמן האימון. למדתי לעבוד עם קלאבל במוסקבה בהכשרת מאמני טאקפיט עם סקוט סונון – אחד מחמשת המאמנים הטובים בעולם ואלוף עולם בחמשת סוגי אומנויות לחימה, ואלברטו גלצי האגדי. המשכתי להתאמן איתו, גם בהריון וזה היה כיף במיוחד.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג