כצופה מן הצד: שלושה סיפורים מרגשים מישראמן 2023

לכל משתתף בישראמן יש סיפור ייחודי ומרגש. בטורה הפעם, בחרה גולדי רייך להתמקד בשלושה שצדו את עינה: מהמתמודד שנרשם לחצי וסיים את המלא, דרך הטריאתלט שרכב עם תמונת בנו על האופניים ועד למשתתף המבוגר ביותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דניאל מורגנשטרן, יניב פתאל, אלון דיאמנט | צילום: צלמי שוונג

ישראמן 2023 – זיליארדים של מילים נכתבו על התחרות היפה הזאת. ההפקה המושקעת, הפוקסיה המרענן הרשמי של המדבר, המסלול המאתגר, המנצחים והמנצחות, שבירת השיאים, מור"קים, סיפורי הצלחה וכישלון ומה לא?!

אפשר להגיד בצורה כמעט מדעית שהספורט הוא אנלוגיה מושלמת לחיים עצמם. האתגרים וההתמודדויות על המסלול יהיו במקביל לחיים האמיתיים. ונכון שזה רק תחביב, אבל באיזה עוד תחביב תנצחו את עצמכם ותרגישו שקיבלתם כלים לכבוש פסגות בעבודה. באיזה עוד תחביב תלמדו לנהל את המאמצים שלכם וללמוד על הדרך איך מבדילים בין עיקר לטפל.

מתי תתקלו בניהול זמן שמצריך חישובי שניות של הורדת חליפת שחייה תוך כדי ריצה בדופק 9,000 כשאתם מחזיקים את משקפת השחייה בפה ולא מורידים את הכובע, כי חבל לבזבז יד שיכולה בזמן הזה לשלוף את ציוד הרכיבה משקית T1. והכי הכי חשוב – מתי תסבלו כל כך הרבה שעות תגידו לעצמכם שאתם לא עושים את הדבר הזה יותר לעולם לעולם לעולם בחיים, תגיעו לקו הסיום ועוד לפני שתאספו את הטלפון שלכם מהשקית הלבנה כבר תרשמו לאתגר הבא?

זה ספורט שעושים אותו אנשים שמאוד אוהבים את עצמם, ובאותה רמה גם שונאים את עצמם, ממש בו"ז. אנשים שמוכנים כל הזמן לבדוק את הגבולות. כי איזה מדליק זה לגעת בגבולות של עצמנו, להרחיק את הגבול כל פעם עוד טיפה, ולגלות שטח הפקר מדהים במסגרת משחק הגבולות הזה.

גולדי רייך בישראמן | צילום: צלמי שוונג

אז כהשראה לכל אותם סיפורים אנושיים שפגשתי על המסלול אני רוצה לספר לכם על שלושה סיפורים שפגשתי בסופ"ש הזה. אגב, ברור שפגשתי הרבה יותר, אבל מגבילים אותי כאן במילים אז אני צריכה לבחור. ואוף אוף אוף כל היום לקבל החלטות בחיים. אבל גם בזה אני מתמקצעת בזכות הספורט הזה, שגורם לי לקבל עשרות החלטות במהלך תחרות, אימונים ובחירה בדרך החיים הקיצונית הזאת.

אלון דיאמנט
בחור צעיר, כחול, זה מזון 3, שבמקום ללכת לבלות עם חברים בני גילו הוא עושה כל מיני דברים מוזרים כמו אולטראמן צ'אלנג', אנשי ברזל שמי סופר, חצאי איש ברזל כבוקר טוב, ואימוני סיבולת ארוכים ארוכים באהלן אהלן שלו. הוא אוהב מרחקים ארוכים ובאתגר האולטרא שעשה הוא סיפר שהסיבולת הארוכה היא "מדיטטיבית" עבורו זמן למחשבות ותובנות.

אז אלון הגיע לחג הישראמן במטרה לעשות חצי איש ברזל ככה בשביל הכיף, אבל "טעות הפקה" הביאה לו ערכת משתתף של איש ברזל מלא, אז הוא החליט בהחלטה ספונטנית לזנק למלא (במקום פשוט לבקש שיחליפו לו ערכה?!). כאמור, העומק שיש לו ברגליים מביא אותו למצב כושר כזה שהוא יכול לזנק לאיש ברזל מלא גם בלי הכנה ספציפית. הוא טוען שהיה לו מדהים. מי אני שאתווכח. כבוד אלון, לעוד הרבה טעויות כאלה.!

יניב פתאל
האיש במדים הירוקים, בנבחרת הסקוואד של קבוצת טריהארד (אגב אני מתה על זה שמקטלגים אותנו הספורטאים לפי צבעי מדים, אין שטחי ומתוק מזה). הרבה מילים נכתבו על הספורטאי המחונן הזה אבל אני ראיתי השנה פתאל אחר. לא את זה של שבירת השיאים והמספרים המהירים על השעון, אני ראיתי את אבא של בר עם סדר עדיפות חדש בחיים.

על האופניים שלו הייתה תמונה קטנה של בר, ובסיום התחרות הוא התקפל לפני כל החגיגות כי רצה להספיק להגיע לארוחת שישי המשפחתית. וזאת מראה מדויקת לספורט החובבני שלנו, או כמו שהמאמן שלנו גל תיכון אומר: לכל ספורטאי צרכים אחרים בנקודות זמן שונות ואיזה כיף שבכל נקודת זמן אנחנו יכולים לחגוג את חגיגות התחביב הזה. כל פעם בתצורה אחרת. אבל עדיין לחגוג. אושר.

התמונה של בר על האופניים של יניב פתאל

דניאל מורגשטרן
האיש והאגדה – לפעמים אני לא יודעת אם הוא זקן השבט או תינוק השבט. שילוב של אדם בן 81 עם 24 ישראמנים בסל התחרויות שלו. צעיר ושטותניק אפילו יותר ממני (ובואו, זה אתגר לא פשוט להתעלות עליי!) שפעם אחר פעם בא לתחרות הכי קשוחה שיש.

כשהוא עלה לבמה לקבל את פרס המשתתף הוותיק ביותר הקהל כולו היה על הרגליים, אני אפילו קצת בכיתי אבל שששששששש אל תספרו לאף אחד. רגע מרגש ממש. ולחיי הקלישאות הכי מעורר השראה שיש. דניאל, אני מחכה לך באופן אישי שנה הבאה. דיר באלאק אתה לא נרשם. ההרשמה כבר פתוחה, אז קדימה עכשיו זה ממש הזמן להירשם. ולמי שחלילה פספס, מאמינה שאין כאלה אבל אם בטעות בטעות פספסתם, אירחתי את דניאל באולפן בשבוע שעבר לראיון מרתק. כנסו דחוף לראות.

דניאל מורגנשטרן בסיום ישראמן 2023 | צילום: צלמי שוונג

מזכיר לי שמידי פעם שואלים אותי אם אני מאמינה באלוהים, אז אני תמיד עונה שאני מאמינה באנשים. ואם כבר יש לי במה, ואני כידוע לא מתעבת במות, אני רוצה להגיד תודה לכל הספורטאים והאנשים הקסומים שבענף שנותנים לי השראה, לחיים לספורט וכל מה שביניהם. ויש הרבה ביניהם. אז תודה על זה. נתראה בטרי כנרת, זה ממש ממש תכף רק שהחורף כבר יעזוב אותנו אמן!




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג