"הטיפול הכי טוב שלי עם עצמי קרה במהלך הריצות, זה עזר לי גם בזוגיות"

אחד הקשיים הכי גדולים שלנו מול עצמנו הוא תחושת המסוגלות. גולדי רייך משתפת בטור אישי איך הריצה נתנה לה את התחושה הזאת ועזרה לה להתגבר על אתגרים בכל תחומי החיים, וגם בזוגיות: "כמו שרביט קסם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גולדי רייך רצה עם הקבוצה | צילום: עירד נצר

מה הקשר בין ריצה ודייטינג? זה כאילו לערבב בין גלידה שוקולד בייגלה מלוח, עם מנגו סורבה. לא מתאים, לא הולם ובעיקר לא קשור. לפגוש את אהבת חיי על המסלול תוך כדי שאני נוטפת טיפות זיעה שמתערבבות עם המסקרה ששמתי לפני ומורחות לך פסים שחורים דקים כי רציתי להיות יפה ומורמת לקראת הרגע בו תפגשי את אהבתך על המסלול?

אז קודם כל, לפני שאגיד כל דבר עמוק או משמעותי – קבלי טיפ ראשון ממני. לא מסקרה ולא בתל אביב בקיץ. את הכי יפה כשנוח לך ואת מזיעה, כי נשבעת אין כמו קצת גלואו של קרני שמש שוקעות על פנים בורקות מזיעה.

אותי הריצה הצילה, אני יודעת שזה נשמע דרמטי ואולי קצת לא אמין, אבל בואו תבדקו אותי. תחשבו על זה, אחד השדים הכי משמעותיים שאנחנו מתמודדים איתם כבני אדם הוא תחושת המסוגלות.

תמיד יהיו לנו שדים בראש לגבי המסוגלות שלנו בכל דבר, התמודדות עם אתגרים, מסוגלות בעבודה, מסוגלות זוגית ועוד. תמיד נחשוב שאנחנו לא יכולים, נעמוד מול המראה ונגיד לעצמנו שאנחנו כן יכולים, נחפש חיזוקים מהסביבה ונעשה הכל כדי להעלות לעצמנו את תחושת הבטחון.

לכתבות נוספות בנושא:
"אם אתם רוצים לרוץ רחוק, רוצו ביחד!" – על החשיבות של ריצה בקבוצה
"שונא לרוץ"- איך מתחילים לרוץ ואפילו לומדים לאהוב את זה?
ששת הצעדים הראשונים שאתם חייבים לעשות כדי להתחיל לרוץ
יחסינו לאן – על מערכת היחסים שבין ריצה לאהבה 

עכשיו דמיינו רגע שאתם מקבלים שרביט קסם שנותן לכם תחושת מסוגלות כלפי כל פרמטר בחיים שלכם. לא תקחו? הריצה היא האנלוגיה הכי טובה לחיים עצמם, תמירו את ההתמודדויות של הריצה באתגרי החיים ותקבלו שרביט קסם שיקפיץ לכם את הביטחון העצמי לגבי כל דבר בחיים.

גולדי רייך רצה | צילום: עירד נצר

הטיפול הכי טוב שלי עם עצמי קרה במהלך הריצות, תשאלו כל אדם שרץ – זה מדעי, זה עובדתי, זה נכון באופן גורף כלפי כל מי שניסה את התענוג הזה.

ֿכל יעד ספורטיבי שהצלחתי לכבוש, וזה לא משנה אם זה היה הקילומטר הראשון שהצלחתי לרוץ, או כשחציתי את קו הסיום באיירונמן טבריה. התחושה שקיבלתי היא אותה תחושה – ניצחתי את מה שלא חשבתי שאני יכולה לנצח. יצרתי תחושת מסוגלות שהשפיעה עליי בכל תחום בחיים.

ברגע שהצלחתי לכבוש יעד כל שהוא שהיה נראה לי בלתי מושג, הבנתי שאני יכולה לכבוש כל יעד. האתגרים בחיי הפכו לפשוטים יותר, הבנתי שאני צריכה לייצר סדר פעולות לכל דבר בכדי להשיג מטרה או לעמוד באתגר בדיוק כמו בריצה.

אם אני רוצה לרוץ חמישה קילומטרים, עליי לעשות סדר פעולות מסוים, לחבור לקבוצה, לבנות סרגל מאמצים ולעשות עוד מגוון של פעולות כדי הגיע למטרה. בדיוק אותו דבר לגבי כל אתגר אחר. לפרק את האתגר לפעולות מעשיות כדי לעמוד בו.

הודיס סינגלס ראן | צילום: צלמי שוונג

זה כבר נהיה חלק ממני. הקוד הפך לאוטומטי והפכתי לאדם מצליח יותר, מסוגל יותר ומתמודד יותר.

תחשׁבו על זה – אחד האתגרים המשמעותיים במציאת זוגיות היא יצירת מסוגלות זוגית. כמה פעמים אמרתם לעצמכם –  זהו, אני לא אדם של זוגיות. אני אחלה בן אדם, יש לי מגוון של כישרונות, אבל זוגיות זה לא אני.

אתם מבינים ששרביט הקסם הזה של יצירת מסוגלות יכולה להגיע לכם דרך הרגליים, בריצה, בהתמודדות עם השדים בראש שאומרים לכם שאתם לא מסוגלים, אבל אתם מנצחים את זה כי תמיד הכוח נגמר לנו בראש הרבה לפני הרגליים ובסיום הריצה מעבר לכל המיליון וחצי יתרונות שקיבלתם, אתם מעבים את השריר הזה של המסוגלות.

מקווה שהקשר בין אהבה לספורט ברור לכם יותר עכשיו, מזמינה אתכם להאזין כאן למעלה לפודקאסט הודיס סינגלס ראן בפרק בו אני מארחת את מירי תיכון – מאמנת אישית ליחסים. פרק ממכר של ריצה ואהבה. בואו.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג