ברוכים הבאים לאמריקה || רועי זוארץ בבלוג אישי על המסע לעבר החלום

כמה ימים אחרי שעמד על הפודיום בצ'אלנג' ישראמן, הטריאתלט המעוטר כבר היה בארה"ב, שם יחיה ויתאמן בחודשים הקרובים, בניסיון להיות הישראלי הראשון שמצליח להיכנס לליגת ה-PTO היוקרתית. על המסע ישתף כאן בשוונג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רועי זוארץ בארה"ב | צילום: אביטל ליברמן

ההחלטה לעבור לארה"ב הייתה לא פשוטה, אך אם זאת התקבלה מאוד מהר ובידיעה שאם אנחנו הולכים על זה, צריכים לציין תאריך ומכאן לגזור את הדברים לאחור כדי לעמוד בכל היעדים הדרושים למשימה.

לכתבות נוספות בנושא:
רועי זוארץ מסכם את צ'אלנג' ישראמן: "התחרות המנטלית הכי קשה שעשיתי"
מהסביבה התומכת עד האמונה העצמית: רועי זוארץ עם 5 טיפים על מוטיבציה
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024

איך הכל התחיל
אחרי שנתיים אינטנסיביות במרחקים הקצרים של הטריאתלון, והחלום שהתפוגג להגיע לפריז 2024, הבנתי שזו ההזדמנות להגשים יעד שקרץ לי כבר הרבה זמן ולעבור למרחק הארוך.

ההכרזה של ישראמן על ההצטרפות לסבב צ'אלנג חידדה לי את המחשבה שזה הזמן הנכון. אני וענר שרמן המאמן שלי גיבשנו תכנית פעולה – לצבור נפח ובסיס אימונים איכותי ואז לצאת לסבב של חצי שנה לתחרויות שרובן (איך לא) מתקיימות בארה"ב.

רועי זוארץ בקו הסיום בצ'אלנג' ישראמן | צילום: צלמי שוונג

המטרה- להיות הישראלי הראשון שמשיג קרטריון לסבב ה-PTO היוקרתי.

הישראמן, תחרות הבית שהצטרפה לצ'אלנג, הייתה התחרות הראשונה, 5 ימים אחר כך – אני ואביטל אשתי כבר היינו במטוס עם 2 מזוודות, 2 זוגות אופניים וכמובן הכלב שלנו – וואט.

ההתאקלמות
כבר 10 שנים שאני מתחרה מסביב לעולם, ההרגשה של הגעה לבסיס אימונים חדש והתאקלמות אינה זרה לי. אך כמובן שהיו סידורים ובירוקרטיות כמו לקנות רכב, לרכוש סים אמריקאי ועוד כאבי ראש למיניהם. בהמלצת אחותה של אשתי שגרה בעיר, שכרנו דירה בסטמפורד שבקונטיקט, אזור פסטורלי מלא בפארקים מיוערים, חוף מדהים (לשחייה בקיץ כמובן) ומרחק רכבת אחת ממנהטן שבניו יורק.

אימוני אינדור בינתיים | צילום: אביטל ליברמן

הגענו למזג אויר קר וסגרירי שבישראל נחשב לגמרי חורף, וכאילתי כמובן שחטפתי שפעת על ההתחלה. המקומיים הבטיחו לי שבתחילת אפריל מזג האוויר כבר יהיה יותר אידאלי. כרגע אני מוצא את עצמי עושה אימונים Indoor ומי שמכיר אותי יודע שזה לא ה-cup of tea שלי, תנו לי רק לצאת להתאמן בחוץ!

'אלוף ישראל הגיע לעיר'
10 אחוזים מתושבי סטמפורד הם יהודים, ובתקופה מורכבת שכזו, קבלת הפנים הייתה לגמרי מחבקת. כבר בשבוע הראשון הגענו לאירוע של אגודת 'שלום' בה הודיעו מול כולם בחגיגיות "אלוף ישראל הגיע לעיר"! בביקור מקרי בחנות אופניים ליד הדירה, שמעתי קול ישראלי אומר לי "זוארץ? בחנות שלי?" גם בקאנטרי JCC שמנוהל על ידי עמותה שמקדמת ספורט בקהילה היהודית קיבלו אותי בברכה עם מנוי ללא עלות לבריכה.

רועי זוארץ ואביטל ליברמן באירוע | צילום: פרטי

התכנית להמשך
עקב הווירוס שפקד אותי , ובהתייעצות עם הצוות המקצועי שלי ובראשו ענר – החלטנו לוותר על התחרות בתחילת אפריל בקליפורניה, לכן התחרות הבאה בסבב תתקיים ב-19 במאי בצ'טנוגה טנסי, ו-3 שבועות לאחר מכן בבולדר, קולרדו, שתי התחרויות למרחק חצי ארוך 70.3 מייל (113 ק"מ).

אני נרגש להתחיל פה את החלק הזה בקריירה שלי, שמח שאני יכול להמשיך ולעשות את מה שאני אוהב יום יום, שעה שעה, הודות לאנשים מקסימים שמלווים אותי כבר תקופה ארוכה לאורך כל הקריירה הספורטיבית שלי. בימים כאלו, אני יותר מגאה ללבוש את מדי נבחרת ישראל ולהראות שאנחנו כאן כדי להישאר.

בנימה זו אגיד שלהתאמן עם הנבחרת בארץ זה משהו שמאוד חסר לי כאן, יריבי אימון אפשר למצוא בכל מקום בעולם אבל חיבור אמיתי עם ספורטאים זה משהו שלוקח שנים לבנות, באופן כללי מורגש הגעגוע לארץ ולמשפחה, לסבא ולחברים.

זוארץ עם אשד ולבנון. הנבחרת חסרה לו | צילום: ליאור כהן

תמשיכו לעקוב ואני אמשיך לעדכן.

תודה ענקית לשוונג שנותנת לי את הבמה להוציא החוצה את הסיפור האישי שלי, מי שמגיע לארה"ב ורוצה להתאמן איתי מוזמן ליצור קשר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג