"אימונים שורפי שומן, אין דבר כזה"

בפעם הבאה שאת רוצה לבחור אימון ואת מתבלטת, תחשבי איזה אימון תרצי לעשות שוב ולא איזה אימון "שורף שומן", נועה זיברמן מסבירה למה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

"אימונים שורפי שומן, אין דבר כזה".

אני יודעת שזו אולי תדהמה לרבות מכן, הרי גדלנו על צירוף המלים המפתה הזה ולא פעם עברו לנו בראש מחשבות בסגנון, "אם אהיה באימון הזה אשרוף יותר שומן, לא?", אז זהו שלא.

נתחיל מההתחלה, בגוף יש לנו רקמות שומן, רקמות השומן גדלות אם אנחנו נהיה בעודף קלורי לאורך זמן, כלומר – אם נכניס יותר קלוריות לגוף שלנו מאשר נוציא וזה יהיה למשך תקופה. כדי שרקמות השומן יקטנו, צריך בדיוק את ההיפך, גרעון קלורי.

נועה זילברמן ומתאמנת | צילום: עידית ניסנבאום

כשאנחנו עושות פעילות גופנית, זה מקדם שלל פרמטרים בריאותיים בגוף ובין היתר זה גם מגדיל את ההוצאה הקלורית היומית שלנו ואי לכך מקדם אפשרות למאזן קלורי שלילי. במידה והמאזן הקלורי השלילי יהיה לאורך זמן, תיתכן ירידה במשקל וכחלק ממנה גם הקטנה של רקמות השומן בגוף.

כשיש אימון מאוד עצים והוא משווק כאימון "שורף שומן", המשמעות שעומדת מאחורי המיתוג שלו היא בעצם "אימון עצים שייצר הוצאה קלורית גבוהה", אבל מכאן ועד למחשבה שהאימון עצמו ישרוף לי תאי שומן במיידי או בכלל כהבטחה, היא שקרית לחלוטין.

אסביר, הגוף שלנו מייצר אנרגיה למחיה, תפקוד ופעילות מתוך שלושה מאגרים: רקמות שומן, חלבון ומסוכר זמין שיש בתאים. הדרך הכי מהירה וקלה לייצור אנרגיה היא דרך הסוכר הזמין ולאחר מכן משני המסלולים הנוספים, כשהכי הרבה זמן לוקח לייצר אנרגיה מרקמות השומן וזוהי גם האופציה האחרונה שהגוף פונה אליה.

רק אחרי שנגמר לו כל הסוכר בתאים ובכבד ואז עבר לייצר אנרגיה מהחלבון בשרירים, יעבור הגוף לייצר אנרגיה מתאי השומן. כלומר, ברוב המוחלט של הזמן, במציאות מערבית של תזונה טובה ושפע, הגוף מייצר אנרגיה בעיקר מסוכר זמין.

עכשיו תראו, יש הרבה אנשים שיודעים ויודעות טוב ממני בביוכימיה ואולי יתנו דעות וידיעות כאלו ואחרות משלי, אבל מה שכולן וכולם יסכימו עליו ללא ספק, הוא שבסופו של דבר הקטנה של תאי שומן ובמילה ברורה יותר – הרזייה, תקרה כפי שאמרתי קודם מתוך מאזן קלורי שלילי לאורך זמן, ואף אימון עצים כשלעצמו לא יגרום לכך שארד במשקל.

ירידה במשקל היא קלקולציה של הרבה אלמנטים שקורים לאורך זמן: תזונה, הוצאה קלורית, מאזן הורמונלי, גיל, נטייה גנטית ועוד…

כל המניפולציות, מכבסת המילים והניסיון למכור לנו חלום של גוף רזה ונפש שמחה (משל אלו דברים שבהכרח באים ביחד), אלו בסופו של דבר אמירות שאינן אמת ושבעזרתן מגלגלים על גבנו הרבה כספים.

כיום כבר ידוע ש-95% מן האנשים שעשו דיאטה למען ירידה במשקל, העלו את הכל בחזרה תוך 1-5 שנים. כלומר, אין אפשרות ממשית לירידה מהמשקל הרווח שקיים בחיינו (המשקל שאני נמצאת בו רוב חיי).

אתן מבינות? כל העולם רודף אחר ירידה במשקל, נכתבו המוני המוני ספרים, גישות, שיטות, מניפולציות רגשיות וגופניות. המציאו אימונים, בתוך סאונה, במי קרח, בלי מנוחות, עם מנוחות, בדופק נמוך או גבוה.

נתנו לאימונים שמות מפתים כמו "שריפת שומן", "אימונים מחטבים" והבטיחו הבטחות כמו מספר קלוריות ש"שישרפו" באימון ולבסוף אף אחד לא באמת מצליח לרדת במשקל.

שנים אומרים ואומרות לנו שזה תלוי בנו ובכוח הרצון שלנו, בעוד הסטטיסטיקה מראה שזה בעצם לא. כי אם זה היה אפשרי, ואם היתה מתגלה השיטה, ואם הלקוחות לא היו חוזרים שוב ושוב לאותה הדיאטנית בתחושת אשמה משל זה בידיים שלהם, השמנה כבר מזמן לא היתה קיימת בעולם, אבל כפי שכבר הבנו – נכון להיום אין פתרון אמיתי להשמנה.

ואולי יש איזו הקלה בידיעה הזו, אפשרות לרגע לצאת מן המרוץ ששואב מאיתנו כל כך הרבה אנרגיות ועוגמת נפש, להרפות מן המטרה הלא מושגת ולבחור אורח חיים שיטיב עימי מבלי להתעסק בשומן וקלוריות.

ואז אולי יהיה אפשר לבחור באימון שיהיה נעים, לא בסאונה, לא במי קרח, לא בלי הפסקות כשבסוף את על סף עילפון.
אלא אימון שיגרום לך להרגיש טוב, להתמיד בו ובסוף הכי אבסורד (או שלא), הוא שכשתמצאי אחד כזה – הסבירות להתאזנות על המשקל הבריא שלך תעלה.

כי כפי שאמרתי קודם – שינוי בריאותי ונראותי אלו תוצרים של תהליכים ארוכי טווח או במילה בומבסטית יותר: אורח חיים שלם.

אז בפעם הבאה שאת רוצה לבחור אימון ואת מתבלטת, תחשבי איזה אימון תרצי לעשות שוב ולא איזה אימון "שורף שומן", כי הרי כבר הבנו שזה לא באמת קיים.

נועה זילברמן | מאמנת כושר אישית, הוליסטית ובודי פוזיטיבית




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג