עומדים להתחתן? כך תכינו את גופכם בזמן קצר

הרבה זוגות שעומדים להתחתן שואפים להיראות טוב יותר ביום הגדול, אך מה עלול לקרות כשנזכרים בזה מאוחר מדי?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חתן וכלה
חתן וכלה

טקס החתונה הוא בדרך כלל אחד האירועים המרגשים בחייו של אדם וההכנה אליו, בחלק מהמקרים, כוללת שיפור אסתטי של החתן והכלה. לקראת החתונה, חלק ניכר מהזוגות מביעים את רצונם להגיע לאירוע במצב גופני-אסתטי טוב ואף מצוין. לכן יש צורך לאמץ תפריט תזונתי מתאים, תכנית אימון מושכלת ועוד. בשנים האחרונות ישנה אף התמחות של אנשי מקצוע בתחום האימון (בעיקר), שהבינו מזמן היכן הכסף הגדול והם מיתגו את עצמם כ"מומחים בהכנה של זוגות לחתונה".

חתן וכלה

רוב האנשים ירצו להיראות ממש טוב ביום הזה | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
10 סיבות להשמנה במיוחד לאחר גיל 40 
ספורטאים חובבים והשמנה, היתכן דבר כזה? 
מה עושים כשהמשקל תקין והאסתטיקה הגופנית גרועה? 

הקשר בין החופה לארוחה

אביא כאן כדוגמה מדריך, שלאחר סיום קורס מדריכי חדר כושר לפני מספר שנים החליט שזו האוכלוסייה שהוא מעוניין לאמן וליצור גם בידול לעומת כל מאמני הכושר האחרים. התוצאה – מאות זוגות בשנה עלו לרגל (המדריך גר באזור השפלה) על מנת להתאמן לפי התכנית הייחודית המיועדת במיוחד לזוגות שמתוכננים להתחתן. אגב, ההוצאה הכספית קטנה באופן יחסי לעומת ההוצאה הכספית הגדולה על האירוע כולו, שעשוי להסתכם בעשרות ואף מאות אלפי שקלים.

אחת הבעיות בהכנה גופנית-אסתטית לקראת חתונה (או אירוע חשוב אחר) היא פרק הזמן הקצר שיש בחלק מהמקרים להכנה גופנית. מדובר לעתים על תקופה של חודש ולעתים אף פחות. נציין שמדובר בתקופת זמן קצרה מדי על מנת להביא לשינוים משמעותיים, שייתכן גם שיישארו לאחר החתונה. חשוב לציין שחלק מהכלות והחתנים מגיעים לעשות את השינוי במצב גופני גרוע- גרוע מאוד. לדוגמה עם רמת BMI שמעל 40 (מצדיק במקרה זה ניתוח בריאטרי – קיצור קיבה), אחוזי שומן לאישה מעל 40% או לגבר מעל 30%, וכמובן שהשינוי במקרה זה מצריך עבודה לא מעטה על מנת להביא לטווחי משקל והרכב גוף סבירים. ממש לא ניתן לעשות זאת בתקופת זמן כה קצרה של מספר שבועות ויש לכך השלכות כמו פציעות ספורט, עלייה באחוזי השומן ועוד.



הארות והשלכות כתוצאה מהכנה גופנית לקראת חתונה בתקופת זמן קצרה ולא ריאלית

פציעות ספורט: שכיחות למדי, בשל תקופת הזמן הקצרה עד האירוע הגדול. חשוב לציין שהתלהבות של בני הזוג (או אחד מהם) כה גדולה שהם גם עשויים להתאמן מדי יום ביומו בהיקפים ועצימות גדולים, והדבר ממש לא מומלץ עבור מי שאינו מאומן. העלאה כה דרסטית בדרישות הגופניות עלולה לגרום לפציעות ספורט, שאחת מהשכיחות שבהן במקרה זה הנה "שין ספלינט" (מכונה גם "כאב ברך קדמי"). מקור הכאב הוא בדלקת (או ברגישות) של מעטפת העצם, כתוצאה מהמתח המופעל עליה על ידי השרירים המשתרעים ומפעילים את כף הרגל.

דלקת בברך

מי שמתאמן פתאום חזק ולא לרגיל לזה, מסתכן בשין ספלינט | צילום: thinkstock

כשהכאבים מחמירים עם העלייה בהיקפי ועצימות האימון, האדם מתקשה בפעילויות אירוביות הכרוכות באימפקט (ניתוק כף הרגל מהקרקע) כמו הליכה, ריצה ועוד. אי לכך, חשוב במיוחד לבנות תכנית אימון מתאימה שלא מביאה לעומס גדול מדי על מערכות שלד-שריר ואף פציעות ספורט. אגב, בחלק מהמקרים של הכנה גופנית לקויה ופציעות ספורט בגפה התחתונה בשל כך, ישנם מקרים שלא נראה באירוע את אחד מבני הזוג או שניהם (הפצועים) מפזזים על רחבת הריקודים. עצוב.

עלייה באחוז השומן: ירידה לא מבוקרת והדרגתית במשקל תביא דווקא לירידה במסת השריר ולא באחוז השומן, באופן משמעותי. חשוב שתהליך של ירידה במשקל יעשה בשילוב פעילות גופנית על מנת להפחית את הפגיעה במסת השריר. אי לכך, במסגרת הכנה גופנית לקראת החתונה, לא רק דיאטה היפו קלורית חשובה אלא גם תכנית אימון מקצועית ומושכלת שאותה בונה איש מקצוע מנוסה.

בנוסף, שינוי שלילי בהרכב הגוף קשור ישירות להרעה של ההופעה האסתטית בלי קשר בהכרח למשקל הגוף. למשל, אצל אותה כלה שמאמצת דיאטה היפו קלורית דרסטית ומפחיתה 3 ק"ג ממשקלה מדי שבוע, יש השלכות מבחינת ירידה במסת השריר גם. זאת לעומת כלה אחרת, שגם בחרה בדיאטה היפוקלורית אך בשילוב תכנית אימון מקצועית הכוללת גם אימון אירובי וגם אימון אנאירובי. אזי, הפגיעה במסת השריר נמוכה משמעותית וסביר להניח שההופעה האסתטית תהיה טובה יותר לעומת המקרה הראשון.

כאבי שרירים מאוחרים (Doms): מדובר על תופעה המוכרת לכל מתאמן שהתנסה באימון כוח, או בסוג אימון ששרירי גופו לא היו מורגלים אליו. הבעייתיות בהכנה לקראת חתונה היא שהמוטיבציה של בני הזוג כה עזה עד שהם עשויים דווקא בשבוע שלפני האירוע להתאמן באופן ועצימות משמעותיים במיוחד. דוגמה למצבים בהם עשויים להופיע כאבי שרירים מאוחרים:

    • מתאמן שרץ באופן קבוע על מסילת ריצה במכון הכושר, ובאופן חד פעמי רץ בחול ים עמוק.
      • שימוש בשיטת אימון ייחודית בחדר הכושר שלא נוסתה כלל בעבר והנה עצימה במיוחד.
    • ריצה ממושכת בשיפוע יורד (קשור משמעותית יותר להופעת ה- DOMS).

השתתפות בתחרויות או אתגרים גופניים ייחודיים בתקופה הסמוכה לחתונה: לא בטוח כלל שהדבר מומלץ, במיוחד כשמדובר על תחרויות בהם ההיקפים או העצימות גבוהים-מרביים. זאת בשל הסיכוי הקיים להיפצע (קורה לא פעם). בנוסף, התאוששות מהמאמצים הגופניים גם חשובה. זאת, בעיקר כשמדובר על הימים שלפני האירוע הגדול. 

לפני החתונה זה לא הזמן הכי מתאים להתיש את עצמנו פיזית | צילום: thinkstock

ירידה ב- RMR (חילוף חומרים בסיסי): הדבר עשוי להתרחש בשל הכנה לקויה של בני הזוג, ירידה משמעותית במסת השריר, תפריט תזונתי לא מותאם, היקפים גדולים של פעילות אירובית ללא שילוב של אימוני כוח ותזונה מותאמת ועוד. ההשלכות קשורות גם לתקופה של אחרי החתונה. אזי, אחד המצבים שניתן להבחין בהם הנו השמנה די מהירה של אחד מבני הזוג בשל חזרה ל"חיים רגילים", וזאת עם חילוף חומרים נמוך יותר, היקפי פעילות גופני קטנים משמעותית לעומת התקופה שלפני החתונה ועוד.

לסיכום, הכנה גופנית-אסתטית לקראת חתונה אינה דבר של מה בכך. במידה ובני הזוג מחליטים לעשות שינוי גופני אסתטי, יש צורך להתחיל בתכנית התערבות מספיק זמן מראש וכך ניתן יהיה גם להשיג תוצאות טובות ואולי מצוינות. חשוב לעשות את זה עם איש מקצוע שיידע להכין תכנית (או לאמן אישית) בתקופת זמן קצרה (או סבירה) יחסית, סמוך לאירוע, וכך ניתן יהיה למנוע את הסיכונים והמצבים שפורטו לעיל.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג