BCAA

BCAA  הינן חומצות אמינו מסועפות שרשרת. ישנן בגוף 20 חומצות אמינו המרכיבות את החלבונים. BCAA
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

BCAA  הינן חומצות אמינו מסועפות שרשרת. ישנן בגוף 20 חומצות אמינו המרכיבות את החלבונים. BCAA

מאת:יפית גלילי

 

 

מושג שבועי:

 

BCAA (Brunch Chain Amino Acid ) הינן חומצות אמינו מסועפות שרשרת. ישנן בגוף 20 חומצות אמינו המרכיבות את החלבונים. שלושת חומצות אמינו BCAA : ואלין, לאוצין ואיזו- לאוצין הינן חיוניות כלומר, הגוף אינו מסוגל לייצר אותן ולכן חייבים לקבל אותן מהמזון.

 

 

 

טיפ שבועי:

 

חומצות אמינו BCAA מהוות כשליש מחלבוני השריר. חמצונם בשריר נצפה עולה במשך פעילות כשמאגרי הפחמימות נמוכים מה שמוביל לירידה מיידית בתפקוד השריר. צריכה של BCAA   לפני ובמשך מאמצי סבולת יכולה למנוע ירידה בקצב של הרס החלבון, ובהאטה בהתרוקנות מאגרי הגליקוגן בשריר. לגוף אין יכולת לייצר חומצות אלו ולכן חייבים לצרוך אותם מהמזון. המלצה לצריכה היא 6-14 גרם ביום ובכל מקרה מומלץ לא לצרוך יותר מ- 7 גרם בארוחה אחת.

מקורות במזון: עוף, בשר, דגים, גבינות.

לפני שרצים לקנות את הקפסולות כדאי לדעת ש 2 קפסולות של תוסף BCAA שוות ערך  לביצה קשה ומספקות כ-  1.2 גרם מחומצות אלו (משתנה בין חברות ייצור שונות). ב- 100 גר’ חזה עוף יש  כ- 5.3 גרם ובטונה יש  4.2 גרם BCAA .

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג