7 סיבות טובות להשתתף במרוץ מדבר במצפה רמון

המפלט ממזג האוויר המחניק של המרכז, המסלולים הנוחים, האווירה הייחודית, ההזדמנות לרוץ נפח באמצע הקיץ. יש כל כך הרבה סיבות טובות להגיע ב-6 ביולי למצפה רמון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרוץ Jaybird Desert NightRun במצפה רמון היה אחד מאירועי הספורט העממיים היותר מוצלחים בשנת 2016. השילוב בין הלילה, הירח המלא, הקיץ, ומזג האוויר הנפלא של מצפה רמון שאין לו תחליף בקיץ הישראלי – יצר חגיגת ריצה גדולה גם עבור המשתתפים במקצה ל-10 קילומטרים וגם למשתתפי חצי המרתון. הם דיווחו על מסלול ידידותי ולא מאיים בכלל, שמתאים לכל הרמות של הרצים למרחקים ארוכים.

מרוץ מיוחד במינו | צילום: צלמי שוונג

מצפה רמון מתעלת בשנים האחרונות את האנרגיות שלה לכיוון ספורטיבי בינלאומי ובאמתחתה רעיונות מגוונים להגיע למעמד משפיע שכזה וניתן להגדיר את הרצון להיות מרחב השראה ספורטיבי. ראש מועצת מצפה רמון, רוני מרום רואה בכך יעד ומטרה חשוב שיקדם את מצפה רמון בזירה המקומית אך גם בזירה הבינלאומית כאמור. "מרוץ הלילה הוא חלק מתפיסה כוללת של מצפה רמון כמרכז ספורט אתגרי בינלאומי שמנצל את השילוב הנדיר של מזג האוויר עם נופיים פראיים וייחודיים של המרחב", הוא מציין. אז אם יש לכם התלבטויות לגבי ה-6 ביולי 2017, אנחנו נשמח לעזור לכם לפתור אותם עם 7 סיבות מצוינות להשתתף במרוץ מדבר הקרוב.

1. מזג האוויר

האמת היא שבלי שום קשר למרוץ, מצפה רמון זה מקום ששווה לברוח אליו בקיץ הישראלי ועל אחת כמה וכמה אם אתם רצים. ההבדלים בין מה שמרגישים ברוב אזורי הארץ להרגשה בעיירה הגבוהה ביותר בארץ הם עצומים. למען האמת, רצים שמתאמנים בערב מרגישים את הלחות של המרכז אפילו יותר, והם יודעים להעריך את האוויר המדהים שמקבלים במצפה רמון.

בקיץ הישראלי רוב הרצים מורידים הילוך, במיוחד אם הם מתאמנים במרכז. האימונים מתקצרים וקשה מאוד להחזיק מעמד במשך זמן בלחות הנוראית. במצפה רמון, רצים שיש להם יכולת לרוץ מרחק של חצי מרתון , לא אמורים להתקל בבעיות מיוחדות ואותו דבר לגבי רצי ה-10 ו-5 קילומטרים שיגיעו לשם.

2. מסלולים נוחים   

זה נכון שבמקרה של מצפה רמון מדובר ביישוב גבוה במיוחד, ויש אנשים שעלולים אולי להיבהל מהשילוב הזה בין מסלול שטח לבין גובה. חשוב שתבינו שלמרות שזה אולי נשמע מאיים, כל המסלולים במרוץ מדבר הם נוחים ומתאימים לכל הרמות כל עוד מדובר על מרחקים שאתם יכולים לעמוד בהם. כל מה שצריך זה להצטייד בפנסי ראש, וליהנות מהאווירה הקסומה. הנה סקירה קצרה של המסלולים.

להרשמה למרוץ מדבר לחצו כאן

חצי מרתון – יוזנק ב-21:00 מאזור הכינוס ברובע דרכי הבשמים, שזה אזור תעשייה בכניסה למצפה רמון שעשה הסבה למתחם בילויים קטן. כבר אחרי 50 מטרים נכנסים לשטח ועוברים לשביל לבן, כך שיתכן ובדקות הראשונות של הריצה תרגישו קצת "פודרה" אבל מהר מאוד האוויר יפתח. במסלול הזה אין הרבה עליות וירידות, אבל חשוב לציין שהקילומטרים הראשונים הם במגמת ירידה והאחרונים בעלייה – כך שצריך להיערך בהתאם, לשמור כוחות, ולא לפתוח חזק מדי. בשלב מסוים נפרדים מהשטח לטובת כביש האספלט המוביל לבית ספר שדה וחוות האלפקות, שייסגר לכבוד המרוץ. עוברים גם בשטח הריצה של בה"ד 1 וקצת לפני הבסיס פונים ימינה אל החלק האחרון של המסלול המעגלי לכיוון כביש 40 ורובע דרכי הבשמים.

10 קילומטרים – זינוק ב-21:15. גם כאן מדובר במסלול מעגלי, אבל הסיבוב הוא יותר קטן ולכן הוא שונה מחצי המרתון. המסלול משתנה בעצם לאחר 5 קילומטרים, בקטע הכביש, בו מתחרי ה-10 קילומטרים פונים ימינה. מה שיהיה ייחודי אך ורק למסלול ה-10 הוא הריצה בתוך חוות האלפקות בסביבות הקילומטר השמיני. גם כאן, הסיום של המרוץ יהיה במגמת עלייה.

מרוץ ירח מצפה רמון

לא צריך להילחץ מהמסלולים | צילום: צלמי שוונג

5 קילומטרים – זינוק ב-21:30. מבין שלושת המקצים זה יהיה היחידי שהוא הלוך-חזור. הזינוק יהיה מאותו מקום, רק שבנקודת ה-2.5 קילומטרים מסתובבים וחוזרים. כאן המשתתפים גם יבינו שהחלק הראשון של הריצה יהיה הקל יותר ויכלול ירידה, ואילו החזרה תהיה במגמת עלייה.

3. הסעה עד למרוץ

אתם יכולים לשלב את חווית המרוץ עם לינה במקום, אבל יש לכם גם אפשרות לישון בדרך הארוכה לשם ובחזרה למרכז עם האוטובוס המפנק שלנו. ההסעה תצא משתי נקודות בתל אביב, מסוף רידינג (שם יש חניה חופשית ובחינם) ותחנת רכבת מרכז (לטובת המגיעים ברכבת). היציאה מתל אביב תהיה בשעות 16:00 ו-16:30, והחזרה בשעות הלילה המאוחרות. עלות הנסיעה למשתתף היא 100 שקלים.

4. חווית חוות האלפקות  

אנחנו ממש לא נשקר אם נספר לכם שהירח המלא, הכוכבים המדהימים והמדבר הם תפאורה מספיק טובה כדי להעבער שעה או אפילו שלוש שעות של ריצה. בנוסף, מרוץ מדבר מספק אטרקציה נוספת לרצי ה-10 קילומטר, שיעברו במסלול שלהם בתוך חוות האלפקות, ובמשך כמה מאות מטרים ייהנו מהחיות שכל כך מאפיינות את מצפה רמון. אין ספק שהריצה בחוות האלפקות היא חוויה בפני עצמה, ובנוסף להכל זה גם לא רחוק מקו הסיום.

מרוץ מדבר 2016

הריצה בחוות האלפקות היא חוויה בפני עצמה | צילום: ניר עמוס

5. קסם המדבר 

הרבה מאוד רצים שכבר עברו את חווית הריצה במדבר בליל קיץ של ירח מלא, חוזרים עליה. בסופו של דבר, למי שמנותק מהמדבר ביום יום אין יותר מדי הזדמנויות טובות לחוות ריצה כל כך עוצמתית שבאמת קשה לתאר במילים. מספיק שתראו את התגובות של האנשים שסיימו את המרוץ בסרטון הוידאו של המרוץ הקודם, ותבינו.

צ פ ו || חוויית הריצה במדבר נראית כך

6. מקום של ספורט 

מצפה רמון זה לא יישוב קטן במדבר עם מלון יוקרתי שכולם מדברים עליו. מסתבר שאחד הדברים שחרט על דגלו ראש המועצה, רוני מרום, הוא להפוך את מצפה רמון לעיירה של ספורט. מקום שבו לא רק מתחרים פעם בשנה בלילה, אלא מקיימים מחנות אימונים בלא מעט סוגים של ענפי ספורט, כי אחרי הכל מדובר במקום שיכול להיות נוח בכל עונה של השנה. לא פחות חשוב, מדובר במקום שקט שאידיאלי להרבה ספורטאים שרוצים לעבוד קשה, או לספורטאים חובבים יותר שפשוט רוצים ליהנות באווירה אחרת.

7. אפטר פרטי

באירוע כמו מרוץ מדבר אתם ממש לא אמורים להיכנס לרכב ולנסוע מיד בסיום הריצה. המתחם ברובע דרכי הבשמים יהיה ערוך להנעים לכם את הזמן ותוכלו למצוא כאן גם גלריות של אמנים, ברים ומקומות לאכול. במדבר כמו במדבר, אתם אמורים להיות רגועים בסיומה של הריצה. השבת תחכה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג