6 נקודות על הניצחון של אנסטסיה גורבנקו באליפות אירופה

השחיינית שהפכה לאלופת אירופה הגיעה למשחה לחלוטין ממוקדת וללא שמץ חשש. היא באה מוכנה היטב, מכוונת לעשות את שלה ולחתור לגעת ראשונה בקיר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בלי להנמיך ציפיות לעתיד, ובלי להתפרע עם סופרלטיבים בהווה, בשביל אוהדי השחייה בישראל, זה הזמן להגיד את זה פשוט, כמו שזה: אנסטסיה גורבנקו אלופת אירופה ב-200 מעורב אישי!

הניצחון של אנסטסיה גורבנקו במדליית זהב באליפות אירופה

המחשבה הראשונה שעלתה לי אתמול (שבת) היתה בד בבד על אישה אחת, ועל שמונה שחיינים. לאישה קוראים לודמילה. היא אימנה את אנסטסיה גורבנקו במכבי קריית ביאליק. הראשונה שהקפיצה אותה קדימה. היא גילתה אותה, טיפחה אותה והפכה אותה ל"ילדת פלא" בשחייה הישראלית. אצלה אנסטסיה גורבנקו התחילה לזרוח. מאמנות ומאמנים מהסוג של לודמילה, הם מצע הגידול האמיתי של ספורטאי ישראל בכל הענפים. הגיבורות והגיבורים שאת שמם ספק אם תשמעו אי פעם. כל מי שבא אחרי לודמילה, כבר זכה לאמן אנסטסיה שיש לה את כל היסודות הנדרשים, את היכולת, הפוטנציאל, המשמעת וההבנה הפנימית איך עושים את זה. אז לודמילה, לפחות כאן, הערב, השם שלך רשום על הזהב הזה.

ואלו שמות שמונת השחיינים ששמם עלה: איתן אורבך, יואב גת, מיקי חליקה, גל נבו, גיא ברנע, יונתן קופלב, יעקב טומרקין, ועמית עברי. שמונה אלו הקדימו את גורבנקו. הם כבר זכו במדליות באליפות אירופה. רובם גם שחו בגמרים של אליפויות עולם או אולימפיאדות. אחד מהם (קופלב) כבר היה אלוף אירופה. אז כשאנחנו חוגגים את תואר האליפות של אנסטסיה גורבנקו, לא לשכוח שהיא הגיע אחרי ובעקבות אחרים שקדמו לה. הם כבר היו שם ועשו את זה. הם כבר לקחו שם מדליות.

"ילדת פלא" בשחייה הישראלית. אנסטסיה גורבנקו | צילום: איגוד השחייה

ועכשיו למשחה הגמר

1. קטינקה הוסזו האימתנית נראית פגיעה. היא בת 31 ואחרי שנתיים גרועות (יחסית לסטנדרטים שלה) מבחינת שחייה. טוקיו תהיה קרוב לוודאי האולימפיאדה האחרונה שלה. קטינקה במרדף נגד הזמן להגיע מוכנה למשחקים האולימפיים. שלבי הביניים בדרך ניכרים, וניכרת גם ההתקדמות בהכנה, אבל היא עדיין רחוקה מאד מהקטינקה של לפני שנתיים. רק כדי להבין פרופורציות, קטינקה שחתה הערב בדיוק 4 שניות שלמות לאט יותר מהשיא האישי שלה, שהוא גם שיא העולם אותו קבעה לפני 6 שנים. ביחס למשחה הערב, בו בין שלושת המדליות הפרידו 13 מאיות שנייה, 4 שניות שלמות הן נצח. כשקטינקה מנצחת באליפויות עולם ואולימפיאדות, היא עושה את זה בתוצאות סביב 2:07 דק'. הערב היא שחתה 2:10 דק'.

2. בקבוצת הווטסאפ של השחיינים הוותיקים, היו היום שני הימורים על זהות המנצחת בגמר. אף אחד מהם לא היה על קטינקה. בין שתי השחייניות עליהם הימרו, הפרידו הערב 4 מאיות שניה. גורבנקו ראשונה, אבי ווד הבריטית שנייה. בספורט, אין חלל ריק. ההיחלשות של קטינקה, היא חלון לשחייניות האחרות. השאלה היתה אם החלון של קטינקה עדיין פתוח, ומי תהיה הראשונה להיכנס דרכו.

3. אנסטסיה הגיעה למשחה לחלוטין ממוקדת, וללא שמץ חשש, ובצדק. זה ניכר כבר בחצי הגמר אתמול. היא באה מוכנה היטב, מכוונת לעשות את שלה ולחתור לגעת ראשונה בקיר. הביטחון העצמי היה שם כבר מחצי הגמר אתמול. היא פתחה סולידי בפרפר, נתנה את בריכת הגב המהירה ביותר מבין שחייניות הגמר (והסתובבה בחצי המרחק ראשונה עם יתרון קטנטן) ובבריכת החזה (השלישית) ממש ברחה לקטינקה ששחתה בצמוד אליה.

במהלך המשחקים האולימפיים של טוקיו היא תחגוג 18. אנסטסיה גורבנקו | צילום: איגוד השחייה

4. אבי ווד הבריטית, היא שחיינית חזה מעולה, אבל סגנון הגב שלה פחות חזק משל אנסטסיה. ווד הובילה פעמיים לאורך המשחה. בסוף בריכת הפרפר הראשונה ובסוף בריכת החזה השלישית. בחצי המרחק לאחר שהסתובבה רק רביעית אחרי בריכת הגב החלשה, המאמץ לחזור להובלה בסגנון החזה גבה ממנה מחיר. גם אנסטסיה היא שחיינית חזה מצוינת (אם כי עוד לא ברמה של ווד). בריכת החזה שלה היתה השלישית הכי מהירה מבין שחייניות הגמר, אבל היא לא יצאה ממנה מותשת. היא הסתובבה שנייה בחלוף 150 מ'. כשרק ווד הבריטית31 מאיות שנייה לפניה.

5. כאן זכתה אנסטסיה ביתרון טקטי קטן. בעוד שווד שחתה במסלול מרוחק, נשמה לכיוון הקהל ולא ראתה אף אחת מהמתחרות שלה כל הבריכה האחרונה, אנסטסיה זכתה לנשום לכיוון קטינקה הוסזו שבמרדף אחרי גורבנקו, ניפקה את בריכת החתירה המהירה מכולן. אנסטסיה ראתה את המתחרה שלה קטינקה עין בעין לאורך כל הבריכה האחרונה, והיה לה מספיק ב-15 מ' האחרונים כדי לגבור עליה.

6. בסיום, אנסטסיה לקחה את תואר אלופת אירופה ב-2:09.99 דק', אבי ווד שנייה ב-2:10.03 דק' וקטינקה הוזסו שלישית ב-2:10:12 דק'.

לידיעה – באליפות העולם האחרונה בקוריאה, ארבע שחייניות בגמר ירדו מ-2:09 דק', עוד אחת ירדה מ-2:10 דק'. קטינקה ניצחה שם ב-2:07.53 דק'. היעד של אנסטסיה לטוקיו פשוט מאד: לרדת מ-2:09 דק' ולהתמודד על מדליה. לא מעט תלוי גם בשאלה איזה שחייניות יגיעו לשחות 200 מעורב.

דבר אחד הגיע הזמן להפסיק לומר, הן המלים על היותה "רק בת 17". ראשית, במהלך המשחקים האולימפיים של טוקיו אנסטסיה תחגוג 18. גיל בשל וטוב בשביל שחייניות מהסוג שלה. שנית, הערב, כמה דקות לפני אנסטסיה, נערה איטלקיה בת 16 ניפצה את שיא העולם ב-50 מ' חזה (שלא לדבר על מה עשו בעשור האחרון שחייניות אחרות בגילאי 14-18). הגיל של אנסטסיה אינו חיסרון ואינו יתרון. הוא פשוט לא פקטור. אנסטסיה היא שחיינית בוגרת שמתמודדת על הבמות הגדולות מול הטובות בעולם. וזהו.

ולסיום, משפט סיום לאנסטסיה: את יודעת מצוין מה את עושה ואת יודעת מצוין מה את צריכה לעשות. את עושה את זה יום יום כבר מגיל 14. ברכות על תחרות נהדרת, וגמר מעולה. תמשיכי כרגיל, ובהצלחה!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • כדורי הגיב:

    שוונג יקרים , ומה בעניין התנצלות למאמן מארש אחרי שטרחתם לתקוף אותו במאמר מכוער לפני מספר שבועות???

    1. חגי אשלגי הגיב:

      תחזור ותבדוק מה בדיוק נכתב בעניין.
      זה היה לפני שנה.
      שאל את עצמך אם משהו השתנה לעומת מה שנכתב אז.

  • אסף לב הגיב:

    שאפו גדול לכל העוסקים במלאכה ובראש ובראשונה לשחיינית שאגב,
    נראה היה שהיא שולטת גם באופן מנטאלי במשחה, כולל בהכתבת הקצב ושמירה על "הפוזיציה" שלה כזו שתזכה בזהב ולא בשום מדלייה אחרת.

    כאמור, שאפו לכל העוסקים במלאכה.
    מרגש מאוד,

    אסף

    1. צורי ביונדי הגיב:

      עניין המנטליות לא רלוונטי פה. נסטיה הגיעה לרמת זמנים גבוהה. היא מתאמנת כמו שצריך ולכן היא הגיעה לרמה שהיא הגיעה. ושוב לגבי הגמר. עניין המנטליות לא קשור

  • כרמל לויתן הגיב:

    1. אהבתי מאד
    2. מסכים לגבי הגיל , אבל מסייג. זה כן אומר משהו..זה אומר שיש לאנסטסיה עוד 2 אולמפיאדות אחרי טוקיו , מה שאי אפשר להגיד על קטינקה וכנראה גם לא על אבי ווד למשל.

  • אלי בן דוד הגיב:

    חגי אשלגי היקר
    לודמילה לא טיפחה בשום צורה את נסטיה
    היא אימנה אותה אולי חצי שנה כשהייתה בת 12 13 לערך.
    מי שטיפחו אותה אלו המאמנים בוינגייט
    מה שבטוח שלא לודמילה הפכה אותה לילדת הפלא,מה שלא מוריד כלל מהערצה הרבה לנסיה והישגיה המופלאים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג