היסטוריה: אנסטסיה גורבנקו אלופת אירופה ב-200 מ' מעורב

השחיינית הישראלית בת ה-17 זכתה בתואר אלופת אירופה כשהיא קובעת שיא ישראלי במשחה ל-200 מעורב אישי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

6 נקודות על הניצחון של אנסטסיה גורבנקו באליפות אירופה

אנסטסיה גורבנקו רשמה הערב (שבת) את ההישג הגדול ביותר בקריירה הקצרה שלה. השחיינית הישראלית בת ה-17 ממכבי קרית ביאליק זכתה בתואר אלופת אירופה, באליפות הנערכת בבודפשט, כשהיא קובעת שיא ישראלי של 2:09.99 במשחה ל-200 מעורב אישי. מדובר במדליה שנייה למשלחת הישראלית באליפות, והראשונה בשחייה, אחרי הארד של נבחרת השחייה האמנותית.

אלופת אירופה. אנסטסיה גורבנקו | צילום: באדיבות איגוד השחייה

גורבנקו, כזכור, זכתה ב-2018 במדליית זהב במשחקים האולימפיים לנוער במשחה זה, וכן ב-2019 בשתי מדליות כסף באליפות אירופה לנוער. כעת, זו מדליה ראשונה שלה בתחרות בוגרים גדולה, ועוד כזאת בצבע זהב. עד היום, רק שחיין ישראלי אחד זכה בתואר אלוף אירופה, יהונתן קופלב, שעשה זאת במשחה ל-50 גב בדברצן 2012. רק אישה אחת בהיסטוריה של ישראל עמדה על הפודיום באליפויות אירופה בשחייה בבריכות 50 מטר, עמית עברי, שעשתה זאת גם כן באותה אליפות, עם מדליית הארד ב-100 פרפר.

גורבנקו הצליחה לעקוף במשחה זה את אייבי ווד הבריטית, שהגיעה שנייה, רק 4 מאיות אחריה, וכן את שיאנית העולם והאלופה האולימפית קטינקה הוסו, אשר הגיעה שלישית עם 2:10.12.

עוד לפני כן, אביב ברזלי זינקה לחצי הגמר למשחה 200 מטר גב. השחיינית בת ה-18 ממכבי חיפה, שהעפילה לחצי הגמר זו הפעם השנייה ברציפות במשחה זה באליפות אירופה, קבעה זמן של 2:14.63 וסיימה במקום ה-14.

גורבנקו זוכה לעידוד מהיציע הישראלי | צילום: באדיבות איגוד השחייה

עם תום האליפות עבור נבחרת ישראל, ממשיכים מרבית שחייניות ושחייני הנבחרת למחנה אימונים בדברצן, בהובלת מאמן הנבחרת לוקה גברילו ועוזרו אהוד סגל. משם, ימריאו שלושה שחיינים – מירון חרותי, רון פולוסנקי ותומר פרנקל – למונאקו לסבב המארה נוסטרום היוקרתי. לאחר מכן יחזרו לארץ לקראת שתי תחרויות הקריטריון האולימפי הנותרות – אליפות ישראל וה"טריילז" ב-11-14.6 ותחרות שבע הגבעות ברומא ב-25-27.6.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ש. ט. הגיב:

    כל הכבוד! הישג מדהים! במידת האפשר, אנא צרפו קישור לסרטון של המשחה.

  • משה הגיב:

    שאפו לאנסטסיה,
    במיוחד בתחרות שבנבחרת הישראלית הורידו מאיתנו ציפיות,
    כי טענו שזו לא תחרות מטרה!
    כלומר היא לא באמת ניסתה להיות במיטבה.

    אין מילים!!!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג