6 טעויות אכילה שאתם עושים לאחר הריצה

לא מספיק רק לרוץ כדי לשמור על המשקל ומתאמנים רבים מופתעים לגלות את זה במוקדם או מאוחר. למה זה קורה? כל הסיבות כאן בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחד הדברים שמתסכלים חלק מהרצים החובבים הוא עלייה במשקל, למרות שהם מקפידים לרוץ מספר פעמים בשבוע. לפעמים זה מרגיש מוזר, כי ידוע שריצה היא אחת הפעילויות האירוביות שבהן שורפים יותר קלוריות. מצד שני, אם בודקים את הנושא לעומק מבינים שזה בהחלט יכול להיות הגיוני. אז הנה טעויות אכילה של רצים בסוף אימון שגורמים לכם לעתים לעלות במשקל.

חשוב לדעת מה לשים בצלחת לאחר הריצה | צילום:pexls

עוד כתבות בנושא 
צפו: מה הכי נכון לאכול לפני אימון? 
ספורטאים חובבים והשמנה, היתכן דבר כזה? 
10 סיבות להשמנה במיוחד לאחר גיל 40 

1. חייבים לאכול אחרי כל אימון ריצה 

ישנם כל מיני סוגים של אימוני ריצה, אימונים עצימים, אימוני נפח וגם אימוני שחרור. זה די ברור שאחרי אימונים קשים צריך לתדלק את הגוף, כמו כן גם אחרי אימוני בוקר על בטן ריקה. מצד שני, מי שמבצע אימון ריצה קל במהלך היום ואכל לפני כן, לא ממש צריך להחזיר לגוף אנרגיה. זה גם אומר שלא צריך למהר להשתמש באימונים כאלה במשקאות אנרגיה ולאכול חטיף לאחר מכן, מדובר בקלוריות מיותרות. המוצרים האלו מיועדים לסופם של אימונים קשים יותר, ולאחר אימון קל יחסית אפשר בהחלט להסתפק בשתיית מים ואולי בבננה. 

2. מגזימים עם צריכת חלבונים בתום האימון 

נוהגים לומר שחשוב לצרוך חלבונים בסוף אימון כדי למקסם את עבודה שנעשתה על השרירים. זה לא נכון, וכל עוד אתם צורכים כמות מספקת של חלבונים בתזונה היומית שלכם (46 גרם לאשה מבוגרת  לפי ההמלצות של האקדמיה הלאומית לרפואה בארצות הברית) אין צורך שתאכלו כמות גבוהה של חלבונים מיד לאחר האימון.

אתם באמת חושבים שזה הדבר הנכון לאכול אחרי ריצה? | צילום: pixabay

3. שותים (הרבה) אלכוהול  

לפי מחקר שפורסם בשנת 2014 צריכה של אלכוהול בסיום האימון פוגעת בתהליך ההתאוששות והבנייה של השרירים. החדשות הטובות הן שכמות של בקבוק בירה או כוס יין לא מספיקה כדי להזיק.

4. חושבים שמגיע לכם להתפנק 

רצים רבים נוטים לחשוב שאם מתאמנים מספיק קשה, הם יכולים להרשות לעצמם לאכול מה שהם רוצים לאחר מכן. לפעמים זה גורם להם גם לאכול בהגזמה בימים שבהם הם בכלל לא רצים. צריך להבין שרוב המחקרים מוכיחים שיותר חשוב מה הספורטאי אוכל מאשר איך הוא מתאמן. כמובן שאפשר להתפנק קצת מדי פעם, אבל צריך להיפטר מאותה מחשבה שאומרת לנו ששרפנו מספיק קלוריות. בסופו של דבר אפשר להחזיר אותן בקלות בארוחה אחת של מזון משמין ולא בריא.

5. מוותרים על פחמימות לאחר אימון קשה 

אחרי אימון אירובי של יותר משעה, השרירים שלנו זקוקים לגליקוגן כדי להתאושש ולגדול. פחמימות בריאות כמו פירות, ירקות, קטניות ודגנים מלאים הן המקור הטוב ביותר לגליקוגן. ההמלצה היא לצרוך גרם אחד של פחמימה לכל קילוגרם משקל גוף בטווח של 60 דקות מתום האימון. בשייק פירות לדוגמה, אפשר להגיע לכמות הזאת.

לא לוותר על הפחמימות בסופו של אימון קשה, שייק זה רעיון מצוין | צילום: Sigurdas

6. לא שותים מספיק מים 

לפי מחקר שפורסם ב-2012 רצים נוטים שלא להעריך נכון את כמות הנוזלים שהם מאבדים בהזעה, ומחזירים לעצמם בשתייה 50 אחוז פחות. גם באימון קל שבו לא מרגישים שמזיעים מדי, עלול להוביל לדרגה מסוימת של התייבשות. ההמלצה היא לשקול את עצמכם לפני האימון ואחריו ואם יש הפרש צריך להשלים את אותה כמות בשתייה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג