56% סובלים מקוצר נשימה

56% מהישראלים סובלים מקוצר נשימה מסיבה כלשהיא, כך קובע סקר חדש שנערך ביוזמת חברת גלקסו סמית קליין (GSK), יצרנית הטיפול סרטייד, המיועד לאסתמה ו -  COPD אשר כלול בסל הבריאות ומוצע בקופות החולים. הסקר נערך לאחרונה בקרב מדגם מייצג של 501 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, ונערך באמצעות מכון TNS טלסקר. יצוין כי לא כל מקרה של קוצר נשימה נובע בהכרח ממחלת האסתמה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

56% מהישראלים סובלים מקוצר נשימה מסיבה כלשהיא, כך קובע סקר חדש שנערך ביוזמת חברת גלקסו סמית קליין (GSK), יצרנית הטיפול סרטייד, המיועד לאסתמה ו –  COPD אשר כלול בסל הבריאות ומוצע בקופות החולים. הסקר נערך לאחרונה בקרב מדגם מייצג של 501 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, ונערך באמצעות מכון TNS טלסקר. יצוין כי לא כל מקרה של קוצר נשימה נובע בהכרח ממחלת האסתמה

מאת:נאוה עינבר

 
59% מקרב הישראלים שציינו כי הם סובלים מקוצר נשימה, אמרו כי הוא נגרם להם במהלך פעילות שגרתית, הכרוכה במאמץ בינוני עד גבוה, כמו אחרי עלייה במדרגות, הליכה מהירה, סחיבת משא או משחק עם הילדים. 35% מהמשתתפים אמרו כי הם סובלים מקוצר נשימה, כאשר קורה להם משהו מפחיד, מלחיץ או מרגש, כמו ראיון עבודה, מבחן, אסון במשפחה או מצב ביטחוני קשה. 6% מהישראלים הודו בכנות, כי הם סובלים מקוצר נשימה בסיטואציה רומנטית עם בן או בת זוג, כמו נשיקה, חיבוק, מגע אינטימי וקיום יחסי מין. הנתונים בין המשיבים בסקר התפלגו על פי הטבלה הבאה, אשר כאמור נגזרה מקרב אלו שציינו כי הם סובלים מקוצר נשימה בפעילות כלשהיא.
 
גברים סובלים יותר בסיטואציות רומנטיות

כאשר נבדקה סוגיית המגדר בסקר, הסתבר, כי ישנם הבדלים משמעותיים בין גברים לנשים, אשר סובלים מקוצר נשימה. מהסקר עלה כי, הנשים סובלות יותר מקוצר נשימה בזמן פעילות שגרתית 63%, לעומת רק 56% מהגברים. סיטואציה מפחידה או מלחיצה, מהווה סיבה לקוצר נשימה עם שוויון בין המינים, כאשר 33% מהגברים וכן 36% מהנשים שסבלו מקוצר נשימה אמרו שזה קורה להם כאשר הם חווים משהו מפחיד. כאשר בוצעה השוואה בין גברים לנשים, הסובלים מקוצר נשימה בסיטואציה רומנטית, הסתבר, כי בניגוד למצופה הגברים הישראלים רגישים וכי 11% מהם הודו שהם סובלים מקוצר נשימה ורק 1% מהנשים. מסתבר, כי על פי הסקר, באופן מובהק, אוכלוסיית הגברים סובלת יותר מקוצר נשימה בסיטואציות רומנטיות, לעומת אוכלוסיית הנשים.
 
מהסקר, אשר נערך ביוזמת חברת התרופות גלקסו סמית קליין, יצרנית הטיפול סרטייד (בתמונה למעלה), המכיל מרחיב סמפונות ארוך טווח בשילוב עם סטרואידים בשאיפה, עלו גם הבדלים משמעותיים בין הגילאים השונים. מקרב אלו אשר השתתפו בסקר ואמרו כי הם סובלים מקוצר נשימה, בעת פעילות שגרתית, בלט מקומם של המבוגרים בני ה – 65 ומעלה, כאשר 76% אחוז מהם הודו בכך. באשר לסובלים מקוצר נשימה בעת שקורה משהו מפחיד, הסתבר, כי 45% מהם הנם בני 18 עד 29 ואילו בניגוד למצופה דווקא הצעירים סובלים יותר בסיטואציות רומנטיות, 10% מהצעירים בני 18 עד 29 אמרו שהם סובלים במקרה זה בעוד רק 2% מבני 45 ועד 64.

הסקר נערך כאמור, ביוזמת חברת התרופות גלקסו סמית קליין, יצרנית הטיפול המשולב סרטייד, המיועד לטיפול באסטמה ו – COPD. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 501 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, במהלך השנה באמצעות מכון TNS טלסקר. תרופת הסרטייד כלולה בסל הבריאות לטיפול באסתמה וCOPD- (מחלת ריאות חסימתית כרונית) ומוצעת בקופות החולים במחיר של 22 – 54 שקלים בלבד, בהתאם למינונים השונים ולביטוחים המשלימים. לתרופה פעולה כפולה, הרחבת סמפונות וטיפול בתסמיני הדלקת ותורמת למניעת הסימפטומים, לשיפור איכות החיים, של חולי האסטמה ולהפחתת והחמרת אשפוז. 

Ultrabreathe הוא מאמן נשימה אפקטיבי ביותר, המספק אמצעי קל ונוח לחיזוק עוצמתם ועמידותם של שרירי הנשימה

 

 
על מחלת האסטמה

אסטמה מוגדרת כהפרעה דלקתית כרונית של הריאות המלווה בחסימת דרכי האוויר שמובילה לאירועים חוזרים ונשנים של צפצופים, קוצר נשימה ושיעול, המתרחשים בעיקר בשעות הלילה או הבוקר המוקדמות. בטווח הארוך, אסטמה לא מאוזנת יכולה להוביל לנזק קבוע לדרכי האוויר. אסטמה היא אחת מהמחלות הכרוניות היותר שכיחות בעולם, המשפיעה כיום על כ- 300 מיליון בני אדם ברחבי העולם. השכיחות של חולי אסטמה גדלה בעיקר בארצות שמאמצות את אורח החיים המערבי. ההערכות הן שעד 2025 יתווספו עוד כ- 100 מיליון חולי אסטמה ברחבי העולם. על פי נתונים כלל עולמיים, על אף התקדמות המחקר והאמצעים הטיפוליים, אסטמה נותרה ללא שליטה אצל רוב המטופלים למרות שקיימת האפשרות להשיג שליטה במחלה אצל רוב החולים במחלה. אף על פי, שרמות השליטה במחלה השתפרו בשנים האחרונות, תוצאות מסקר בריאות באירופה, (European National Health and Wellness Survey) שנערך בשנת 2006 העלו כי 55% מהחולים באסטמה המטופלים באירופה, נותרו עדיין ללא שליטה אופטימאלית במחלתם. השגת שליטה פירושה שהחולים סובלים פחות מנטל הסימפטומים, הפרעות שינה, התקפי אסטמה והם יכולים לנהל חיים מלאים ופעילים ככל האפשר. הסקר נוהל ב- 5 מדינות באירופה, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד ובריטניה בין יוני לאוגוסט 2006 והוא סקר 2,337 מטופלים מאובחנים עם אסטמה, מהם 1,862 קיבלו טיפול. זוהי הזדמנות חשובה להזכיר לחולים ולרופאים שבמרבית המקרים האיזון במחלה אפשרי ושהם צריכים לעבוד בצוותא כדי להבטיח שהסימפטומים מוערכים ומטופלים בצורה הראויה. אסטמה לא מאוזנת מהווה נטל בריאותי בעל השפעה רבה על איכות החיים. הנגישות לכלים בעלי תוקף כמו מבחן השליטה באסטמה ואפשרויות טיפול יעילות משמעה שמרבית החולים יכולים וצריכים להשיג איזון כפי שמוגדר במדריכים לטיפול במחלה.

באדיבות אתר www.navainbar.co.il

 

 

 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג