5 טיולי אופניים לכל המשפחה

חול המועד פסח הוא זמן מצוין לצאת לרכיבה אביבית בשבילים ובסינגלים המקומיים - הנה כמה הצעות מעניינות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

האביב הישראלי מספק לנו ימים שמשיים רבים המתאימים לטיולים ולפעילויות עם כל המשפחה. מזג האוויר הנעים, הפריחות המרהיבות ושפע מסלולי האופניים, מושכים משפחות רבות לצאת החוצה לרכיבה משותפת, ולשלב בילוי משפחתי עם פעילות ספורטיבית. מזג האוויר הנעים של תקופת האביב מביא עמו הזדמנות נהדרת לגלות שוב את דרום הארץ- חבל אשכול, הנגב והערבה. האזורים החוליים, הופכים לאטרקטיביים הרבה יותר בתחילת עונת הלבלוב.

טיול משפחות מדורות לרוחמה

המסלול: נרכב ונחצה את נחל דורות מספר פעמים עד שנגיע לשמורת בתרונות רוחמה, נמשיך במה שנקרא יער רוחמה, הסינגל יוביל אותנו לחציית הכביש כמעט עד לשער הכניסה של קיבוץ רוחמה, שם יבצע השביל עיקול חזרה לכיוון מערב. נגיע עד לחרבת ג'ממה – שם נוכל לראות שרידי פסיפס עתיק, הדרך תמשיך ותוביל אותנו לחציית נחל רוחמה מספר פעמים עד שנגיע לכניסה לקיבוץ דורות. המהדרין יוכלו להוסיף עוד כ-5 ק"מ וימשיכו באותו הציר לכיוון חוות השקמים, נעקוף את החווה, נחצה את הכביש ונטפס לגבעת הכלניות מקום קבורתה של לילי שרון, ניתן לבצע תצפית יפה מאוד על האזור ומשם לחזור לקיבוץ דורות .

נקודת המפגש: קיבוץ דורות, ניתן ללון ערב ליפני בצימרים של קיבוץ דורות. הסינגל מתחיל כ-200 מטר ממערבה לכניסה לקיבוץ (עוברים את השער הצהוב) בצד שמאל תמצאו חורשה אשר תוביל אתכם מחוץ לקיבוץ לתוך נוף של גבעות כורכר אשר בתקופת הפריחה יהיו מכוסים בשלל כלניות ובעונות אחרות בשלל פרחי חוף.

למי מתאים: המסלול המסומן שלטי הכוונה מיועד לכל סוגי הרוכבים, החל ממשפחות שרוצות לצאת לכמה קילומטרים ולחזור באותה הדרך, וכלה ברוכבים מביני סינגלים.

אורך המסלול המקוצר: כ-15 ק"מ – סיבוב מעגלי

דרגת קושי: קלה עד בינונית

טיפ לדרך: המסלול מומלץ בכל ימות השנה, כמובן שאחרי הגשמים נוכל לראות את הירוק המבצבץ שישטוף את עינינו עם הגבעות המדהימות .

רכסי הכורכר של גברעם

המסלול: משער הכניסה של קיבוץ גברעם נצא לכיוון מערב על הכביש כ-500 מטר ונפנה שמאלה לשביל המוביל לקבוצת עצי אקליפטוס. ליד עצי האקליפטוס נרכב לפי השילוט של סינגל גברעם. הסינגל המתפתל בינות לחורשות האקליפטוס ורכסי הכורכר. נסיים בנקודת המוצא בשער האחורי של קיבוץ גברעם.

שמורת גברעם מהווה חלק ממכלול של רכסי כורכר באזור מישור החוף הדרומי – גברעם, נירעם, אור הנר ומחנה לפידות. חלק מרכסי הכורכר נטועים, אחרים נפגעו בכריה וחציבה ורק בשטחים מוגבלים נשמר בית הגידול הכורכרי, הייחודי למישור החוף של ישראל. כמו גברעם גם גבעות רוחמה הן שריד של רכס הכורכר המזרחי ביותר במישורי הנגב המערבי. האזור כולו מכוסה באדמת הלס הרכה הנאטמת למים לאחר שהיא זוכה למים. מי הסחף ממוטטים את אדמת הלס שבשולי הערוצים וגורפים את העפר, דבר היוצר את התופעה האופיינית לאזור הקרויה "בתרונות". ייחודה של שמורת רוחמה הוא בכך שבשיאי הגובה באזור נחשף רכס הכורכר שבכל יתר המקומות מכוסה על ידי שכבת לס עבה.

בעונת הפריחה (חודש ינואר-פברואר) עוטה האזור מרבדי פריחה אדומים של כלניות (ובעקבותיהן נוריות אסיה). על הכלניות מתווספים פרחי בר רבים – סביונים ועוד. הפרשי הגובה ברכסים נעים בין 50-110 מ' מעל פני הים. ומשמש כאזור נוח לרכיבת אופניים. באזור יערות שנטעו ע"י קק"ל נסללו שבילי אופניים צרים וארוכים, העוברים בין עצי אקליפטוס וגבעות כורכר.

נקודת המפגש: בקיבוץ גברעם. בנקודת המפגש נתארגן על האופניים וציוד הרכיבה

דרגת קושי: קלה עד בינונית

למי מתאים: המסלול מיועד לרוכבים מנוסים וגם למי שמפחד מעליות חדות ותלולות

טיול ביער חולדה

המסלול יוצא מקיבוץ חולדה נצא ברכיבה לכיוון יער חולדה (יער הרצל) – היער הראשון שנטע על ידי קק"ל לזכרו של חוזה המדינה עד בית הרצל. משם יורדים לכיוון נחל שחם עד שמגיעים לבאר אנטילית, משם ממשיכים לאורך נחל שחם (שביל שחור) המוביל צפונה לכיוון מצפה בקוע – מזרחית לכרמי יוסף. רוכבים ביער כרמי יוסף בינות לאורנים שנטעו על ידי קק"ל.
מקיפים את כרמי יוסף מצפון לכיוון תל גזר, מטפסים לתל גזר ושם עוצרים לתצפית מרהיבה על מישור החוף ולכיוון מזרח, ורואים גם את לטרון. מתל גזר יורדים ברכיבה לכיוון דרום בשביל אדום שנהפך לירוק בכיוון כרמי יוסף חוצים את הכביש צומת נחשון-רמלה וממשיכים דרומה לכיוון קיבוץ חולדה – נקודת הסיום.

נקודת מוצא וסיום: קיבוץ חולדה

אורך המסלול: 12-15 ק"מ

דרגת קושי: קלה עד בינונית

נקודת מוצא וסיום: קיבוץ חולדה.

אורך המסלול: 12-15 ק"מ.

דרגת קושי: קלה עד בינונית (שבילים עם עליות)

סובב חצבה

המסלול: יציאה משער הכניסה לעידן שבערבה. מתחילים ברכיבה משער הכניסה למושב עידן (מזרחה) ומיד פונים ימינה (דרומה) ובפנייה הבאה שמאלה (מזרחה) על דרך החווארים המסומנת בשחור. ראשיתו של המסלול בדרך סלולה המתחלפת לדרך עפר כבושה. 5.3 ק"מ – ממשיכים ברכיבה בירידה , לאחר מאגר עידן חוצים את הנחל מזרחה (ימינה) על הסכר עד הגבול. פונים ימינה (דרומה) ורוכבים לאורך הגבול הירדני – ישראלי. 3.3 ק"מ – בפיצול השבילים, בוחרים בשביל הימני (מערבי) וממשיכים ברכיבה דרומה בין החממות. 1.2 ק"מ – פונים ימינה לכיוון נחל הערבה, חוצים את הנחל ופונים שמאלה (דרומה עם הסימון הכחול). ממשיכים ברכיבה אל מאגר חצבה. מהמאגר ממשיכים עם הסימון הכחול בעלייה קלה אל "דרך השלום". רוכבים על "דרך השלום" בכביש צר חולפים על-פני חממות היישוב, פונים ימינה (מזרחה) חזרה לשער היישוב.

נקודת התחלה: שער הכניסה למושב עידן.

אורך מסלול: 15 ק"מ, כ-3 שעות.

רמת קושי: קלה.

סובב בארי

המסלול: יציאה ממרכז האופניים בבארי "לה מדווש". מתחילים ברכיבה מזרחה על פי השלט, בסינגל בדרגת קושי בינוני הכולל עליות וירידות ולאחר מכן טיפוס קיר. ממשיכים ברכיבה לאורך גדר חוות היענים של קיבוץ בארי. בתום העלייה, מומלץ לעצור ולהשקיף אל נוף הבתרונות ובאופק בתיה הגבוהים של עזה מימין. ומשמאל, בתי קיבוץ בארי. ממשיכים ברכיבה אל ערוץ הנחל. בעונת האביב תוכלו ליהנות ממגוון פרחים – כלניות, חרציות, עיריות וסתווניות. נרד ברכיבה אל תוך הנחל ונעקוב אחר השילוט עד לגבעה שתולת אגבות – ניסיון חקלאי שכשל.

ממשיכים ברכיבה בירידה אל תוך הנחל ונחצה את חורשת נחביר – חורשת איקליפטוסים. פונים שמאלה אל מחוץ לחורשה בעלייה חדה החוצה את חורשת האורנים כשמימין נחביר – בארי הישנה ומשמאל משלט ישן ממלחמת העצמאות, ממשיכים ברכיבה בירידה זהירה. בתום הירידה, עוקפים את הגבעה הגבוהה על גדת הנחל אל תוך מכרות הגופרית ופונים מערבה בגלישה אל כביש הבטון. בהגיענו לכביש, פונים שמאלה, כשמימיננו מפעל הגופרית הנטוש מימי הבריטים. חוזרים אל כביש הבטון, ומסיימים את המסלול בירידה קצרה ותלולה אל נחל הבשור והחיבור לנחל גרר. ממשיכים ברכיבה על הגדה וחוזרים חזרה אל קיבוץ בארי ומרכז האופניים.

נקודת התחלה: קיבוץ בארי

אורך מסלול: 24 ק"מ. כ-4 שעות

רמת קושי: בינונית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג