5 הרגלי תזונה רעים לאחר אימון וכיצד להיפטר מהם

כולנו חוטאים בהרגלים ישנים שקשה לנו לשבור, אז הגיע הזמן לשבור את המעגל ולחפש פתרונות בריאים ויצירתיים יותר לטעויות שלנו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אין אחד שלא מכיר את אותם הרגלים קטנים שאנחנו עושים בצורה אוטומטית ולא מודעת. לפעמים סתם מתוך הרגל ישן ו"טייס אוטומטי" ולפעמים כי אנחנו באמת לא יודעים שההרגלים הללו אינם בריאים, בעיקר לא לספורטאים. אספנו לכם מספר הרגלים נפוצים ורעיונות כיצד לשבור אותם:

1. לא אוכלים כמעט עד הערב

מבחן השוקולד: למה אני אוכל כמעט הכל?

כמובן שארוחת הבוקר נשכחה לה וגם את ארוחת הביניים לא ממש אכלתם | צילום: thinkstock

סיימתם ריצת בוקר ואתם חייבים לרוץ למקלחת ולהספיק לצאת לקחת את הילדים לגן וגם להגיע בזמן לעבודה. כמובן שארוחת הבוקר נשכחה לה וגם את ארוחת הביניים לא ממש אכלתם כי הייתם ממש עסוקים בישיבה ארוכה ובאופן כללי, התזונה שלכם במהלך היום לא מספקת, בטח לא עבור מישהו שעוסק בפעילות גופנית. אז מגיעים הביתה בערב ויורדים על כל המקרר כי מחר בבוקר יש אימון וצריך למלא מצברים.

כתבות נוספות בנושא
מחקר: פחות פחמימות, יותר תוצאות. היתכן?
3 מומחים דנים בשאלה: מה אוכלים לארוחת בוקר לאחר אימון?
כיצד ספורטאים יכולים לעבור לתזונה טבעונית

לשבור את המעגל: הגיע הזמן להיפתר מההרגל המגונה הזה ולהפנים שאם בחרתם בתחביב הריצה/שחייה או אופניים, אתם גם מחויבים להתנהל בהתאם מהבחינה התזונתית. הגוף שלנו חייב דלק טוב ואיכותי במשך כל היום ולא רק בערב. לכן, הקפידו להכין מראש את הארוחות ודאגו לאכול בסיום האימון או לפחות לקחת אתכם את הארוחה לדרך.

2. יותר מדי חטיפי אנרגיה

כל מה שרציתם לדכל מה שרציתם לדעת על חטיפי אנרגיה עת על חטיפי אנרגיה

את חטיפי האנרגיה שימרו לאחר אימון קשה כשאין בנמצא אוכל "אמיתי" | צילום: thinkstock

ללא ספק חטיפי אנרגיה זה דבר טעים וספורטאים רבים אוהבים לצרוך אותם תוך כדי אימון או כחטיף ביניים, אבל הם מכילים לפחות 200 קלוריות לחטיף (נכון, ישנם כאלו שמכילים רק 80-90 קלוריות, אבל עתירים בסוכר ושומנים רעים) כך שצריכה שלהם אחרי האימון או ללא קשר לאימון כלל יכולה להוביל להשמנה.

לשבור את המעגל: את חטיפי האנרגיה שימרו לאחר אימון קשה כשאין בנמצא אוכל "אמיתי" אותו אתם יכולים לאכול. חפשו חטיפים שיש בהם כמה שפחות מרכיבים (כך תדעו שהם יותר "טבעיים") ופחות מ-10 גרם סוכל לכל 150 קלוריות. העדיפו צריכת פירות ואגוזים או שקדים אחרי אימון על פני חטיפי אנרגיה.

3. אכילת כמות גדולה מדי של אוכל

ארוחת ראש השנה

לגוף יש יכולת קליטה מוגבלת של פחמימות וחלבונים | צילום: thinkstock

אימונים ארוכים וקשים מביאים אותנו פעמים רבות לסף רעב שכל מה שמתחשק עכשיו זה לרדת על כל המקרר, אבל, חשוב לזכור שלגוף יש יכולת קליטה מוגבלת של פחמימות וחלבונים כך שכמויות עודפות של השניים עלולות להוביל להשמנה.

לשבור את המעגל: תדאגו לאכול בצורה נכונה לפני ותוך כדי האימון כדי לא לסיים את האימון עם תחושת "חור בבטן". חלקו את הארוחות למנות קטנות יותרו ופזרו אותן לאורך כל היום כך שלא תרגישו את הנפילות המוכרות באנרגיה והצורך במתוק ובאוכל כדי להתעורר.

4. צריכה מוגזמת של פחמימות

צילום: Assianir

אין צורך להפריז באכילת פסטה כיוון שישנם מקורות נוספים מהם תוכלו לקבל פחמימות | צילום: Assianir

נכון, פחמימות כמו אורז, פסטה ודגנים מלאים חשובים לספורטאים, אבל פעמים רבות ספורטאים זונחים את הירקות שחשובים בצורה קריטית לגוף, לטובת צלחת פסטה ענקית.

לשבור את המעגל: ציירו קו דמיוני בצלחת כאשר חלק אחד צריך להיות מלא במזונות כגון ירקות, פירות ומזונות עשירים בסיבים תזונתיים כגון עדשים מונבטות וחצייה השני של הצלחת יכולה להיות מנת חלבון. אין צורך להפריז באכילת פסטה כיוון שישנם מקורות נוספים מהם תוכלו לקבל פחמימות בצורה מצויינת.

5. בירה של אחרי

כריס פרום משיק בירה

אין תחליף לישיבה עם החבר'ה בסיום האימון, לכן, הסתפקו בבירה אחת | צילום מסך

אין כמו בירה קרה שיוצאת היישר מהציידנית או המקרר ביום קיץ חם אחרי אימון. אבל הבעיה מתחילה כשנגמרת הבירה ונפתחת לה עוד אחת ואחרי עוד ועוד. בירה אמנם מרווה, עשירה בויטמיני B אך גם עשירה בקלוריות ופחמימות ריקות.

לשבור את המעגל: אין תחליף לישיבה עם החבר'ה בסיום האימון, לכן, הסתפקו בבירה אחת ואם אתם יושבים בבית קפה, אפשר להזמין כוס קפה או סודה כי בשורה התחתונה, מה שחשוב זו החברה ולא האלכוהול.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.