4 סיבות מצוינות שבגללן כדאי לרצים לשחות

הרבה מאוד רצים אוהבים לבצע אימונים משלימים, אבל במקרים רבים השחייה תמיד עולה כאופציה טובה. מה הופך אותה ליעילה עבור הרצים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הרבה מאוד מאמנים ממליצים לרצים למרחקים ארוכים לבצע אימונים משלימים בתחומים אחרים, למשל שחייה. כמובן שלא כולם אוהבים או יודעים לשחות, אבל לא מעט רצים שבטוחים בזה ששילוב של אימוני שחייה בתכנית האימונים שלהם, גרמה להם לשפר ביצועים.

רצים חייבים להתנסות בענפים נוספים | צילום: thinkstock

עוד כתבות בנושא
5 מיתוסים בשחייה שכדאי לכם לדעת 
למה גריפה בשחייה הרבה פחות חשובה מגלישה?
7 תרגילי יוגה פשוטים שחייבים לעשות בסוף האימון

1. שחייה גורמת לנו לחשוב יותר על מנח הגוף 

בשחייה יש למנח הגוף משמעות גדולה מאוד, וזה יכול לגרום להבדל משמעותי במהירות. כמובן שאי אפשר להשוות בין פעילות שבה מנח הגוף מאוזן לבין פעילות שבה מנח הגוף מאונך כמו ריצה, אבל השחייה יכולה לעזור לנו לחשוב על השינויים הקטנים שיכולים לקרות ושאנחנו יכולים לשלוט עליהם. במילים אחרות, זה גורם לחשוב בצורה יותר טובה על טכניקה נכונה של הפעולה.

2. להתחזק מנטלית

מי שמציב לעצמו מטרה כמו למשל לשחות באימון למרחק של 3.5 קילומטרים, צריך להבין שזה משהו שיקח הרבה מאוד זמן. הרבה זמן בתוך המים, כשברובו רואים רק קו שחור בלתי נגמר. בלי מוזיקה, בלי נופים, פשוט סופרים את הפעמים שבהם נוגעים בקיר. בסופו של דבר זה סוג של אימון שיכול לעזור לאנשים להתמודד עם ריצות ארוכות וקשות.

3. ניהול הרעב 

רוב המתאמנים שנוהגים גם לשחות יעידו שהרעב שאחרי אימון שחייה הוא הרעב הכי גדול. המלצה לא רעה היא להחזיק את עצמנו ולא לאכול מיד בתום אימון השחייה, וכך לתרגל למעשה את השליטה ברעב כדי שבתום ריצות ארוכות ומתישות לא נאפשר לעצמנו באופן אוטומטי "לפצות" את עצמנו בהמון קלוריות מיותרות כי רוב האנשים נוטים לאכול במצבים כאלה יותר ממה שהם צריכים להחזיר לעצמם.

4. לתת לאחרים למשוך אותך 

כותב המאמר טד ספייקר מספר: "באחד האימונים חלקתי מסלול עם מישהו ששחה בקצב מצוין. ב-50 המטרים האחרונים שלי החלטתי שברגע שהוא יעבור אותי, אנסה להישאר אתו. כשהוא הגיע אליי 35 מטרים לסיום, שחיתי הכי חזק שיכולתי. נשארתי כמה שיותר זמן צמוד למותן שלו, עד שבסופו של דבר הוא התקדם. אם אתם בדרך כלל רצים לבד, כמוני, חסרה לכם הדחיפה הזאת שגורמת לפעמים לתחרותיות. גם אם בדוגמה הזאת מדובר היה בכמה מטרים בבריכה, זה משהו שלקחתי איתי הלאה לאימוני הריצה.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג