3 צמחי מרפא מיוחדים שמסייעים לספורטאי סבולת

הם מאוששים ממאמץ ספורטיבי, משפרים ביצועים וכמובן טובים לבריאות באופן כללי, הנטורופת אסף קורן על הצמחים שעושים לנו את זה בגדול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ינסנג במלוא תפארתו | צילום: shutterstock

כתבת תוכן שיווקי בשיתוף ברא צמחים

הפודקאסט של שוונג על צמחי מרפא להתאוששות ושיפור הביצועים


 

אם אתם ספורטאי סבולת ועוקבים אחרינו בחודשים האחרונים, אתם כנראה כבר לא יכולים לומר שלא שמעתם על שילוב של צמחי מרפא ותוספי תוזנה בהתאמה אישית לספורטאים. בדיוק בהקשר הזה הנה כמה הסברים על צמחים שחשוב שתכירו כדי שיעזרו לכם עם תחושות של תשישות, עומס יתר, קושי בהתאוששות ושיפור הביצועים

אם צריך לשים את האצבע על שלושה דברים שכל ספורטאי רוצה התשובה תהיה כנראה בסדר הזה:

1. בריאות טובה

2. התאוששות יעילה ומועילה

3. שיפור ביצועים (שיושפעו גם מההתאוששות כמובן)

התאוששות היא שם כמעט גנרי למכלול של תהליכים והיא מתארת מצב הכולל תהליכים פיזיולוגיים אנבוליים של בנייה והתחדשות שרירים ורקמות שהשתתפו באימון כתגובה לגירוי. בין השאר יהיו שם תהליכים של מילוי מאגרי הגליקוגן בשרירים ובכבד, בנייה וסנתוז של חלבונים, עיבוי של השריר, החזר נוזלים לתאים בצורה מספקת וחידוש של מאגרי ויטמינים ומינרלים.

אנחנו מכירים יותר מדרך אחת לעודד את ההתאוששות וזאת כאשר התזונה נכונה ומותאמת, אנו מבצעים מנוחה, הפעילות מתונה, מקיימים מתיחות ועיסוי – אנחנו כאן כדי לספר לכם על כמה צמחי מרפא שיכולים להועיל לכם מאוד כשותפים לאימונים ולתחרויות שלכם.

1. ג'ינסנג (Panax ginseng)

הצמח הראשון הוא מלך צמחי המרפא של סין, הג'ינסנג הקוריאני שהוא צמח בר רב-שנתי, הגדל בחלקה הצפוני של סין ובצפון קוריאה, זהו אחד הצמחים הידועים והמוערכים ביותר ברפואת המזרח. בחמישים השנים האחרונות הג'ינסנג שימש כנושא להרבה מאוד מחקרים אשר הוכיחו את הסגולות שייוחסו לו ברפואה המסורתית.

יעילותו לספורטאים: התכונות העיקריות של הג'ינסנג שנוגעות לכם כספורטאים קשורות באופן שהוא מאפשר בנייה ושיקום של הגוף, שיפור ניצולת האנרגיה, שיפור תפוקת הלב וניצול טוב יותר של חמצן בזמן מאמץ גופני. הוא טוב במקרים של עייפות, תשישות, עומס מנטאלי ופיזי לאורך זמן ויסייע בתהליך ההתאוששות במקביל לכך שמדובר בצמח שיעזור לכם להוציא מעצמכם יותר. חוץ מכל זה הוא גם מעורר מינית, והסינים משתמשים בו לטיפול בהתאוששות ממחלות ארוכות, לטיפול בתת פעילות של בלוטת התריס כחלק מהטיפול בסוכרת וממש עכשיו הוא נחקר גם כחלק מהטיפול בתופעות של תופעות לאחר מחלת הקורונה (long covid).

2. ויתניה משכרת (Withania somnifera)

צמח נוסף שכדאי להזכיר כצמח שמסייע להתאוששות הוא הויתניה המשכרת. זהו שיח קטן הגדל בהודו, באפריקה, במזרח התיכון וגם בישראל. שורש הצמח נחשב לאחד הצמחים החשובים ביותר ברפואה ההודית המסורתית, האיורוודה, לטיפול במצבים של חסר וחולשה בעיקר.

הויתניה המשכרת מיועדת לטיפול במצבים של חסר וחולשה | צילום: shutterstock

יש בו שילוב ייחודי של פעילות מחזקת ובונה מחד והשפעה מרגיעה במקביל. הוא תומך במערכת העצבים, במערכת העיכול, ובמערכת החיסון ומייחסים לו תכונות מרגיעות, נוגד דלקת, אדפטוגן, מעודד החלמה ממחלות ארוכות, נוגד דיכאון ומשפר תהליכי עיכול וספיגה. השימוש בויתניה מקובל גם לסיוע בהתמודדות עם הפרעות קשב, הפרעות שינה ומצבי רוח משתנים.

יעילותו לספורטאים: לכם כספורטאים, הצמח חשוב בעיקר כשהמתח עולה והרצון לנצל בצורה מיטבית את האנרגיות שלכם וכמובן את שעות השינה שלכם. התכונה שלו לשפר את הספיגה במערכת העיכול תהיה חשובה לאלו הסובלים מאנמיה ומחולשה ואני ממליץ מאוד על השימוש בו לכל אחד ואחת שההתרגשות משפיעה להם על היכולות בתחרות או באימון.

3. הקוטב המצוי (Tribulus Terrestris)

אחרון, להיום כי יש עוד הרבה…. אותו קוץ שכבר דרכת עליו פעם כנראה משמש אותנו ברפואת הצמחים המסורתית כצמח מחזק וחשוב מאוד. רקע כללי ושימוש מסורתי: הקוטב הוא צמח נפוץ בארץ ישראל וברחבי המזרח התיכון, אירופה ואסיה ברפואה היוונית הקדומה ברפואה מסורתית משמש הקוטב גם כיום, "כטוניק ומחזיר נעורים", ההודים מתייחסים אליו כמחזק וכמגביר חשק מיני ומשפר תפקוד מיני אצל גברים בעיקר.

הטריבולוס מחזק ומגביר חשק מיני ומשפר את התפקוד המיני | צילום: shutterstock

ברפואת הצמחים המערבית מיחסים לצמח פעילות אנדרוגינית, הוא נוגד דלקת ומשתן עדין. כל אלה הופכים אותו לצמח מחזק וחשוב.

יעילותו לספורטאים: כספורטאים הצמח יכול לסייע לנו באימונים ובתחרויות בהחלט. הוא משפר את היכולת שלנו להפיק אנרגיה, יש לו תכונה בונה ומחזקת והוא משתלב אצלי בטיפולים לספורטאים וספורטאיות לקראת תחרות וכשהעומס באימונים עולה והדרישה מהגוף גם כן.

לסיכום, צמחים בהחלט יכולים לסייע לנו בהתאוששות ובשיפור הביצועים כספורטאים. הם מסייעים בתפוקת הלב, בניצול החמצן ובייעול אנרגטי של הגוף שלנו בזמן מאמן ארוך טווח, סטרס ותשישות מתמשכת. השימוש בהם לא רק עוזר לנו להיות ספורטאים טובים יותר, הוא גם שומר עלינו כאנשים בריאים יותר, ומונע בין השאר תשישות ופציעות.

בקליניקות שלנו בברא צמחים אנחנו מתאימים באופן אישי פורמולות צמחים לכל ספורטאית או ספורטאי על מנת למצות את מלוא הפוטנציאל שלה או שלו תוך כדי תשאול מעמיק והתחשבון במכלול הגורמים שעלולים להשפיע על כל אחת ואחד.


הכותב הוא מטפל ברפואה סינית, נטורופת והרבליסט קליני ומנהל את קליניקות ברא Peak לליווי ספורטאי סבולת

 

כתבת תוכן שיווקי בשיתוף ברא צמחים

 





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יריב הגיב:

    היה ראוי שתציינו גם בתחילת הכתבה:
    "כתבת תוכן שיווקי בשיתוף ברא צמחים".
    חבל שקראתי עד סוף הכתבה ואז ראיתי שזה כתבת תוכן.
    נכון, אולי יש מן האמת בכתבה אבל עדיין ראוי בתחילת הכתבה לציין שזוהי "כתבה מוזמנת"

  • דותן הגיב:

    מצטרף ליריב.
    גילוי נאות שהמדובר בכתבה "ממומנת" רצוי וראוי שיופיע בתחילת הכתבה ולא בסיומה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג