3 מסלולי ריצה "תל אביביים" למתאמני חצי המרתון

שברנו את הראש על מנת למצוא לכם מסלולים שיגוונו קצת את השגרה בריצות הארוכות לקראת חצי המרתון שלכם בתל אביב. רוצו על זה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ב-28 בפברואר יתקיים מרתון "סמסונג" תל אביב ואלפי רצים ישתתפו גם הפעם במקצי חצי המרתון למרחק של 21.1 קילומטרים. הזדמנות מצוינת לחוות כמה מהאזורים האטרקטיביים יותר של העיר בריצה, כי אחרי הכל רוב האנשים שמתאמנים בתל אביב נוטים לרוץ בעיקר על המסלולים הנוחים והבטוחים יותר של פארק הירקון והטיילת.

איפה באמת כדאי לרוץ? | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
4 מסלולים לריצה המסכמת למרתון סמסונג תל אביב
כל מה שאתם באמת צריכים לדעת על אינטרוולים
10 כלים להתמודדות עם כאב ופציעה בריצה

מצד שני, מי שרץ את אימוני הנפח בשבתות בבוקר, בהחלט יכול להרשות לעצמו לגוון וליהנות גם מהריצה ברחובות העיר, או לפחות לשלב אותה עם המסלולים שכולם רגילים ובדיוק בגלל זה הם הרבה יותר עמוסים בשבת. כמובן שצריך להיזהר בחציית הכבישים, אבל זה בהחלט אפשרי. בדיוק בגלל זה, הכנו עבורכם, גם מתאמני חצי המרתון בתל אביב ובכלל למי שאוהב לרוץ, שלושה מסלולים שקצת יוצאים מהקופסה ומיועדים לריצה בשבת או מוקדם מאוד בבוקר. המסלולים הם למרחקים של 13, 15 ו-17 קילומטרים.

תל אביב מרכז והצפון הישן – 13 ק"מ 

נקודת המוצא במסלול הזה היא חנון רידינג בסמוך לגשר המדרגות שמקשר בינו לבין מתחם נמל תל אביב. זהו מקום מפגש של לא מעט רצים, לכן מומלץ להגיע מוקדם בבוקר כדי למצוא חניה. המסלול מתחיל על השביל הראשי שמשמש את הרצים שמגיעים מפארק הירקון לכיוון הטיילת, ועליו נעים בהתחלה לכיוון ארובת רידינג ופונים מיד שמאלה לגשר ווקוף מעל לשפך הירקון. מיד אחריו פונים ימינה ומתחברים לטיילת, עליה רצים לכיוון דרום עד שרואים את חוף גורדון מצד ימין והמדרגות של כיכר אתרים משמאל.

מטפסים במדרגות של כיכר אתרים וממשיכים לרוץ לכיוון הירידה מהצד השני לשדרות בן גוריון. מכאן רצים במגמת ירידה לאורך כל השדרה, עד שרואים ממול את בניין העירייה ואז פונים ימינה ברחוב מלכי ישראל, ואחרי חצייה של כביש ממשיכים ישר לכיוון שדרות ח"ן, כאן הריצה תהיה במגמת עלייה.

בסוף שדרות ח"ן חוצים כביש נוסף כדי להיכנס למתחם של היכל התרבות והבימה, עוברים בריצה את הרחבה הגדולה ואז כששדרות רוטשילד ממול, פונים שמאלה לרחוב מרמורק ובסופו עוד פעם שמאלה לאבן גבירול. רצים כמעט את כל אבן גבירול לכיוון צפון, ובכיכר מילאנו פונים ימינה לרחוב יהודה המכבי. בהמשך פונים שמאלה יהודה המכבי לרחוב ברנדיס, שבסיומו אפשר להיכנס לפארק הירקון ולרוץ על הגדה הדרומית שלו. רצים תחילה לכיוון מזרח, ואז באזור המקביל לרחוב קוסובסקי (שכונת בבלי) פונים שמאלה כדי לחצות את הגשר לגדה הצפונית, משם רצים לכיוון מערב. רצים לכיוון הים ומגיעים בסופו של דבר לנקודת ההתחלה בחניון רידינג.

המסלול 

צפון תל אביב והים – 15 ק"מ 

המסלול הזה מיועד יותר למי שמחפש קצת יותר שקט בריצת הנפח שלו ומעדיף לראות כמה שפחות רצים ורוכבים על המסלול, לעומת מקומות פופולריים יותר. נקודת המוצא היא בחניון של המרכז המסחרי שמתחת למלון מנדרין, שמשמש גם את המבקרים בחוף הצוק הצפוני.

היציאה מהחניון תהיה לכיוון מזרח, ואז בכיכר הראשונה פונים ימינה לכביש 2040, המחבר בין החלק הצפוני ביותר של העיר לחוף תל ברוך. הריצה על הרחוב הזה היא נוחה בזכות שביל ריצה (ורכיבה) וברגע שחוצים את הרחוב לא פונים לכיוון הטיילת, אלא פונים שמאלה ברחוב פרופס ואז ימינה ברחוב לוי אשכול. למעשה הריצה היא הפוכה לקילומטרים הראשונים של מרתון תל אביב המלא. רצים דרומה ברחוב לוי אשכול ואחרי הכניסה לשדה דב פונים ימינה ברחוב שי עגנון ובסיומו ממשיכים עם הכביש שמאלה שם זה קצה רחוב אבן גבירול.

פונים שמאלה בשדרות רוקח ורצים לכיוון מערב, עד שמוצאים מעבר חציה מרומזר כדי לחצות בבטחה את רוקח לצד השני שלו, שם ממשיכים מעט מערבה עד לכניסה לקצה הצפוני של רחוב דיזנגוף. הטעימה מדיזנגוף תהיה קצרה, כי בשדרות נורדאו פונים ימינה לכיוון הים, בקצב השדרה חוצים את הכביש ומשם ניתן להתחבר לטיילת דרך רחוב חבקוק הנביא. יורדים לטיילת בדיוק בחוף מציצים, ומשם רצים כל הזמן לכיוון צפון, עד שמגיעים לקצה הטיילת הצפונית בחוף תל ברוך. יוצאים מהחניון של החוף, ומתחברים בחזרה למקום שבו התחלנו, כביש 2040, עד לנקודת ההתחלה.

בריצת נפח מגלים שהעיר הזאת ממש לא גדולה. תל אביב | צילום: pixabay

המסלול

לב תל אביב ונווה צדק – 17 ק"מ 

נקודת המוצא תהיה בחניון של מתחם התחנה בתל אביב , שנמצא במקביל לפארק צ'ארלס קלור ומה שהיה פעם הדולפינריום. את הים נשאיר לאחר כך, ותחילת הריצה תהיה מתוך מתחם התחנה, דרך גן השעשועים במקום, לרחוב שבזי, שאותו חוצים (במגמת עלייה) וחווים את שכונת נווה צדק המדהימה, עד שמגיעים לכלבו שלום (לשעבר המגדל הגבוה במזרח התיכון).

דרך כלבו שלום נכנסים לקצה הדרומי של שדרות רוטשילד, שאותם חוצים במלואם דרך שביל הריצה במרכז. עוברים דרך הבימה והיכל התרבות לשדרות ח"ן שאותן רצים במגמת ירידה. בסוף שדרות ח"ן פונים שמאלה לרחוב פרישמן עליו רצים לכיוון מערב, ומהר מאוד פונים ימינה לרחוב דיזנגוף (אמצע הרחוב) ואז נעים צפונה עד לקצה הרחוב. משם פונים ימינה ומתחברים לשדרות רוקח, משם מתחברים לגדה הצפונית של פארק הירקון. רצים על המסלול העמוס יותר עד שמגיעים לרחוב נמיר (היכן שנמצא גשר נמיר). פונים בו ימינה וממשיכים ישר עד שרואים ממול את מגדלי אקירוב ומגדלי YOO, שם פונים ימינה לרחוב פנקס ורצים עליו עד הסוף לאבן גבירול.

באבן גבירול פונים שמאלה ורצים כל הזמן ישר. חוצים את הרחוב, ממשיכים לרחוב יהודה הלוי וקצת אחרי שנגמרת העלייה שלו, פונים ימינה לרחוב בלפור וממנו שמאלה בחזרה לשדרות רוטשילד. ההבדל לעומת ההתחלה ובדומה לחצי המרתון בתל אביב – ברוטשילד פינת אלנבי פונים ימינה ורצים את כל אלנבי למטה, עד שרואים את הים. בטיילת  פונים שמאלה ומשם הדרך לפארק צ'ארלס קלור קצרה. בסיום עושים הקפה של כל צ'ארלס קלור, והגענו ל-17 קילומטרים.

המסלול

צילום עמוד הבית: צלמי שוונג




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • foobar הגיב:

    תיקון קטן
    כשמגיעים מבן גוריון לכיוון שד ח״ן צריך לפנות ימינה, לא שמאלה.

    אחלה מסלולים

  • מיכאל הגיב:

    תודה על המסלולים. הלינק למסלול השלישי חסר, אם אפשר לתקן אותו יהיה מעולה 🙂

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג