14 אלף ק"מ, 240 יום ו-5 הוריקנים: אוסטרלית חצתה בחתירה את האוקינוס השקט

מישל לי בת ה-50 סיימה מסע יוצא דופן ממקסיקו לאוסטרליה, כשהיא לבדה עם סירת משוטים בלבד והפכה לאישה הראשונה שעושה זאת. כעת, על אדמה מוצקה, היא מספרת על מתקפת הכרישים שעברה, על הסבלנות שפיתחה והיעד הבא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מישל לי. מסע בלתי רגיל | צילום: Robin Skjolborg/PR IMAGE

מישל לי היא מעסה אוסטרלית בת 50 שבאוגוסט האחרון יצאה למסע מאתגר במיוחד – חתירה בסירה ממקסיקו ועד אוסטרליה – או במילים אחרות – חצייה של האוקיינוס השקט, וכל זאת לבדה, וכשהיא יודעת שאף אישה לא השלימה את המסע הזה מעולם.

זה לקח לה 240 יום, בהם עברה 14 אלף ק"מ. היא נאלצה להתחמק מחמש סופות הוריקן, מארבע סופות ציקלון, ושרדה מתקפת כרישים (כולל כריש שזינק אל הסירה שלה). האתגרים הגיעו אפילו אתמול (רביעי), ביום האחרון של המסע שלה, כשגאות חזקה סחפה אותה ואילצה אותה לשנות את מסלולה ולסיים אותה 58 ק"מ צפונה מהיעד המתוכנן. אלא שהיא הצליחה להתגבר גם על האתגר הזה ודרכה על אדמה לראשונה מזה שמונה חודשים קצת לפני השעה 10 בבוקר.

"החלק האחרון היה קצת מאבק", סיפרה לתקשורת המקומית לאחר סיום המסע, "אבל זה הסיפור של חיי: רוחות, זרמים, גאות, הכל נגדי, לעתים קרובות כולם יחד עשו דברים שונים, אז אני מניחה שבשלב מסוים מתרגלים לזה שם בלב ים". היו ימים שלמים בהם נאלצה לשהות ספונה בתא הסיפון "לא גדול יותר מאשר שולחן מטבח", כשרוחות וגלים משתוללים סביבה.

היא מספרת שלמדה את "אמנות הסבלנות" במהלך המסע, ניגנה לעצמה ביוקלילי, הכינה פודינג, אכלה דגים והאזינה לספרים מוקלטים. היא סיפרה על כרישים שליוו אותה במשך שבועות, כולל כאמור אחד שקפץ לסיפון ורק במזל לא הצליח לפגוע בה. מתקפת ציפורים, אך גם יצורי ים מרהיבים ששחו לצידה ומתחתיה לאורך המסע.

זו לא הפעם הראשונה שמישל לי יוצאת למסע מאתגר. ב-2018 הפכה לאישה האוסטרלית הראשונה שחוצה בחתירה את האוקינוס האטלנטי, לאורך 68 ימים. "אמא טבע היא באמת הבוס. אני באופן עקבי בפליאה והשתאות כנגד הפלא הזה, מאוהבת בחיים שלי". ולמי ששאל את עצמו מה היא מתכננת עכשיו? אז אחרי מנוחה קצרה של שלושה שבועות, היא מתכוונת לצאת לטיול רגלי של חודש בקמינו דה סנטיאגו, 1,000 ק"מ בסך הכל. אחרי המסע האחרון שלה, זה נראה כמו קלי קלות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג