11 יום אחרי הפיגוע בת"א: הטריאתלט אור אשכר מת מפצעיו

אבל בעולם הטריאתלון ובמשפחת ספורט הסבולת הישראלית. איש הברזל שנפצע באורח אנוש בפיגוע בדיזנגוף ביום חמישי שעבר הלך לעולמו, לאחר שהרופאים נלחמו בימים האחרונים על חייו. יהי זכרו ברוך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אור אשכר ז"ל | צילום: צלמי שוונג

הטריאתלט ואיש הברזל אור אשכר, שנפצע ביום חמישי שעבר בפיגוע בדיזנגוף, הלך היום (שני) לעולמו והוא בן 33 בלבד. כך נמסר מבית החולים איכילוב, בו אושפז ב-11 הימים האחרונים.

אשכר נפצע באורח אנוש בפיגוע הירי, והיה לנפגע במצב הקשה ביותר מהפיגוע, כאשר הגיע לבית החולים תוך מאמצי החייאה. הרופאים הצליחו לייצב את מצבו מעט לאחר שנותח. עם זאת, כפי שאמר גם בימים שלאחר הפיגוע מנהל בית החולים פרופ' רוני גמזו, "הפציעה הייתה מאוד קשה, חתכה את הצוואר ואת כלי הדם הראשיים בצוואר".

בימים האחרונים הרופאים נלחמו על חייו, כאשר במקביל משפחתו וחבריו, כמו גם רבים מקהילת הטריאתלון, שוהים לצדו וקוראים לציבור להתפלל להחלמתו, אולם על אף מירב המאמצים של הרופאים, היום נודע כי אשכר מת מפצעיו. משפחתו הודיעה כי תתרום את איבריו והלווייתו תתקיים בחיק משפחה וחברים בלבד, כשהמשפחה מבקשת לכבד את פרטיותה.

אור אשכר בישראמן | צילום: צלמי שוונג

אור מוכר לרבים בקהילת טריאתלון המרחקים הארוכים בישראל. רק באוקטובר האחרון הוא השתתף באליפות העולם באיש ברזל בהוואי לאחר שהשיג את הסלוט הנחשק, יש לו גם זמן שיא של 9:52:27 שעות במרחק איש ברזל מאיירונמן טאלין, 2:43:38 שעות ממרתון ולנסיה, ועוד שלל תחרויות מכל העולם. ב-2020, הגיע במקום הרביעי בקטגוריית הגיל שלו בחצי איש הברזל בישראמן.

מנהל ביה"ח פרופ' גמזו מסר: "אור הגיע אלינו לאחר החייאה ממושכת בשטח שהמשיכה בבית החולים, ומיד הורד לחדר ניתוח. שם, נגד כל הסיכויים, הצליחו הרופאים לייצב את מצבו. לצערנו, עוצמת הפגיעות הייתה קטלנית ולאחר מאבק הירואי של ימים ארוכים, בהם ראינו מלחמה של איש ברזל על חייו, נאלצנו היום לקבוע את מותו. אני מבקש להודות למשפחתו האצילית של אור על בקשתה לתרום את איבריו ולהציל חיים".

"לצערנו, תחת נסיבות טרגיות, זכינו כולנו באיכילוב להיחשף למשפחה מדהימה וערכית ואנו מודים להם ששיתפו אותנו בחייו של בנם ומקווים שהצלחנו לעמוד לצדם בשעה קשה זו. כשבחוץ הרוחות סוערות, נדהמנו לראות כאן במסדרון קומה 3 ליד מחלקת טיפול נמרץ כללי את הכמויות יוצאות הדופן של אלפי ישראלים, שבאו לתמוך, לחזק ולהתפלל עם המשפחה. צר לנו לבשר לעם ישראל כי אור הלך לעולמו".

שוונג ומשפחת ספורט הסבולת הישראלית כולה מרכינה ראש ומשתתפת בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג