11 הטיפים שיעזרו לכם "לגלח" זמן בתחרות טריאתלון

רוצים להוריד זמן בתוצאות שלכם? מאמן הטריאתלון, תום מרמרלי, מביא המלצות כיצד אתם יכולים לחסוך זמן תחרות יקר בטריאתלון, בדיוק כמו המקצוענים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
U.S. Air Force Reserve C-17 Globemaster III pilot, Capt. Jamie Turner speeds by the crowd after transitioning from the water to the bike while competing in the Iron Man Triathlon World Championship on Oct. 9, while at Kona-Kailua, Hawaii. The grueling race is both a mentally and physically challenging event. The competitors must complete a 2.4-mile swim, followed by a 112-mile bike race and then finish with a 26-mile marathon all in one day. The race takes place Oct. 9 and has more than 1,800 competitors. (U.S. Air Force photo/Tech Sgt. Cohen A. Young)

נכנסתם לעולם הטריאתלון וכבר התנסתם בתחרות אחת אולי שתיים, אבל אתם מרגישים שכולם יוצאים לפניכם משטח ההחלפה ורק לכם לוקח קצת יותר מדי זמן להחליף בין השחייה לאופניים או האופניים לריצה.

סירטון עם טיפים כיצד לבצע החלפות בטריאתלון:

פנינו למאמן הטריאתלון תום מרמרלי, כדי להבין איך המקצוענים עושים זאת וכיצד ניתן לקצץ זמן יקר בשטח ההחלפה ובכלל, מה מומלץ שיהיה לכם מבעוד מועד וכיצד להתאמן.

1. נעליים
החלפת השרוכים בנעליים לשרוכים העשויים מגומי שיעודיים לטריאתלון "שרוכי גומי מאפשרים לוותר על שלב השריכה, פשוט מכניסים את כף הרגל פנימה והגומיות מתהדקות וזה חוסך הרבה זמן. גם המקצוענים עושים את זה".

מומלץ לרכוש נעליים יעודיות לטריאתלון שיש להן סגירה אחת, בדרך כלל באמצעות סקווטש וכך קל יותר לנעול את הנעליים תוך כדי רכיבה, בתנאי שהתאמנתם על העניין. כיום ישנו פטנט נחמד של חברת ספשלייזד שמקל מאוד על נעילת הנעליים תוך כדי רכיבה.

2. ציוד
מרמרלי ממליץ להגיע לתחרות עם כמה שפחות ציוד "כמה שפחות דברים להתעסק איתם. כשאני מגיע לשטח החלפה לא להתעסק בכלום חוץ ממה שאני חייב וזה אומר לשים קסדה, מספר חזה וזהו".

3. חליפת טריאתלון
"חליפת טריאתלון יכולה להיות שני חלקים או חלק אחד. באימונים אנחנו בדרך כלל לא מתאמנים עם חליפת טריאתלון וזה בהחלט משהו שמקצר זמנים שלא צריך להחליף בגדים. חליפת טריאתלון כדאי שתהיה נוחה".

U.S. Air Force Reserve C-17 Globemaster III pilot, Capt. Jamie Turner speeds by the crowd after transitioning from the water to the bike while competing in the Iron Man Triathlon World Championship on Oct. 9, while at Kona-Kailua, Hawaii. The grueling race is both a mentally and physically challenging event. The competitors must complete a 2.4-mile swim, followed by a 112-mile bike race and then finish with a 26-mile marathon all in one day. The race takes place Oct. 9 and has more than 1,800 competitors. (U.S.  Air Force photo/Tech Sgt. Cohen A. Young)

"חשוב מאוד לפני התחרות להתנסות ולהתאמן עם הדרכה מסודרת על נעילת נעליים" | צילום: Tech Sgt. Cohen A. Young

4. חיבור נעלי הרכיבה לאופניים
חשוב מאוד לפני התחרות להתנסות ולהתאמן עם הדרכה מסודרת על נעילת נעליים תוך כדי רכיבה, כיוון שבלחץ של תחרות הדבר עלול להפוך למסוכן מאוד עבורכם ועבור המתחרים האחרים. "לפעמים תופסים את הנעליים עם גומיות על מנת שהן יהיו מאוזנות לקרקע ולפעמים נוח להכניס ככה את הרגליים תוך כדי רכיבה".

5. התחלת רכיבה בלי התחברות
מרמרלי ממליץ שאת הדקה הראשונה של הרכיבה להקדיש לצבירת מהירות כאשר הרגליים מונחות על הנעליים ולא להתעסק עם נעילת הנעליים כשעדיין לא צברתם מספיק מהירות ואתם עלולים מהר מאוד לאבד שיווי משקל "אני רוכב, תופס מהירות ומגיע לאיזה יישורת שאני רואה שיחסית יהיה לי קל להתעסק עם זה ואז אני מכניס את הרגליים לנעליים. לא למהר להכניס את הרגליים לנעליים, אנחנו רגילים לרכוב כשאנחנו מוקלקים אבל זה לא כזה משמעותי, יותר משמעותי שלא תאבד זמן על התהליך, תפוס מהירות. אני רואה אנשים שמתחילים את הרכיבה ואז מתחילים להכניס את הרגליים לנעליים כשהם רק בהתחלה על עשרה או חמישה עשר קמ"ש ואז, מעבר לזה שזה לא יציב, זה חבל, קודם תפוס מהירות ואז תכניס את הרגליים לנעליים".

כתבות נוספות בטריאתלון
האם אתם צריכים אופני טריאתלון או אופני כביש?
כיצד לעבור מריצה לתחרויות טריאתלון?
10 צמחי תבלין שישפרו משמעותית את הריצה שלכם

6. מספר חזה
מרמרלי ממליץ להשאיר את מספר החזה סגור ופשוט להשחיל את הגוף לתוך הלולאה "זה בדרך כלל מגיע עם קליפס אז אני פשוט משאיר את הקליפס סגור ונכנס פנימה, זה מרגיש לי הרבה יותר פשוט מאשר להתעסק עם הקליפס".

7. אוכל
כמובן שעניין האוכל תלוי מאוד במקצה בו אתם מתחרים "באולימפי אפשר אפילו לשחות עם זה, לחליפות טריאתלון יש כיסים ואין שום בעיה וזה לא נופל. יש כאלו שמדביקים על השילדה ואז תוך כדי רכיבה לוקחים משם. אני לא חושב שזה רעיון מדהים כי אפשר להכניס את זה לתוך החליפה".

רוכב על אופני כביש בטריאתלון צילום: Amador Loureiro

"הדבר הראשון זה איירובר ותנוחה על האופניים אוירודינמית" | צילום: Amador Loureiro

8. קסדה
ישנו פטנט יחסית חדש בעולם הקסדות, התפס שסוגר את הקסדה הוחלף במגנט מאוד חזק "לפעמים אנשים מסתבכים עם הסגירה של הקליפס, לא רואים אותו והוא קטן יחסית אז יש קליפס מגנטי שנסגר חצי אוטומט ויש אותו הדבר גם לרצועות חזה".

9. אוירודינמיות באופניים
דבר מאוד חשוב שחוסך זמן רכיבה יקר "הדבר הראשון זה איירובר ותנוחה על האופניים אוירודינמית. אחריו הגלגלים והקסדה שהיא מאוד חשובה מבחינה אוירודינמית. יש את קסדות הנגד שעון".

10. הסרת הנעליים תוך כדי רכיבה
מרמרלי ממליץ שבדיוק כמו שאנו מתחילים את קטע הרכיבה, כך גם נסיים אותו "מגיעים לאותו קטע שבו החלטתי שהוא בטיחותי מספיק להכניס את הרגליים לנעליים ובקטע זה אני מוציא את הרגליים מתוך הנעליים ושם אותם על הנעליים וממשיך לרכוב את החלק האחרון כשהרגליים מחוץ לנעליים".

11. הכרת שטח ההחלפה
מומלץ להכיר טוב את שטח ההחלפה על מנת לא לבזבז זמן יקר בחיפוש אחר האופניים תוך כדי תחרות. "חשוב להבין בדיוק באיזה עמדה נמצאים האופניים שלך בשביל לא להסתבך כשנכנסים לשטח החלפה, זה גם קורה, אנשים נכנסים ולא מוצאים את האופניים שלהם ומבזבזים זמן בשטח החלפה. לדמיין את הנתיב הקצר ביותר לאופניים שלך מהנקודה שמגיעים מכיוון המים ולהפך".


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג