10 יתרונות בריאותיים שמוזיקה מציעה לנו

לא בטוחים אם אתם רוצים להתאמן עם מוזיקה? אז כדאי שתדעו שלשמיעת מוזיקה בזמן אימון יש יתרונות משמעותיים, בעיקר להעלאת מצב הרוח והעלאת ההרגשה הפסיכומוטורית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ריצה ומוזיקה
ריצה ומוזיקה

המוזיקה הינה בין הגורמים המשמעותיים ביותר בחיינו ובפרט בחייהם של ספורטאים המשתמשים במוזיקה על מנת לתמרץ את עצמם. למעשה, המוזיקה משפיעה באופן משמעותי ביותר על חיי הספורטאים ולא בכדי משגשגים כיום בחדר הכושר חוגים כגון ספינינג וסייקלינג. המוזיקה מסייעת להתמודדות עם האתגרים הספורטיביים ובהתאם לכך גם תורמת לשיפור הכושר הגופני ולירידה במשקל.

יוטיוב | פלייליסט דיסטורשן גיטרות ורוק

אז הנה 10 היתרונות שכדאי שתהיו מודעים אליהם:
1. תשומת לב: בכוחה של המוזיקה להסיט את תשומת לבו של הספורטאי מן המאמץ ולהשפיע על תחושות העייפות שלו, כך שהוא חש נמרץ יותר. מחקרים רבים מראים כי המוזיקה משפיעה משמעותית על האופן שבו נחווה המאמץ הפיזי על ידי הספורטאי. בהשמעת מוזיקה, המאמץ הפיזי הופך להיות יותר הרבה יותר נעים ורצוי.
2. המצב הנפשי: המוזיקה מעלה מצב רוח ומרוממת את המצב הנפשי באופן ניכר. זאת באמצעות השפעה על המצב הפסיכומוטורי ועל המצב הכימי במוחו של המתאמן. מחקרים מוכיחים כי ביצוע פעילות גופנית במקביל להאזנת מוזיקה קצבית מעלה את מצב הרוח באופן משמעותי.
3. קצב אישי וקצב המוזיקה: גוף האדם נוטה להגביר את הקצב האישי בהתאם לקצב המוזיקה, דבר המעלה את האדרנלין ויוצר תחושה של רוממות רוח ניכרת.
4. חרדה וסטרס: מסתבר כי רדיו אונליין מפחית את רמות החרדה והסטרס ולכן רצוי לשמוע רדיו בשידור חי בדרך לעבודה או ללימודים. מחקרים מצאו כי האזנה למוזיקה האהובה יכולה להיות הפתרון האולטימטיבי.
5. עיבוד צלילים: המוזיקה גם משפרת את יכולות השמיעה, כך על פי מחקר שהתפרסם בשנת 2011 וגילה כי יש קשר חזק בין מוזיקאים לבין יכולת עיבוד צלילים גבוהה.
6. בריאות הלב: מוזיקה יכולה לשפר משמעותית את בריאות הלב, כך על פי מחקר שהתפרסם בכנס איגוד הלב האמריקאי בשנת 2008. זאת בשל התרחבות פנימית של כלי הדם.
7. אורח חיים: מוזיקה יכולה להרגיע כאב. זאת נטייה שנבדקה בקרב הסובלים מחרדות וכאבים. באמצעות האזנה לרדיו תוכלו לשפר משמעותית את אורח החיים שלכם.
8. זיכרון מילולי: בכוחה של המוזיקה לשפר משמעותית את הזכרון המילולי שלכם. באמצעות האזנה לרדיו תוכלו לשפר את יכולת עיבוד הזכרון ולהביא משמעותית לשיפור ההישגים במבחני זכרון מילוליים.
9. החדות המנטלית: האזנה למוזיקה יכולה לשפר משמעותית את החדות המנטלית של המוח בגילאים מבוגרים.
10. התאוששות: מוזיקה הוכחה כמסייעת בהתאוששות ממחלות שונות ובהתגברות על מכאובים של הגוף.

ברדיו eco 99fm תוכלו למצוא סוגים שונים של מוזיקה בהתאם לצרכים הייחודיים שלכם, בין אם מדובר בצ'יל אאוט, בריצה, עבודה או כל פעילות אירובית אחרת. בין הפלייליסטים הייחודיים שתוכלו למצוא ברדיו אקו 99: eco run, eco top hits, eco summer ו-eco feel good.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג