10 טעויות שטריאתלטים מתחילים לא יודעים שהם עושים

טעות, טועים, טעינו... והפעם עשר טעויות בטריאתלון שאתם עושים ואפילו לא ידעתם שמדובר בכאלו. כתבה רביעית ואחרונה בסדרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

טעות, טועים, טעינו… והפעם עשר טעויות בטריאתלון שאתם עושים ואפילו לא ידעתם שמדובר בכאלו. כתבה רביעית ואחרונה בסדרה

מאת:אביטל הירש

1. לא עושים אימוני ריצה אחרי רכיבה
יכול להיות שאתם רצים ורוכבים מאוד מנוסים ושאת המרחקים של הריצה והרכיבה של הטריאתלון שאתם מתכוונים לעשות אתם עושים בקלילות – כל אחד בנפרד, אבל אין דין רכיבה וריצה לחוד כדין ריצה אחרי רכיבה. עבור טריאתלטים מתחילים ולא מנוסים, ריצה אחרי רכיבה תהיה קשה מאוד וההרגשה היא שרצים על "רגלי בטון". אל תשכחו לתרגל כמה פעמים ריצה אחרי רכיבה, גם אם למרחקים קצרים יותר ממרחק התחרות, כדי שתדעו איך זה מרגיש.

המלצה שלנו: זכרו שהשלם גדול מסך חלקיו.
2. מזלזלים בסידור וארגון שטח ההחלפה
גם אם זה הטריאתלון הראשון שלכם, התוצאה לא חשובה לכם ואתם שם רק בשביל החוויה, כדאי להכין מראש רשימה של כל הציוד שתזדקקו לו – ויש הרבה ציוד בטריאתלון – ואפילו לתרגל בבית פריסה לדוגמה של שטח ההחלפה. בשטח ההחלפה צריכים להיות, בין השאר: אופניים, קסדה, נעלי רכיבה, בקבוקי שתייה, ג'לים, משקפי שמש, כובע לריצה, נעלי ריצה, גרביים (אם אתם משתמשים בהם), אוכל, מספר חזה (ששמים משלב הרכיבה) ומגבת שעליה תפרסו את כל הציוד. אל תשכחו להכניס את הבקבוקים המלאים למחזיקים שלהם באופניים, להניח את הקסדה על האופניים כדי שלא תשכחו אותה ואפילו להניח בשטח ההחלפה רשימה של פעולות שעליכם לבצע בכל החלפה.

המלצה שלנו: צפו והפנימו.

כך תסדרו את הציוד שלכם בשטח ההחלפה

עוד כתבות בנושא

3. לא זוכרים איפה האופניים
יש מצב שבבוקר, כשהגעתם לשטח ההחלפה הוא היה די ריק. מיקמתם את האופניים ושאר הציוד שלכם ויצאתם שמחים וטובי לב משטח ההחלפה. כשתחזרו אליו אחרי שלב השחייה הוא ייראה אחרת לגמרי, ולא בטוח שבכל הלחץ וההמולה שמסביב תמצאו את האופניים שלכם. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להתחיל להתרוצץ בשטח ההחלפה ולאבד זמן יקר. אחרי שאתם מתמקמים, ספרו את המעמדים של האופניים וזכרו באיזה מהם האופניים שלכם נמצאים ואיפה בדיוק, כך שכשתחזרו מהשחייה – וגם מהרכיבה – תוכלו למצוא אותם במהירות. אפשר לפרוש את הדברים על מגבת עם צבע בולט כדי שתמצאו אותה בקלות.

המלצה שלנו: אם יש לכם זמן, תרגלו על יבש לפני התחרות את הכניסה לשטח ההחלפה מהכיוון שממנו תחזרו מהשחייה ומזה של החזרה מהרכיבה.
4. לא מתרגלים את ההחלפה
שימו לב: בהחלפה הראשונה (משחייה לרכיבה) אתם אמורים למצוא את האופניים, לנעול נעלי רכיבה, לשים את מספר החזה (כשהוא מסובב לכיוון אחור), לחבוש קסדה, להרכיב משקפי שמש, לקחת את האופניים ביד ולרוץ איתם לכיוון הנכון. בהחלפה השנייה (מרכיבה לריצה) אתם אמורים להניח את האופניים, להוריד את הקסדה, לחלוץ את נעלי הרכיבה, לנעול נעלי ריצה, לחבוש כובע (לא חובה), לסובב את המספר קדימה ולרוץ לכיוון הנכון. נשמע פשוט? בלחץ התחרות הכל עלול להתבלבל לכם. חזרו על סדר הפעולות ותרגלו אותן בבית. גם אם זה נראה קצת מגוחך, זה עדיף מלשכוח משהו חשוב בזמן ההחלפה.

המלצה שלנו: בקשו מהילדים לצלם אתכם בזמן התרגול ותזכו במזכרת משעשעת לכל החיים.
 
5. לא מחלקים את הכוחות בצורה נכונה
שלב השחייה לא אמור לעייף את הרגליים יותר מדי, כך שלרכיבה תגיעו כנראה עם המון כוח. בתוספת האדרנלין מהתחרות והשמחה על כך שאפשר לרכוב בכביש שסגרו במיוחד בשבילכם, התוצאה יכולה להיות רכיבה חזקה מאד. אבל מה שמתאים לתחרות רכיבה, לא מתאים לתחרות שבה אתם צריכים גם לרוץ אחרי שתסיימו לרכוב. למדו את המסלול והכינו את האופניים בהילוך הנכון, וזכרו להוריד הילוכים ולרכוב בהילוכים כמה שיותר קלים לקראת סוף הרכיבה, כדי לא לאמץ את הרגליים לפני הריצה.

המלצה שלנו: שמרו את הכוחות וההתלהבות לפיניש.


אל תשרפו את עצמכם ברכיבה צילום: Thinkstock

6. לא מכירים את החוקים
לתחרויות טריאתלון חוקים משלהן, וכדאי לכם להכיר אותם. מותר להיכנס לשטח ההחלפה רק עד שעה מסוימת כדי לארגן בו את הציוד; לפני הכניסה לשטח ההחלפה עליכם לכתוב את מספר המשתתף שלכם על הזרועות והשוק, ולחבוש את הקסדה; כשאתם יוצאים לרכיבה, אסור לכם לעלות על האופניים עד לנקודה מסוימת, וכך גם בחזרה מהרכיבה – יש לרדת מהאופניים ולרוץ לידם, כשהקסדה על הראש, עד לאיזור שלכם; יש טריאתלונים שמותר בהם דראפטינג וטריאתלונים שבהם זה אסור; למדו את חוקי הטריאתלון שבו אתם עומדים להשתתף כדי לחסוך זמן ולמנוע פסילות.

המלצה שלנו: לא רק לדרבי יש חוקים.

7 לא יודעים להתמודד עם נקר
נקר (פנצ'ר) הוא תמיד עניין מבאס, ובעיקר בזמן תחרות. לפי החוקים בטריאתלון אסור לקבל עזרה מאחרים גם במקרה של תקלה, ואם תקבלו עזרה כזאת – תיפסלו. כדאי מאוד לתרגל שוב ושוב את פירוק וחיבור הגלגל והחלפת הפנימית, עד שאתם מרגישים מספיק מיומנים, וכמובן להיות גם מצוידים בכל הציוד הנחוץ להחלפת פנימית וניפוח הצמיג החדש. חבל שתיפסלו בגלל עניין טכני שכזה.

המלצה שלנו: תרגלו כמה פעמים, כולל מדידת זמנים.

8. לא מתאמנים על שחייה בים
שחייה בים שונה משחייה בבריכה, והכניסה לים בתחרות טריאתלון עלולה להיות מאד סוערת ומאתגרת. הדימוי השכיח הוא "מכונת כביסה", כשכל המשתתפים שועטים קדימה בדבוקה אחת, מתחילים לשחות ובועטים זה בזה. אם אין לכם כוונה לסיים את הטריאתלון על הפודיום, נסו להתרחק מהדבוקה הגדולה. עם זאת, חשוב שתדעו לנווט בים – שימו לב למצופים שאתם צריכים להגיע אליהם והרימו את הראש בכל כמה תנועות כדי לבדוק שאתם עדיין שוחים בכיוון הנכון ולא מאריכים לעצמכם את המסלול. אפשר "להתלבש" על רגליים של השחיין שלפניכם, אבל רצוי לוודא מדי פעם שהוא בעצמו לא מתברבר. חשוב גם לתרגל כניסה למים במצב של ים סוער וטכניקות מעבר גלים.

המלצה שלנו: אפילו אימון אחד עם שחיין מנוסה יסגור לכם את הפינה.


כך נראת "מכונת הכביסה" צילום: Thinkstock

9. לא מתרגלים תזונה
סביר להניח שבמהלך האימונים שלכם, לא ערכתם אימון שכלל שחייה, רכיבה וריצה למרחקי התחרות. יתכן שמבחינת כושר אתם מוכנים לכך, אבל חשוב להיערך גם מבחינת התזונה, כדי שלא תהיה לכם נפילת אנרגיה בזמן הריצה. הכינו מראש ג'לים ו/או משקה איזוטוני על האופניים ונצלו את שלב הרכיבה להשלמת סוכרים. אם אתם משתתפים בטריאתלון ספרינט יתכן שג'ל אחד יספיק, אך חשוב להיות ערוכים גם למצב שבו ההתרגשות והלחץ יביאו אתכם למצב של נפילת סוכר.

המלצה שלנו: הכירו את גופכם ותרגלו את התזונה במהלך האימונים.

10. לא נערכים לשפשפות
המחיר של שחייה בים, יציאה לרכיבה עם בגדים רטובים, ריצה עם חול בנעליים וביגוד לא מתאים עלול להיות מציק וכואב. זכרו למרוח על האיזורים המועדים לפורענות וזלין או בודי גלייד, ואם יש לכם זמן – לתחזק בזמן ההחלפות. 

המלצה שלנו: מרחו ביד נדיבה.

10.12.2013

אביטל הירש

שוחה לאט, רצה בעצלתיים ורוכבת להנאתה
עורכת משנה ב-Shvoong





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג