תמר שטיינברג מנצחת באליפות העולם לנוער בגלישת רוח

זו מדליית הזהב השלישית של הגולשת הצעירה בשנתיים האחרונות וכעת תמר שטיינברג זכתה באליפות העולם לנוער שהתקיימה באגם סילבפלאנה שבשוויץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תמר שטיינברג על הפודיום | צילום: איגוד השייט בישראל

אליפות העולם לנוער בגלישת רוח הסתיימה באגם סילבפלאנה בשוויץ עם מדליית זהב ישראלית לגולשת תמר שטיינברג ומדליית ארד לתומר אדירן. לאחר שהחלה את התחרות עם פסילה בשיוט הראשון במוקדמות היא התעשתה וניצחה את שלושת השיוטים הבאים. משם היא לא הסתכלה לאחור וסיימה את המוקדמות במקום הראשון. המקום הראשון במוקדמות הביא אותה ישירות לגמר, שם מתחרות שלוש גולשות בלבד ולמעשה הבטיח לה מדליה בתחרות.

שיוט הגמר החל צמוד מאוד, כאשר שטיינברג ושתי הגולשות הצ'כיות שמולה זינקו והיו צמודות מאוד בפתיחה. בחירה טקטית מצוינת של שטיינברג, שלקחה סיכון מחושב ובחרה קו הפוך משתי מתחרותיה, הביאה אותה לעמדת הובלה כבר בתחילת השיוט ואת היתרון הזה היא שמרה עד הסוף.

"אני כל כך מאושרת", אמרה שטיינברג, כשהיא חסרת נשימה על הגלשן בסיום המרוץ. "עבדתי כל כך קשה כל השנה וכרגע הכי חשוב לי להודות לכולם בישראל על התמיכה. תודה למועדון שלי בשדות ים, למאמן שלי דן ארנון, למשפחה ולחברים".

שטיינברג, שחגגה יום הולדת 16 ביומה הראשון של אליפות העולם, היא צעירת המשתתפות בקטגוריה. בשנתיים האחרונות היא זכתה במדליות זהב בכל התחרויות הבינ"ל- רק בחודש שעבר היא זכתה באליפות העולם של WORLD SAILING, ובשנה שעברה זכתה במקום הראשון באליפות העולם בדגם הקדטים. שטיינברג מתחרה בדגם IQ פויל 8, דגם הנוער של הפויל האולימפי.

בקטגוריית U17 תומר אדירן עם הישג ענק ומדליית ארד באליפות העולם. אדירן בן ה-16 ממועדון אילת, סיים את מוקדמות במקום החמישי והתברג לרבע הגמר. ברבע הגמר ובחצי הגמר הוא הפגין יכולת מעולה וניצח את שני השיוטים, בדרך למדליה בטוחה. בגמר פתיחה חלשה מיקמה אותו בעמדת רדיפה אחרי שני הצרפתים המובילים בפער אותו לא הצליח לסגור.

עוד שלושה נציגים ישראלים עלו לשיוטי הגמר השונים בקטגוריית U19 נועה רגו'אן הגיעה עד חצי הגמר לאחר שסיימה שנייה את שיוט רבע הגמר, דניאל בסיק תשתש סיים שלישי ברבע הגמר, מקום אחד בלבד מעליה לחצי וב-U17 עדי מילוא סיימה שביעית ברבע הגמר.

"אליפות העולם הזו הוכיחה שישראל היא מעצמת גלישה, עם הנבחרת הגדולה ביותר שהשתתפה, שליטה מוחלטת בבית הזהב, חמישה פיינליסטים ושתי מדליות. אני גאה בתמר, היא גולשת מדהימה. היכולת שלה לשמור על קור רוח, ולא משנה באיזה מצב, היא גדולה של ספורטאית", מסכם המאמן דן ארנון.

שי בובר, יו"ר איגוד השייט: "הצבנו מטרה ברורה לאליפות הזו, לחזור עם שתי מדליות לפחות ואני שמח שעמדנו בה. ההשקעה העצומה שלנו בנוער משתלמת. ברכות לאלופת העולם ולא בפעם הראשונה, אין ספק שגדלה פה גולשת אולימפית. ברכות לתומר ולמועדון האילתי על ההישג הנהדר."

תוצאות נוספות:

נשים U19: דניאל זיו (19)

גברים U19: אדיר טוויל (19), גור פרג (31), אלון פרטוש (32), לידור טולדו (33), דן קאופמן (34), ארי דגן (58),

מתאו ראובני (74), גד לוי (84).

נשים U17: מאיה בראל (12), הילה פרטוש (14), יהלי לין (16), רומי קמינר (18), רותם רסונוי (27), עומר חן (28).

גברים U17: תומר לגזיאל (12), אלמוג רג'ואן (15), גיא קנטור (26), שלו אברהם (32), כפיר גפן (37), איתי ורדינון (40), ניקיטה גרבצ'ב (51), אמיר שנאור (52), שקד קולדקרנץ' (63), דוד אלשקו (70), עומרי אדירן (71), נועם רומר (81), מעין שיינברג (84), רותם לב שריד (93). את הנבחרת ליוו המאמנים דן ארנון ואיתמר רוז.

בנוסף, באליפות העולם U21 ב ILCA (לייזר רדיאל וסטנדרט) סיימה השייטת האולימפית שי קקון במקום 11 (מתוך 80 מתמודדות) ויוגב אלקלעי סיים במקום 14 (מתוך 158 מתמודדים). האליפות נערכה בוילאמורה, פורטוגל וכללה רק שבעה שיוטים בגלל רוחות חלשות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג