תמונת דם מיקרוסקופית

האם הייתם רוצים לקבל תמונה איכותית על תפקודה של המערכת החשובה ביותר בגוף, מערכת הדם? בבדיקה חדשנית שפותחה על ידי ד"ר רוברט יאנג, הנחשב למיקרוביולוג ותזונאי המוביל את "הביולוגיה החדשה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


האם הייתם רוצים לקבל תמונה איכותית על תפקודה של המערכת החשובה ביותר בגוף, מערכת הדם? בבדיקה חדשנית שפותחה על ידי ד"ר רוברט יאנג, הנחשב למיקרוביולוג ותזונאי המוביל את "הביולוגיה החדשה"

מאת:ד"ר שמי שגיב


ד"ר יאנג (Dr Robert Young) גילה שאיכות הדם ובכלל זה הכדוריות האדומות נקבעת על ידי איכות הנוזל שבהם הם חיים והגורם המכריע ביותר המכתיב את איכות נוזל הדם הינו רמת החומציות.

רמת החומציות נקבעת על ידי עומסי האימונים (חומצת חלב), התזונה והמתחים הרגשיים מנטאליים. חומציות יתר פוגעת באיכותן ותפקודם של תאי הדם וכתוצאה ישנה תחושת עייפות, רמת האנרגיה פוחתת, כושר ההתאוששות יורד והתוצאות, בהתאם. בעזרת מיקרוסקופ וטיפת דם (מהאצבע) ניתן לראות, במדויק, את איכות מערכת הדם ובכך, אחת ולתמיד, לקבל תשובה מהימנה: האם התזונה, התוספים והאימונים אכן מקדמים.

מערכת הדם שלנו
מערכת הדם כשמה, נוזל החיים, הינה המערכת החשובה המגדירה את בריאותינו ורמת הכושר הגופני. לא בכדי, מרבית תכשירי הספורט האסורים במקצועות הסיבולת מטרתם להגביר את רמת הכדוריות האדומות. באדם בוגר כמות נוזל הדם נע בין 5-6 ליטר. מערכת הדם מורכבת מתאי דם (אדומים ולבנים) המהווים כ- 45% מנפח הדם והיתרה כ- 55% הינה הפלזמה, נוזל. ריכוז הכדוריות האדומות בדם מגיע לכ – 5,000,000 ל-מ"מ מעוקב לעומת 5,000-10,000 תאים לבנים למ"מ מעוקב.

בכל שנייה מיוצרים עד כ- 3,000,000 תאים אדומים וכ-  1% מזה מוחלף מדי יום. אורך החיים של תא אדום בריא מגיע לכ-120 ימים וזה הזמן הדרוש לתחלופת כל התאים האדומים. כל תא אדום עובר את מחזור הדם כל 30-60 שניות ובחייו גומא התא האדום מרחק של כ- 1,000 ק"מ.  הכדוריות האדומות נושאות את החמצן אל תאי הגוף ורקמות השריר לצורך יצור אנרגיה. כ-280 מיליון מולקולות של המוגלובין נושאות כביליון – דו-תחמוצת פחמן (חומצה) אל מחוץ לגוף. ד"ר יאנג אף מרחיק בקביעתו שתאי הדם הופכים להיות רקמות הגוף – שריר, גידים. ההסבר לכך פשוט, כשאנו נפצעים זה הדם שמגיע אל איזור הפציעה וזה הדם שבונה את הרקמה החדשה. לכן איכות הדם תקבע למעשה את איכות רקמות הגוף.

בדיקת דם שגרתית, כשמה – ספירת דם, אנו מקבלים מידע כמותי, כמו: מספר תאי הדם הלבנים והאדומים, רמת ההמוגלובין וריכוזים של חלבונים ואנזימים שונים. בדיקה זו נעשית בצורה ממוחשבת , כך שעין אדם אינה בוחנת את איכות הדם. מידע זה חשוב ביותר לצורך אבחון של תהליכים פתולוגיים. אך מידע זה אינו חושף את איכותם ותפקודם של תאי הדם ובעיקר התאים האדומים.

מצב זה דומה למצב בו נצלם מתחרים על קו הזינוק. מהתמונה, ניתן לספור כמה מתחרים בכל קטגוריה, מין ועוד מידע כמותי. אך ממידע לא נוכל להסיק על איכות המתחרים, כמה מהר הם רוכבים. יתרה מכך, המידע הכמותי אינו מאפשר לנו מידע על אופי תוואי השטח, איכות נוזל הדם, שבו הרוכבים (תאי הדם) צריכים לעבור. מסתבר, שאיכות הנוזל תקבע את בריאות תאי הדם: "כשהדגים באקווריום חולים יש צורך להחליף את המים". 

תמונת דם מיקרוסקופית מאפשרת מידע איכותי על מערכת הדם ובעיקר את השפעת רמת החומציות על נוזל הדם. כל פעילות מטבולית בגופנו יוצרת פסולת מטבולית ולפסולת זו בגדול קוראים חומצה (חומצת חלב ועוד הרבה מיני חומצות) שהגוף חייב לפלוט החוצה. הצטברות חומצה בדם מזהמת את הסביבה האקולוגית ומשבשת את איכות ותפקוד תאי הדם. 

הבדיקה מחולקת לשני בדיקות, האחת תמונת דם חי והשנייה  תמונת דם יבש. משוכלל המידע משתי הבדיקות ניתן לקבל תמונה שלמה לגבי רמת תפקודם של תאי הדם, הנוזל בהם הם שוחים ועל התנהלות מערכות הגוף. חשוב להדגיש, שבדיקה זו אינה בדיקה לצורך קביעת דיאגנוזה אלה עיקרה ביכולתה להמחיש באופן ישיר כיצד מערכת הדם נראית ומתפקדת והיכן בגוף קיימים ריכוזי חומצה העלולים לגרום לתהליכים דלקתיים ושחיקתיים.

חלקה הראשון של הבדיקה, טיפת דם מהאצבע מונחת על משטח ובעזרת מיקרוסקופ PHASE CONTRAST , ניתן לראות את הדם במצב חי, כפי שהוא, בלי כל שינוי מעבדתי. מצלמה המותקנת על ראש המיקרוסקופ ומוקרנת על צג מסך המחשב מאפשרת הצצה אל תוך מערכת הדם.

התמונה מאפשרת ניתוח של:
-מצב וצורת תאי הדם האדומים והלבנים.
-הימצאותם של קנדידה פטריות ושאר יצורים
-איכות נוזל הדם (לכלוך, גבישי חומצה)
-תהליכי קרישה בדם
-השפעת סוכרים, פחמימות, חלבונים ושומנים על תאי הדם
-השפעת אי ספיקה של המעי על תאי הדם
-חוסר בנוזלים בגוף

  תמונת דם מיקרוסקופית
תמונה זו מייצגת תאי דם בריאם. תאי הדם עגולים, סימטריים ואחידים בגודלם. תאי הדם מופרדים (זאת כתוצאה מהמטען השלילי הקיים במעטפת התאים) ובכך מתאפשרת זרימה תקינה בתוך נימי הדם.  נוזל הדם נראה נקי מלכלוך.
  תאי הדם גם דבוקים וזאת כתוצאה מחומציות יתר. בחומציות מאבדים תאי הדם את המטען החשמלי ובכך נדבקים אחד לשני. בהגיעם בדבוקה, יתקשו כדוריות הדם לעבור בתוך נימי הדם שם הם עוברים אחד אחד. כתוצאה תפחת יכולת הדם לשנע את החמצן אל רקמות הגוףבנוסף, ניתן לראות שקע בכדוריות המעיד על חוסר בנוזלים.
  הצטברות של פסולת בדם. בגוש פסולת זה מרוכזים: קנדידה, בקטריות למיניהם, גבישי חומצה וליכלוך. גושים אלו מהווים מכשול לזרימה התקינה של תאי הדם.

חלקה השני של תמונת הדם הינו בדיקת דם יבש MICOTOXIC OXIDATIVE STRESS TEST ( MOST ). בדיקה זו מתועדת בספרות הרפואית ונוסדה עוד בשנות השלושים. אך בעזרת מיקרוסקופים חדישים BRIGHT FIELD ויכולת ניתוח הממצאים שפיתח ד"ר רוברט יאנג ניתן בעזרת בדיקה זו לראות את השפעות ומיקומם (באיזה מערכת, איבר) של החומצה על מערכות הגוף. בחלק זה של הבדיקה נלקחים כ- 7 משטחים מטיפת דם ומאפשרים לדם להיקרש.

דפוס הקרישה של הדם מאפשר:
-הימצאותם של תנאים המאפשרים התפתחות תהליכים דלקתיים ומיקומם בגוף
-השפעות החומצה על מערכות הגוף
-רעילות במעי
-חוסר במלחים
-מצב איברי הסינון וניקוי הפסולות והרעלים (כבד, כליות)

דפוס קרישה של דם בריא. צבעו אדום עד ורוד.

"רשת" הקווים השחורים נוצרת על ידי חלבון פיברין FIBRIN , המאפשר את קרישת הדם וזאת כדי למנוע דימומי דם. במקום בו קיימת רמת חומציות גבוהה, הדם לא ייקרש, מצב זה לרוב הינו גם מצב דלקתי. מיקומו על טיפת הדם יעד על מיקום, איזור הבעיה בגוף.

דפוס קרישה המעיד על חומציות יתר, במקום בו קיימים ריכוזי חומצה שם הדם לא ייקרש (אזורים לבנים). משנים של מחקר ד"ר יאנג מצא שקיימת תאימות בין מיקום אזורי החומצה בטיפת הדם למיקומם בגוף.

 

כך שניתן בבדיקה פשוטה זו לראות היכן כרגע בגופך מצטברת החומצה, דלקת, וכתוצאה מה יהיו הסימפטומים הנלווים.
גודלם, מיקומם ומספרם של אזורי אי-קרישה  מעיד על שחיקה של המערכת האנדוקרינית. תהליך מתרחש עקב עומס יתר הנובע או מאימון-יתר, חוסר זמן התאוששות, מתח ותזונה לקויה (בעיקר חוסר במינרלים). תחושות הנלוות למצב זה: עייפות, שינה לא רגועה, אי-שקט וירידה כללית ברמת האנרגיה.

מהמידע והצלבת הנתונים משני הבדיקות ניתן לקבל תמונה מדויקת ואינפורמטיבית לגבי מצב- איכותו ותפקודו, של מערכת הדם ומערכות הגוף.

מידע מאפשר:
-גילוי מוקדם של חומציות יתר (דלקת, ניוון) ומיקומם.
-השפעת יעילות התזונה ותוספי המזון על איכות ותפקוד הדם.
-חשיפה של התנאים המאפשרים מחלה (שפעות, דלקות, זיהומים)
-השפעת טיפול, לפני ואחרי, על בריאותו של הגוף.
-השפעת עומסי האימון.

באם תמונת הדם החי והיבש נראים תקינים זו למעשה "תעודת אחריות" לבריאות. אך במידה ואחת או שתי הבדיקות נראות לא תקינות , כי אז ניתן לאמור בביטחון שמשהו לא מתנהל כשורה. תמונת הדם יכולה לאתר תהליכים הרבה לפני הופעת הסימפטומים והרבה לפני הופעתם על בבדיקה מעבדתית.   

בתמונת דם מיקרוסקופית הבודק מאפשר לנבדק לראות במו עיניו את מצב הדם. הבודק מסביר כל פרט שנצפה על המסך ואת המשמעויות לכך. תהה אמונתך, גישתך, תפיסתך בנוגע לתזונה אשר תהה, הדם אומר את האמת. אז אם הינך דוגל בתפיסה תזונתית מסוימת ותמונת הדם מראה שאיכות הדם שלך מצביעה על ליקויים , כי אז למי בדיוק נאמין? לגישה? או לדם?

שוב חשוב להדגיש ולציין שמטרת הבדיקה אינה לצורך אבחון מחלה או פתולוגיה כזו או אחרת. מטרת הבדיקה על פי ד"ר יאנג היא לבדוק את השפעות החומצה על איכותה ותפקודה של מערכת הדם. ד"ר יאנג גילה שישנה רק מחלה אחת והיא: חומציות יתר. כל הסימפטומים והמחלות (לכאורה) הינם תוצאה של שינויים הסתגלותיים, פיזיולוגיה מגננתית, שהגוף מבצע כדי להתמודד עם נזקי החומציות. ככל שנוכל לאתר מוקדם יותר האם גופנו חומצי, כך נוכל להימנע מהסימפטומים והמחלות. ככל שגופנו יתפקד במצב בסיסי כך נהיה יותר בריאים ואנרגטיים.

לפרטים נוספים אודות הבדיקה ניתן למצוא כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג