תיירת מזדמנת – חלק ג': האנשים שמאחורי הריצה

אחרי שהבאתי לכם את הזוית האישית שלי על סיורי הריצה בחו"ל, בחרתי הפעם להביא לכם את האנשים שמאחורי סיורי הריצה, ואת הזוית האישית שלהם על הטרנד הזה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחרי שהבאתי לכם את הזוית האישית שלי על סיורי הריצה בחו"ל, בחרתי הפעם להביא לכם את האנשים שמאחורי סיורי הריצה, ואת הזוית האישית שלהם על הטרנד הזה

מאת:מור שלזינגר; צילומים: מור שלזינגר


 תיירת מזדמנת חלק א – כאן

 תיירת מזדמנת חלק ב – כאן

הבחירה הייתה קשה, מאז שנחשפתי לקונספט המקסים הזה, פגשתי באמצעות סיורי הריצה אנשים מרתקים. רובם בחרו לעסוק בסיורי הריצה, לא לצורך הפרנסה, אלא מתוך אהבת ריצה ורצון לשלב את תחביב הריצה עם מפגשים עם רצים מרחבי העולם. אנני מפילדלפיה למשל, היא חוקרת מחלות לב, קייטי מניו יורק היא ארכיטקטית, קולמן הוא מנהל שיווק, ואיזייאר היא אנתרופולוגית. חלקם נולדו בערים שבהן הם רצים ומדריכים, וחלקם עברו לעיר לפני כמה שנים, והתאהבו בה. את האהבה זו לעיר, לאתרים ולמורשת הם חולקים בריצה המודרכת. 

סן סבסטיאןבאמצעות סיורי הריצה פגשתי אנשים מרתקים 

בסופו של דבר, פניתי לשלושה מבין היזמים. כל אחד מהם בחר להתחיל בעירו מאפס את פרויקט סיורי הריצה. רציתי לשמוע מהם באופן אישי איך הכל התחיל, למי מיועדים הסיורים האלו וקצת טיפים לתיירים המזדמנים הבאים. התוצאה לפניכם.

Itziar Insausti: DonostiaHeartBeat
איזייאר היא אנתרופולוגית באסקית מגולדסמית קולג' בלונדון, אשר מתמחה באנתרופולוגיה של האמנות, ותואר שני בלימודי נשים. אבל מעל הכל, היא מעידה על עצמה: I am passionate about all that enhances our body and minds.. זו הסיבה שמאז ומתמיד עסקה בספורט: טיפוס לגוב 6300 מטר בגיל 17, השתתפות באליפות ההחלקה הספרדית, ריצה למרחקים ומרתון לונדון, או מרוץ הרים של 68 ק"מ. 
לפני שנתיים, אחרי שגרה בלונדון יותר מ-12 שנים, החליטה לחזור למה שהיא מגדירה כאחת הערים המקסימות באירופה, עם מורשת תרבותית ייחודית ונופים פראיים: סן סבסטיאן (או דונוסטיה, בשמה הבאסקי). זה גם מה שהביא אותה לערב יחדיו את כל ההתנסויות שעברה ולהקים את DonostiaHeartBeat.
אתר: http://www.donostiaheartbeat.com

חברות שנולדה בריצהאיזייאר ומור בריצה בסן סבסטיאן

Robin Florax: BarcelonaRunningTours
רובין מתגורר בברצלונה מזה 5 שנים, והוא היזם של RunningToursBarcelona. כבר קרוב לשלוש שנים שהוא מציע סיורי ריצה, ואימוני ריצה בעיר הקוסמופוליטית הזו, וחולק את האהבה הגדולה שלו לספורט סבולת כמו מרתונים, טריאתלונים ומרוצי אולטרה מרתון עם אורחיו שמגיעים לברצלונה.

רובין פלורקס בברצלונה (צילום:Barcelona Running Tours)

Michael Gazaleh: CityRunningTours
מייקל, כירופרקט במקצועו הוא היזם של City Running Tours, סיור הריצה המקורי שהחל בניו יורק, והתרחב מאז לוושינגטון, סיאטל, פילדלפיה, בוסטון, סן פרנסיסקו ועוד ערים ברחבי ארה"ב.
מייקל מעיד על עצמו שכל חייו שיחק במשחקי ספורט שונים, והריצה הייתה מה שעזר לו להישאר בכושר. בשלב מסוים הפרק הספורטיבי הזה בחייו נסגר, והריצה הפכה להיות מה שהוא עושה פשוט כדי להישאר בכושר. הוא משתתף מדי פעם במרוצים, אבל לרוב פשוט נהנה לצאת ולרוץ בשביל הכיף.
אתר: http://www.cityrunningtours.com/

ריצת סיור בניו יורקלפגוש אנשים מכל העולם (צילום: City Running Tours)

איך הגעתם לרעיון של סיורי ריצה?
איזייאר: ריצה תמיד הייתה חלק מחיי. מאז שהייתי ילדה. וכך, כשחזרתי לסן סבסטיאן, מיד הרגשתי כמה שהעיר הזו באמת מעודדת אנשים לרוץ כחלק מאורח החיים היומיומי שלנו, והחופש שהעיר מציעה.
אין יום שעובר בלי שרואים אנשים רצים לאורך החוף, עם ברזיות שמפוזרות במרחקים שווים לאורך המסלול, והביטחון שהעיר יודעת להציע, במיוחד לנשים, לצד נופים עוצרי נשימה. סן סבסטיאן גם מתאמצת לעודד את תרבות הריצה עם מספר גדול של מרוצים הפזורים לאורך כל השנה. וזו הסיבה שאני חושבת שסן סבסטיאן היא אחת הערים הטובות באירופה לאוהבי הריצה.
רובין: יצא לי לטייל בהרבה ערים אירופאיות, גדולות כקטנות, וכרץ נלהב כמובן שתמיד ניסיתי לשמור על שגרת הריצה שלי בכל מקום שבו שהיתי. במהלך הריצות האלו, בערים זרות, חשבתי כמה שהיה יכול להיות נחמד אם רץ מקומי היה לוקח אותי ומראה לי העיר שלו, מבלי שאלך לאיבוד ברחובות ואגיע לשום מקום. מכאן בעצם נולד הרעיון!
מייקל: לפני 7 שנים הקליניקה הכירופרקטית שלי היתה ממוקמת בחדר כושר קטן בניו יורק עם שרותי אימון אישי. יום אחד התקשר רץ מאוסטרליה וקיווה למצוא מישהו מהמאמנים שייקח אותו לריצה בעיר בביקור הקרוב שלו בניו יורק. הוא לא רצה לרוץ על המסילה במלון, וחשש לרוץ לאיבוד לבדו. אף אחד מהמדריכים בחדר הכושר לא ממש רץ למרחקים, ולכן פנו אלי וביקשו ממני לקחת את האוסטרלי לריצות. רצתי איתו במשך יומיים, והרעיון נולד. זה נראה כל כך הגיוני ובמקום, ובשבוע הזה התחלתי את העסק של City Running Tours.

ריצה בסן סבסטיאן:נופים עוצרי נשימה

איזה סיורים אתם מציעים?
רובין: אנחנו מציעים כרגע 8 סיורי ריצה שונים, לדוגמא, סיור בעיר העתיקה, סיור מודרניסטי, או סיור למונז'ואיק (הר היהודים), וכן גם שתי ריצות שטח בשמורת הטבע Collserola שליד ברצלונה. כל סיור כזה הוא כמובן אישי, ומותאם אישית לצרכיך.
מייקל: אנחנו מציעים סיורי ריצה אישיים, וסיורים בקבוצה. הריצות האישיות ניתנות להתאמה אישית לצרכים של כל אחד ואחת הן כתייר והן כרץ. הריצות הקבוצתיות מתוכננות כך שרצים מכל הרמות יוכלו ליהנות יחדיו מהפרספקטיבה הייחודית על העיר שיש לרצים המקומיים.
איזייאר: כרגע אני מציעה סיורים קבוצתיים. בכל קבוצה מקסימום של 6 אנשים, גברים או נשים (למרות שאני אשמח מאוד לעודד יותר נשים לחוות את החוויה). הסיור נמשך בין 5 ל-7 ק"מ, תלוי בקבוצה. בכל מקרה, אף אחד לא צריך לחשוש להישאר מאחור, כיוון שלאורך כל הסיור אנחנו עוצרים לשתות מים, או להסברים על האתרים השונים בעיר.

לראות את ברצלונה דרך העיניים של רובין פלורקס

מי קהל היעד של הסיורים שלכם? מי יכול להצטרף?
איזייאר: כל אחד יכול להצטרף לסיור כזה. אין מגבלה פיזית, מגבלת גיל, או מין. הסיורים מיועדים לתיירים, לנופשים, לאנשי עסקים או למי שמגיעים לכנסים שונים, כמו גם לנשים, חברות קטנות ומשפחות.
רובין: סיור ריצה שכזה מיועד לכל מי שאוהב להיות פעיל במהלך נסיעת עסקים או חופשה. כל רץ בכל רמה מתקבל בברכה אצלנו, ואנחנו נרוץ בקצב שיהיה נוח לך.
מייקל: קהל היעד שלנו הוא קהילת הרצים. אנחנו מעודדים רצים מכל הרמות להגיע ולהצטרף לריצות שלנו.
מה אתם אוהבים במיוחד בקונספט של סיורי הריצה?
איזייאר: סיור הריצה מציעים את האופציה לחוות עיר חדשה בקצב שלך, ולהגיע למקומות שהרבה פעמים ההמונים לא מגיעים אליהם. ומעל הכל, לחוות את העיר תוך כדי שמירה על התחושה הטובה הייחודית הזו שהריצה נותנת לנו.
רובין: קודם כל העובדה שמדובר בסיורים אישיים, ומותאמים במיוחד לכל רץ ורץ, ולא בקבוצות גדולות של 20 אנשים ויותר כמו בסיורי תיירים רגילים. בנוסף אני אוהב להיות בקשר עם עוד רצים מעניינים מכל העולם, והאפשרות לבלות ביחד תוך כדי שאנו מגלים את ברצלונה בנעלי הריצה שלנו.
מייקל: החלק הכי טוב בריצות שלנו הוא שאנחנו נותנים הזדמנות לרצים מכל העולם להמשיך בשגרת הריצה היומית שלהם. זה סוג של בטחון עצמי שמקבלים מהריצה, ומתוך היותנו רצים אנחנו מבינים את זה הכי טוב. 

סן סבסטיאן: "סיורי ריצה נותנים את האופציה לחוות את העיר בקצב שלך"

יש טיפ מיוחד או עצה שהייתם נותנים למי שמצטרף לסיור כזה?
מייקל: אני מאמין שזה חשוב ללקוחות שלנו לחלוק איתנו מראש את מטרתם בסיור הריצה הזה. חשוב לנו לדעת האם הלקוח מתאמן למרוץ מסוים, או פשוט מחפש את הצד התיירותי/חברתי של ריצה שכזו. באופן שכזה אנחנו יכולים לתת לכל אחד ואחת את החוויה הייחודית שהם מחפשים.
איזייאר: אני ממליצה להצטרף לסיור ריצה ביומכם הראשון או השני בעיר חדשה. זו דרך מיוחד לקבל פרספקטיבה ממקור ראשון של העיר, עם אופציות לשאול לגבי העדפות ולקבל תחושה אמיתית של העיר בזמן קצר ומוגבל.
רובין: אני ממליץ להתחיל את הסיור מוקדם בבוקר, על מנת ליהנות מהחוויה בצורה מקסימלית. מוקדם בבוקר אפשר לראות את ברצלונה מפרספקטיבה שונה לחלוטין.

זריחה באיסט ריבר ניו יורק:"עדיף להתחיל את הסיור מוקדם בבוקר

משהו נוסף שהייתם רוצים להוסיף לסיכום:
רובין: אני מחכה בקוצר רוח לרוץ איתך בברצלונה! 😉
מייקל: הייתי רוצה להוסיף שההזדמנות לחלוק את הגרסה שלנו של העיר, בדרך שלנו, עם אנשים שחולקים את אותה אהבה לריצה כמונו – זה הפרס הגדול מכולם עבורנו.
איזייאר: עבורי ריצה היא המסע האולטימטיבי אל הכוח הפנימי שמאפשר לנו להשיג את כל מה שחלמנו. ובין אם השגנו את החלום הזה, ובין אם לא, הריצה מאפשרת לנו לראות שהמסע עצמו הוא זה שחשוב. עבורי זהו החזון של DonostiaHeartBeat.
אפילוג
עד כאן מה שרציתי לספר ולחלוק מנסיוני על סיורי הריצה, קונספט תיירותי שמצא חן בעיני במיוחד, בזכות השילוב הייחודי והמרגש של ריצה, נופים, היסטוריה, תרבות ויותר מהכל: מפגש עם אנשים מרתקים.
ובקשה אישית: מעניין אותי לשמוע מנסיונם של עוד אנשים, של עוד קוראים, שחוו סיורי ריצה ברחבי העולם. אני אשמח במיוחד אם תגיבו כאן לכתבה, תשתפו מנסיונכם שלכם, וביחד ניצור מאגר המלצות משלנו. אני בוודאי מתכננת להיעזר בהמלצות שלכם בכל מקום שאגיע אליו בעולם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג