שתי שחייניות צעירות הצילו זוג מבוגרים מטביעה

זואי ואמה הקנדיות יצאו לגלוש במהלך מחנה אימונים בברבדוס כששמעו קריאות לעזרה מזוג תיירים בריטים שלא הצליחו להיחלץ מהזרמים בים הסוער. איך נחלצים מזרמי סחף בים ותזכורת למקרה דומה בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אמה בסרמן וזואי איירלנד-מאסק | צילום: מישל איירלנד

שתי שחייניות קנדיות צעירות הפכו לגיבורות היום, לאחר שהצילו זוג מבוגרים בריטי מטביעה במים סוערים במיוחד במהלך חופשה בברבדוס. לפי הפרסום בתקשורת המקומית, זואי איירלנד-מקלנסק בת ה-13 ואמה בסרמן בת ה-14, שתי שחייניות תחרותיות קנדיות, יצאו לגלוש במהלך מחנה אימונים של קבוצתן באזור. לפתע, הן שמעו צעקות לעזרה מצד הזוג, בלינדה ורוברט סטון. השתיים חיפשו מאין מגיעות הקריאות ומצאו את בלינדה שקראה לעזרה.

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: כשאלופת ישראל בשחייה נקלעה למערבולת בים
מפסיקים להתלבט, נכנסים לים: 5 טיפים לשחיינים מתחילים במים פתוחים
נפתחה ההרשמה למשחה גביע הים האדום הבינלאומי 2024 

זואי סיפרה: "מיד יצאתי לראות מה העניין, והיא אמרה שבעלה, שהיה יותר בעומק, לא מצליח לשחות ולא יכול לחזור לחוף. הושבתי אותה על הגלשן, קשרתי אותו ליד שלי ומשכתי אותה עד שהיא הייתה יכולה לגעת בחול. אז, חזרתי החוצה עם אמה, הבאתי את הבעל על הגלשן, שחינו איתו לאורך החוף עד לאיזור בו הזרם לא היה כל כך גרוע, ואז התקרבתי לחוף עד שהוא יכול היה לגעת בחול".

בסרמן הוסיפה: "הוא התקשה לנשום כשהגענו אליו אז המילים הראשונות ששמענו מפיו היו כשהוא נגע בחול. הוא אמר תודה וסיפר איך הוא לא הצליח לנשום ושהזרם היה חזק מאוד. האמת, שהיה לנו מזל כי אם אחת מאיתנו הייתה חלשה יותר זה היה יכול להסתיים רע עבור כולנו".

הבעל רוברט סיפר: "אני יודע לשחות, אבל באותו זמן לא הצלחתי להתקדם לשום מקום, הזרם היה חזק מדי. אשתו בלינדה הוסיפה: "אני ממש מרגישה כאילו היה איזה מלאך שומר שהגן עלינו ביום הזה. זה היה שונה מאוד אם הן לא היו שם במקום הזה ובזמן הזה, אז הם היו כל כך אסירי תודה עבורנו".

תזכורת: איך מתמודדים עם מערבולת
מה שמתאר הזוג שחווה בים הוא למעשה מערבולת – מפגש של כמה זרמים חזקים שיוצר תנועתיות שלא מאפשרת לנו להתקדם. נזכיר את דבריו של עוזר מאמן נבחרת ישראל והבעלים של "עולם המים" אורי סלע בנושא התמודדות עם מצב זה: "כשאנחנו נכנסים למערבולת נרגיש שאנחנו לא מצליחים לצאת, אלא נסחפים לעומק. הדבר החשוב ביותר הוא לא להילחץ – להיות רגועים, להבין שנכנסנו למערבולת ולדעת שנוכל לצאת ממנה".

קור רוח כדי להיחלץ ממערבולת | צילום: צלמי שוונג

"שחיית ספרינט בכל הכוח רק תגמור לנו את האנרגיה ולא תשפר את מצבנו. כדי לצאת, המטרה שלנו היא לשחות מאוד לאט וארוך לכיוון הרצוי ולראות אם התקדמנו או לא. אם נותרנו במקום או אף נסחפנו עוד יותר, צריך פשוט לצוף על המים בשקט כ-15-10 שניות, לתת לגוף להיסחף עם הזרם עד היציאה מהמערבולת, ואז לחזור לשחות לכיוון הרצוי. אם אתם מרגישים שתפסתם גל או זרם נכון לכיוון החוף, גם זה הזמן להרפות ולתת לו לשאת אתכם, לאגור אנרגיה ולהמשיך שוב".

"ייתכן שיידרשו כמה פעמים של התהליך הזה עד שנצא לחלוטין מהמערבולת. חשוב בזמן הציפה לנסות לשחרר את הגוף, בכך נשפר את הציפה ואת השקט שלנו וגם נחסוך אנרגיה. מי שלא מתרגש ושחיין מיומן, יכול פשוט להמשיך לשחות בקצב קבוע ובסוף יתחיל להתקדם גם ללא כל ההליך של הציפה".

תזכורת: זה קרה גם כאן
לפני שלוש שנים וחצי, קרה מקרה דומה גם בישראל. דניאל רבינוביץ' ומאור גורלניק, אז שני שחיינים צעירים בהפועל בת ים והיום כבר שחיינים מעוטרים שייצגו יחד את נבחרת הנוער של ישראל באליפות העולם, הצילו משפחה מטביעה בעת שיצאו לגלוש בחופי הים התיכון.

מאור גורלניק ודניאל רבינוביץ' | צילום: איגוד השחייה

"היה ים מאוד סוער", סיפר אז רבינוביץ', "כשהגענו לעומק ראינו את השלושה על גלשן, הם נסחפו ולא הצליחו לצאת, ושלושתם לא ידעו לשחות. מיהרנו לשחות אליהם, לקחתי את אחד הילדים על הגלשן שלי, מאור לקח את הילד השני על שלו ועזרנו גם לאבא לצאת".

גורלניק הוסיף: "הם היו חסרי אונים ומזל גדול שעברנו שם, כי אני לא יודע מה היה קורה אם היו ממשיכים להיסחף. הם מאוד הודו לנו. בהחלט הרגשנו גאים בעצמנו, אבל לא חשבנו פעמיים, היה לנו ברור שנעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להציל אותם. זה חלק מהערכים שקיבלנו בבית ובאגודת השחייה שלנו ואנחנו קוראים לכולם לשמור על עצמם במים ולא להיכנס כשסוער וכשלא מכירים את הים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג