שרון קנטור אלופת העולם בגלישת רוח ותייצג את ישראל בפריז, ארד לספיצ'קוב

הישג אדיר לשייט הישראלי: יום שיוטית מושלם של קנטור העניק לה את הזהב, ספיצ'קוב סוגרת קמפיין אדיר, אך ללא הכרטיס האולימפי. מקום שמיני לתום ראובני, שיזכה בכרטיס האולימפי אצל הגברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שרון קנטור ושחר צוברי חוגגים | צילום: Sailing energy

אליפות העולם בגלישת רוח, המתקיימת באיים הקנריים, הגיעה היום (שבת) ליום ההכרעה, עם שיוטי המדליות. נבחרות ישראל העמידו ארבע גולשות וגולש, מספר שיא בין כל המדינות המשתתפות באליפות.

יום הגמרים יצא לדרך עם רבע הגמר של הנשים. שבע המתמודדות יצאו לדרך במאבק על שני המקומות הראשונים והכרטיס לחצי הגמר. המתח הרב והרצון לזינוק מושלם גרם לזינוק מוקדם של שחר טיבי, ביחד עם שתי מתחרות נוספות. הפסילה בזינוק הוציאה את טיבי, אלופת העולם הנוכחית מהמרוץ לשחזור התואר, אך גם מהמרוץ לכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז.

קטי ספיצ'קוב | צילום: Sailing energy

הזינוק השני כבר היה חלק, כאשר שרון קנטור מזנקת היטב, ביחד עם הדבוקה. כבר במצוף הראשון היא תפסה את ההובלה ובמצוף השני פתחה פער, אותו לא הצליחו שאר המתחרות לסגור עד לסיום, מה שהבטיח לה מקום בחצי הגמר, שם המתינה כבר קטי ספיצ'קוב, שזכתה הכרטיס הישיר, כיוון שסיימה את המוקדמות במקום השלישי.

חצי הגמר סיפק דרמה ענקית, עם זינוק מעולה של ספיצ'קוב וחלש של קנטור. ספיצ'קוב הובילה בפער קטן, אבל קנטור, בשיוט אגרסיבי מאוד מצליחה לסגור את הפער. לאחר הפנייה במצוף השני היו שתי הישראליות בקרב צמוד על המקום הראשון. הדרמה נמשכה עד השניות האחרונות של המרוץ, כאשר לרגע כבר היה נדמה שהמתחרה ההולנדית מצליחה לעקוף את שתיהן, אך קנטור הצליחה להגדיל את הפער במקום הראשון וספיצ'קוב חצתה את קו הסיום מיד אחריה.

שרון קנטור חוגגת | צילום: Sailing energy

בעלייה של שתי הישראליות לגמר הן הבטיחו שתי מדליות וודאיות לישראל גם השנה, בדיוק כמו בשנה שעברה, אז עמדו על הפודיום שחר טיבי וקטי ספיצ'קוב, בתור אלופת העולם וסגניתה ובשנה לפניה, שם דניאלה פלג סיימה עם מדליית הכסף ומאיה מוריס עם הארד.

שתי הישראליות התייצבו לשיוט הגמר, שם המתינה להם בכר הבריטית אמה ווילסון, שניצחה את המוקדמות. ווילסון פסלה בזינוק הראשון וקיבלה עיכוב של 5 שניות לזינוק החוזר. הזינוק השני בגמר היה חלק, כאשר שתי הישראליות מזנקות ביחד, אך הדרמה הייתה רחוקה מסיום. ווילסון, בשיוט יוצא דופן החלה לסגור את הפער מהישראליות, עד שנצמדה אליהן במצוף השני. השלוש נצמדו אחת לשניה, אך בחירת קו של ספיצ'קוב הכניסה אותה לבעיה והיא נותרה מאחור, בעוד קנטור המשיכה להוביל על ווילסון בהפרש קטן עד לקו הסיום.

דקות אחרי השיוט המותח התחבקו קנטור וספיצ'קוב על סירת המאמן שחר צוברי. וקנטור סיפרה: "היה יום כל כך קשה. עבדתי קשה בכל שיוט ושיוט ובסוף עמדתי מול אמה, שהייתה כל כך מהירה, וקטי. שיוט הגמר היה לי כל כך כיף ואני פשוט מאושרת עכשיו". בזכות הזהב, תזכה קנטור גם בכרטיס היחיד למשחקים האולימפיים בפריז, כשהיא מקדימה את ספיצ'קוב ושחר טיבי במאבק הצמוד והאיכותי. היא אמנם עוד זקוקה לאישור רשמי לכך, אך בפועל נראה כי היא זו שתזכה בכרטיס הנכסף.

שרון קנטור וקטי ספיצ'קוב מתחבקות בסיום| צילום: Sailing energy

קטי ספיצ'קוב פרגנה ליריבתה בסיום ואמרה: "קודם כל כל הכבוד לשרון ואמה על תחרות מדהימה. השאיפה שלי הייתה להגיע יותר רחוק, אבל כנראה זה מה שהצלחתי היום ונראה מה יהיה איתי בהמשך". ספיצ'קוב עומדת בפעם השנייה ברציפות על הפודיום באליפות העולם וסוגרת קמפיין אדיר, אך ללא הכרטיס האולימפי.

אצל הגברים עלה אתמול תום ראובני לרבע הגמר מהמקום השישי, והתייצב היום על מנת לנסות ולסיים בין שני המובילים ולעלות לחצי הגמר. ראובני החל עם זינוק חלש, שמיקם אותו באחורי הדבוקה. הוא ניסה לרדוף ולצמצם את המרחק, אך סיים לבסוף במקום החמישי ולא העפיל לחצי הגמר. ההעפלה לרבע הגמר מעניקה לראובני ניקוד חשוב במאבק על הנציגות לפריז בינו לבין יואב עומר, כאשר לפי הקריטריון שפרסם איגוד השייט ראובני הוא זה שיהיה הנציג (גם הוא עדיין זקוק לאישור רשמי).

תום ראובני באליפות העולם | צילום: Sailing Energy / iQfoil Class

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל: "שנה שלישית ברציפות שענף השייט מצליח לזכות בשתי מדליות באליפות העולם וחשוב יותר לזכות שוב באליפות העולם. איגוד השייט בנה נבחרת בניצוחו של שחר צוברי, שהיא כיום הטובה בעולם. 6 גולשות ב 16 הראשונות. הופעה מרשימה ביותר לשרון קנטור שניצחה היום את הרבע גמר, החצי גמר וכמובן את הגמר. קטי ספיצ'קוב גם היא עשתה תחרות נהדרת ושנה שניה ברציפות עומדת על הפודיום באליפות העולם".

שי בובר , יו"ר איגוד השייט: "שלוש שנים ברצף הנבחרת מצליחה להשיג שתי מדליות באליפות עולם. מדובר בעבודה קשה של הנבחרת עם המאמנים שחר צוברי וסתיו ביימל והצוות המקצועי שעוטף אותן. שרון הוכיחה היום שהיא קורצה מחומר אחר וגם עם הגב לקיר, אחרי יום שיוטים לא טוב, היא הגיעה לרגע ההכרעה וניצחה את שלושת השיוטים בדרך לזהב. כל הכבוד גם לקטי, על מדליה שניה באליפות עולם ברצף."



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג