שקל 130 ק"ג ובקרוב ירוץ במרתון טבריה 42.2 ק"מ

רגע לפני שנכנס לניתוח ששינה את חייו, הבטיח לעצמו שלומי הרט כי מהניתוח הזה הוא יקום איש חדש, בריא וספורטאי וישמור על משקל גופו ואורח חייו. מאז הספיק כבר להקים קבוצה ל"משורוולים" ולסחוף אחריו מאות אנשים שעוברים יחד מהפך בחיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יש אנשים שחולמים כל החיים ויש כאלו שמגשימים את החלומות שלהם. שלומי הרט, 51, מגני תקוה, הוא אחד מהאנשים שהצליחו לעשות זאת. זה קרה רגע לפני שעצם את עיניו ונכנס לניתוח שרוול בגיל 48 כשהוא שוקל 130 ק"ג. הרט סבל מעודף משקל עוד כילד. הוא גדל בעיר טבריה עד גיל 18 וזוכר את כל כינויי הגנאי להם זכה בבית הספר ואת ההשפלות בגלל משקלו. בינואר הקרוב הוא עומד לחזור לעיר הולדתו אבל הפעם לעמוד על קו הזינוק ולרוץ את מרתון טבריה.

שלומי הרט ריצה סיפורי ניצחון צילום: צלמי שוונג

"אני בחרתי להיות ספורטאי" | צילום: צלמי שוונג

"אני המנטור של עצמי"

הוא מלא באנרגיות, מדבר מהר כאילו הזמן אוזל וצריך להספיק עוד המון המון דברים לעשות, אחרי הכל, יש לו קבוצה של "משורוולים", הכינויי לאנשים שעברו ניתוח שרוול, לקבוצה קוראים "להגשים את החלום" והיא עומדת כיום על כאלף משורוולים או כאלו שעתידים להיות חברים בה. הוא עסוק מבוקר ועד ערב גם באימונים שלו וגם בסיוע ומנטורינג למשורוולים אחרים.

הרט עזב את העבודה בשיווק ביצים, בה עבד 25 שנה והתמסר כל כולו להיות מנטור עבור אותם אלו שבדיוק כמוהו עברו את הניתוח וזקוקים להמון עידוד ותמיכה ובעיקר קבוצה חמה ואוהבת שתעטוף ותבין אותם "אני מאמן את הראש" הוא מסביר: "אני המנטור של איך להפוך ראש שמן לראש רזה ואחד התהליכים זה הספורט, אבל לא כולם עושים ספורט. כל שבוע יש לנו פגישות בפריסה ארצית מגן יבנה בדרום ועד קרית מוצקין בצפון". הרט מאמין כי הייעוד שלו בחיים הוא להביא אנשים כבדי משקל לחיים בריאים ורזים.

שלומי הרט סיפורי ניצחון

"15 שנה הייתי בקבוצות של אכלנים כפייתיים OA, שם הבנתי שהבעיה בראש ולא בגוף". שלומי הרט לפני | צילום: אלבום פרטי

מתי התחלת לראשונה עם הספורט?
"ביום של הניתוח החלטתי שאני מרדים את שלומי השמן עם הרחמים העצמיים והכעסים ומתעורר שלומי חדש, מאושר, בריא וספורטאי".

למה?
"הילדים ואשתי באו להיפרד ממני והבנתי שיש סיכוי שאמות בניתוח ואם אני מתעורר, אני מתעורר אחרת. התעוררתי כמו מחשב שניתקו אותו והרכיבו אותו מחדש. יכולתי לבחור איך אני רוצה לקום. אני בחרתי לקום ספורטאי, מה שלא עשיתי חמישים שנה, הגיע הזמן. בצבא הורידו לי פרופיל על שומן יתר".

כתבות נוספות בנושא
הסיפור של חגי יוז'וק: "אני רוצה להראות לרופאים שאפשר לשבור את המחלה"
הסיפור של אייל אנקור: "בחלומות הכי גרועים שלנו לא חשבנו שזה יכול לקרות"
הסיפור של נטע פרסמן: "יום אחד הסתכלתי במראה ולא זיהיתי את עצמי"

כל החיים סבלת מהשמנה?
"מגיל 13 לא הפסקתי להשמין. הייתי אכלן כפייתי, כל היום הייתי מנוהל על ידי האוכל, היום הבנתי שאני מנהל אותו. החלפנו תפקידים בניתוח".

שלומי הרט סיפורי ניצחון

כל היום הייתי מנוהל על ידי האוכל, היום הבנתי שאני מנהל אותו. החלפנו תפקידים בניתוח" | צילום: צלמי שוונג

מה המשקל הכי גבוה שהגעת אליו?
"130 קילו בטופ".

מה הוביל אותך בכלל לעשות את הניתוח?
"15 שנה הייתי בקבוצות של אכלנים כפייתיים OA, שם הבנתי שהבעיה בראש ולא בגוף. אשתי עשתה את הניתוח ואמרתי לה 'מה? הגיע מנתח מוח ולא שמעתי עליו?' היא אמרה לי שהניתוח בבטן, אמרתי לה שאין לה טעם לעשות את הניתוח כי הבעיה היא בראש. החלטתי שאני עושה גם את הניתוח וקם ספורטאי".

איך התחלת להתאמן אחרי הניתוח?
"התחלתי לבד בהליכות בשילוב ריצה. לקח לי שמונה חודשים עד שהגעתי לרוץ 10 ק"מ. אחרי שהגעתי ל-10 ק"מ התחלתי לרוץ מרתון. שנה וחצי מהניתוח רצתי את מרתון תל אביב. 60 חברים מהקבוצה שלי 'להגשים את החלום' רצו במרתון תל אביב האחרון 10 ק"מ, 60 שמנים משוקמים. גדלתי כילד שמן 130 קילו בעיר טבריה עד גיל 18. בינואר הקרוב אני הולך לסגור מעגל ולרוץ במרתון טבריה 42.2".

קבוצת להגשים את החלום של שלומי הרט

"כל שבת בשש בבוקר אנחנו נפגשים בנמל תל אביב ועושים פעילות ספורטיבית יחד" | צילום: אלבום פרטי

איך קם רעיון הקבוצה למשורוולים?
"הבנתי שאי אשר לעשות את התהליך הזה לבד ורק יד ביד נצליח לעשות את מה שלא הצלחנו לעשות לבד, זו הסיסמה, העולם מריע למעשים ולא לדיבורים. אני עושה שבע פעמים בשבוע ספורט. בעיקר ריצה, ספינינג וכוח ופעמיים בשבוע הולך ברגל".

אתה מרגיש שההתמכרות לאוכל התחלפה בהתמכרות לספורט?
"יש מצב, אבל היום אני לא יכול בלי ספורט. יצא מחקר חדש החודש שאומר שחמישים אחוז מהמשורוולים עולים במשקל, זה לא קסם. משפט המפתח אצלי בקבוצה זה 'התמדה זו לא מילה גסה'. אני על אוטומט עושה ספורט, לא חושב אם זה כן טוב או לא טוב, גשם בחוץ או חם בחוץ, אני על אוטומט. מי שיכניס את הספורט לאוטומט יצליח".

אתם נפגשים לרוץ יחד?
"כל שבת בשש בבוקר אנחנו נפגשים בנמל תל אביב ועושים פעילות ספורטיבית יחד ואחר כך נפגשים בארומה לקפה. זה כדי לשנות את הראש, מראש שמן לראש רזה. ראש שמן ישן במיטה והראש הרזה מביא אותו בשש בבוקר לנמל. מגיעים אנשים מהקריות, מחדרה, מזיכרון ובשש בבוקר הם בנמל. שישים או שבעים איש מגיעים מכל הארץ".

שלומי הרט ואישתו אורית סיפורי ניצחון ריצה

הרט יחד עם אשתו אורית שגם היא רצה | צילום: אלבום פרטי

טיפ לאנשים שרוצים לצאת מהמעגל הזה ולהתחיל חיים ספורטיבים ובריאים?
"הטיפ הוא לכוון לירח, מקסימום ניפול על הכוכבים, להעז לחלום, אם תציב לעצמך מטרה תקיף את עצמך באנשים מנצחים, תפנה למי שניצח ותראה איך הוא עשה את זה והוא יוביל אותך לשם".

מה המטרה הבאה?
"תנ"ך-תש"ח ואחר כך מרתון טבריה ששם סוגרים מעגל".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג