שלושה מי יודע: מדוע כדאי גם לכם לעשות שלשה בישראמן?

מי לא רוצה להשתתף בתחרות איש הברזל של ישראל? מקצה השלשות הפך להצלחה של התחרות הכי קשה בארץ רק משום שהן מתאימות לכל סוגי ספורטאי הסבולת. ומה אתכם?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

להרשמה לישראמן לחצו כאן

תחרות איש הברזל של ישראל, הישראמן, תתקיים גם השנה בסופ"ש האחרון של חודש ינואר 2022 ומי שכבר רשום למקצה המלא, התחיל כבר באימונים שלו והדרך לפניו עוד ארוכה עד שיעמוד בבוקר יום שישי ה-28 בינואר על קו הזינוק בחוף הים של אילת. יחד עם זאת, כל מי שבוחר לעשות את מקצה השליחים או כפי שהוא נקרא "שלשות", מתחיל בימים אלו להתאמן למקצה השלשות המלא (3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ אופניים, 42.2 ק"מ ריצה) ואם הוא בחר במקצה השלשות לחצי המרחק (1.9 ק"מ שחייה, 90 ק"מ אופניים, 21.1 ק"מ ריצה) הוא יכול להתחיל להתאמן בעוד מספר שבועות.

השקט שלפני הסערה | צילום: דארן ווילר, That Camera Man

עוד כתבות לקראת ישראמן
איך משלבים את האימונים לישראמן בחיי היומיום?
מסקנות תזונתיות למתחרי הישראמן

 חוויה שקוראים לה "שלשות" 

אחד הדברים שגורמים לכל מי שצופה מהצד בישראמן ליהנות כל כך, הוא הדיסוננס שעובר בראש. מצד אחד, הוא לא מקנא במתחרה שרץ לידו בעיקר משום שהוא רואה את המאבק הלא פשוט של הספורטאי בשלבים האחרונים של התחרות. מצד שני, הוא כל כך היה רוצה לטעום מתחושת הסיפוק ולנשום מאווירת התחרות כפי שהיא מורגשת מבפנים.

בדיוק בשביל זה המציאו את תחרות השלשות, שהיא ללא ספק הלהיט הגדול של ישראמן. היא פותחת את הדלת בפני כל כך הרבה מתחרים, שבסיטואציה אחרת היו מגיעים לאילת רק כדי לעודד או לא מגיעים בכלל: אנשי ברזל שמתכוננים לתחרויות אחרות, מרתוניסטים שמחפשים אתגר שונה, מרתוניסטים שעשו מרתון ומגיעים לחצי המרחק בשביל האווירה, שחייני מים פתוחים שהם בכלל קהילה בפני עצמם, רוכבי אופניים מקצועיים שביום-יום רחוקים מעולם הטריאתלון, ספורטאים חובבנים בראשית דרכם ששמעו שבכל סוף ינואר קורה באילת משהו ממש מיוחד.

תחרות השלשות בישראמן מעניקה גוון נוסף של מתחרים שטובים בענף ספורט מסוים ויורדים עד אילת לתת את כל מה שיש להם על המסלול המורכב הזה. לכן ניתן לראות בתחרות ספורטאים מקצועיים שהחליטו לנסות את ההרפתקה הזו. וזה מה שיפה בתחרות השלשות, היא תמיד תהיה מיוחדת, ולמען האמת אפילו ספורטאים שרגילים להתחרות מדי שנה במקצה אישי (חצי ישראמן או מלא) פוזלים מדי פעם לשלשות. כי בא להם לבדוק כמה מהר הם יוכלו לעשות את מסלול הרכיבה, אם רק יתמקדו בו או לרוץ את מסלול המרתון המפרך הזה שבכל פעם מפתיע מחדש גם את הרצים המנוסים מאוד. כמובן שאפשר לעשות את שלשה בתחרות בהרכב של שניים, כאשר מתחרה אחד למעשה עושה שני קטעים מתוך השלושה.

 מסלולים לא שגרתיים לשלשות 

אבל נראה שמה שמושך יותר מהכל את מתחרי השלשות הוא ההזדמנות הנדירה לעשות משהו קבוצתי בתחום ספורט הסבולת. מרבית הרצים למרחקים ארוכים אומרים שאחת הסיבות שהם מגיעים לתחרות השלשות בישראמן, היא משום שזו אחת ההזדמנויות היחידות לאחד את כל המועדון שלהם שיש בו גם רצים וגם טריאתלטים. קבוצות שיש בהן עירוב של רצים וטריאתלטים, מצליחות פעם בשנה להתאחד ולהגיע לישראמן למקצה שלשות בו הרצים יכולים לרוץ, לצד חבריהם הטריאתלטים שעושים את המקצה על כל ענפיו.

במקצה השלשות אפשר לבחור האם תשחו, תרכבו או תרוצו | צילום: דארן ווילר, ישראמן

מבחינת הקבוצות שיורדות לישראמן עם משתתפי השלשות ומתחרי המקצה המלא והחצי מדובר באירוע מרכזי של הקבוצה, בו הם יכולים להיות ביחד למשך שלושה ימים וזה חשוב מבחינה חברתית. מלבד זאת, מדובר באירוע מאוד מרשים ומיוחד עבור מי שחי את ספורט הסבולת. זה אירוע שממש כיף לראות אותו ואין דרך טובה יותר מאשר לראות אותו מבפנים.

 השלשות (והזוגות) האפשריות בישראמן 

שלשות: ניתן להרכיב שלשות של גברים בלבד, שלשות נשים בלבד ושלשות מעורבות של גברי ונשים יחדיו.
גיל שלשה מצטבר – עד 139 שנה
גיל שלשה מצטבר – 140 שנה ומעלה

שלשה משפחתית: זוהי קטגוריה ללא מגבלות גיל ומין. בני אותה משפחה ייחשבו – הורים, ילדים, נכדים ומחותנים של כל אלו.

זוגות: קטגוריה ללא מגבלות גיל ומין – משתתף אחד מבצע שני חלקים מתוך השלושה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג