איך משלבים את האימונים לישראמן גארמין בחיי היומיום?

האימונים לתחרות איש ברזל דורשים הרבה זמן ומשאבים שיש לשלבם לתוך אורח חיים אשר בדרך כלל היה עמוס עוד קודם לכן. כיצד עושים זאת ואיך לא מוותרים על המשפחה, העבודה ומייצרים סביבה תומכת?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

השבוע החולף עבר עלי בדרכים ומעבר לים, והמציאות הגבילה אותי לאימוני ריצה בלבד. הירידה מכמעט שני אימונים ביום בממוצע לפחות מאימון, הזכירה לי בצורה הברורה ביותר עד כמה המשקולת הזו, שהתרגלנו לקבל כמובנת מעליה, משמעותית בחיי היומיום. בין אם מדובר בחובבים מוחלטים ובין אם במי שמקצועו כרוך קשר הדוק לפעילות ספורטיבית, שילוב האימונים לאיש ברזל בחיי היומיום הוא משימה מאתגרת. מרבית תכניות האימונים לאיש ברזל לחובבים מחייבות יותר מאימון אחד ליום בממוצע ובין 10 ועד קרוב ל-20 שעות נטו אימון בשבוע במהלך חודשי השיא של האימונים. אלו מספרים שכל אדם מהשורה היה מתקשה להתמודד איתם, ועל אחת וכמה רבים מאנשי הברזל, שרבים מהם "טיפוסי אלפא" התופסים עמדות מפתח בארגונים אליהם הם שייכים.

69903.4

ההחלטה לבצע איש ברזל היא החלטה מחייבת שתגזול מכם שעות רבות מדי שבוע | צילום: ניר עמוס

עוד כתבות ישראמן
10 כללים שיעזרו לכם לשפר את התוצאות
מה ההבדל בין מרתון למרתון באיש ברזל?
זיכרון צילומי: ישראמן גרמין 2016 בתמונות

כיצד עושים זאת ושומרים על המסגרת מסגרת העבודה והמשפחה? באופן מצער, לא נדיר לשמוע על אנשים שנסחפו רחוק מספיק עד כדי פגיעה במסגרות אלו שהובילה לפיטורים או גירושים. הערכות מתאימה והכרה בתהליך העומד לפניכם במהלך החודשים הארוכים המובילים לתחרות, יכולים לסייע לצמצם נזקים נלווים אלה.

1. תכננו מראש: ההחלטה לבצע איש ברזל היא החלטה מחייבת שתגזול מכם שעות רבות מדי שבוע, ומאות שעות במהלך כל עונת האימונים. לפני קבלת ההחלטה להתחייב, ודאו שאכן יש לכם את האפשרות לשלב את הזמן הדרוש במהלך החודשים הבאים.

2. שתפו בהחלטה: שתפו את המעגל הקרוב לכם בהחלטה – דברו עם המשפחה, דברו עם המנהלים שלכם, שתפו אותם בהחלטה וקנו את הסכמתם והבנתם. גם אם בשלבים הראשונים זה יראה מיותר, כאשר נפח האימונים יגדל ויתעצם, תודו על הרגע שעשיתם זאת.

7

האימונים לאיש ברזל עולים בלא מעט שעות משפחה שהולכות לאיבוד. דן אלתרמן בישראמן גארמין 2016

3. ויתורים קטנים: כולנו מבזבזים לא מעט זמן מדי יום על דברים עליהם אנחנו יכולים לוותר למען המטרה. כדי לקום לאימון מוקדם בבוקר, אין מנוס מללכת לישון מוקדם, גם אם המשמעות היא ללכת להצגה המוקדמת בקולנוע וויתור על כוס הבירה שלאחריו, או צפייה בהקלטה של משחק הכדורגל במקום לראותו בשידור חי. לי למשל, ארוחה טובה מדי, או כוס בירה גדולה מדי, אולי עוזרות להירדם עם חיוך, אבל יעלו בהתעוררויות דחופות בלילה ויהרסו את האימון שלמחרת, ולכן אין ברירה אלא להמעיט בהן במידת האפשר.

4. הקפידו על מה שחשוב: משימות דחופות בעבודה, זמן איכות משפחתי, מטלות ביתיות ועוד הם הדברים עליהם אתם לא רוצים לוותר. גם אם אתם מרגישים תשושים ורצוצים, גם אם לפעמים צריך לוותר על אימון, אל תזניחו את מה ומי שחשובים בחייכם. לעיסוק הספורטיבי, ובמיוחד לאימונים לאיש ברזל יש היבט נרקיסיסטי. אל תיכנעו לו ואל תוותרו על מה שחשוב באמת וימשיך ויישאר איתכם גם כאשר איש הברזל יהיה כבר מאחוריכם.

5. אימונים לפני השאר: תמיד תהיינה משימות ודברים חשובים שאתם צריכים לבצע ואם תדחו את האימונים לאחר כל המשימות החשובות תגיעו לערב לפני שתרגישו, ועוד יום יחלוף ללא אימונים. לכן בצעו לפחות אימון אחד היישר על הבוקר, רגע לפני שאם ניגשים לכל שאר המשימות הדחופות ונסו למצוא זמן בשעות הערב להשחיל אימון נוסף במהלכו בין כל שאר המטלות. על ידי אימון בבוקר, תבטיחו שלפחות אימון אחד יושלם, וגם אם נתקלתם ביום עמוס במיוחד עדיין לא תאבדו יום אימונים מלא ולפחות במרבית הימים תצליחו להשלים את תכנית האימונים המלאה.

עמוס שביט מסיים את הישראמן נגב 21015

הפכו את האימונים לשקופים. עמוס שביט בקו הסיום עם ילדיו

7. אין ימים חופשיים: מדוע? כיוון שאחרי הכול, לחיים תהיה הדינמיקה שלהם. במקום לתכנן על ימים חופשיים, נסו לבצע את האימונים מדי יום. בסופו של דבר כמעט תמיד יקרה משהו ויהיה איזה יום שבו לא תצליחו להתאמן. באופן זה, יום זה יהפוך ליום המנוחה השבועי שלכם ותוכלו להמשיך ולהיצמד לתכנית.

8. אימונים "שקופים": הפכו את האימונים לשקופים ככל האפשר למשפחה ולעבודה. שלבו את האימונים מוקדם בבוקר לפני שבני הבית קמים ומצאו חלון זמן בו אתם פחות נחוצים בשעות אחר הצהריים והערב, ונצלו אותו לאימון השני, כך שתישארו זמינים למשפחה במרבית הערב. בעבודה נסו לשמר ככל האפשר את המתכונת הקיימת ולא לשבש לוחות זמנים, או להפוך את האימונים שלכם לנושא עיקרי.

9. צמצמו את הזמן בדרך לאימונים ומהם: אחת התקורות הכבדות ביותר על זמן האימונים היא הצורך להגיע אל מקום האימונים וחזרה ממנו, לעתים פעמיים ביום. לכן אני מעדיף להתחיל את האימונים הישר מדלת הבית במידת האפשר, ומתאמן בבריכת השחייה הקרובה ביותר לבית. המחיר, מרביתם המוחלטת של האימונים מתבצעת לבד (ובחושך, כמה פולני …) והתענוג שבאימונים עם חברים וקבוצה נשאר לסופי שבוע נדירים. אבל בתמורה אני זוכה לעוד שעה ויותר למטלות היומיום.

10. שתפו את המשפחה: בסופו של יום, האימונים לאיש ברזל עולים בלא מעט שעות משפחה שהולכות לאיבוד. אחת הסיבות שאני בוחר שוב ושוב להשתתף בישראמן גארמין ולא בתחרויות בחו"ל, היא היכולת להביא את המשפחה עימי לתחרות באילת, ולתת להן לטעום מעט מן החוויה. כאשר מגיעים אל קו הסיום, אין כמו לראות את הבנות רצות לקראתי ולחצות עם שלושתן את קו הסיום.

83426.55

"לחצות את קו הסיום עם האנשים החשובים לנו ביותר". הכותב עם ילדיו

בסופו של דבר, אין דרך להימנע לחלוטין מכך שחלק מן הנטל שמייצרים האימונים לאיש ברזל ייפול על המשפחה וגם ישפיע מדי פעם על העבודה. עם זאת יש דברים רבים שניתן לעשות כדי לצמצם את ההשפעה ולהפוך את המשפחה והעבודה לשותפים לדרך. בסופו של יום, יש דבר אחד שגובר בענק על ההתרגשות של חציית קו הסיום בתחרות והוא לחצות אותו עם האנשים החשובים לנו ביותר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אילון מרץ הגיב:

    שוונג, כל הכבוד על סדרת הכתבות לקראת הישראמן – סופסוף כתבות לעניין ובלי ניסיון למכור מוצרים, תפיסות עולם נטורופטיות/טבעוניות או מאמנים.

    אגב, השם תומר הוזכר בכנס על סטרואידים אנאבוליים השבוע, האם זה אותו אדם?

  • Shay הגיב:

    אחלה כתבה מאוד שימושית לכל יעד

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג