שיא ישראלי לילנה דולינין במרתון ברלין

הרצה בת ה-38 סיימה שביעית בין הנשים במרתון היוקרתי ושיפרה ב-37 שניות את שיאה של נילי אברמסקי כשקבעה 2:35:59 שעות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

"לא תיארתי לעצמי שאעשה תוצאה כזו. תכננתי על 2:38 ש', אבל הריצה התפתחה וראיתי שהקצבים איטיים לי", כך סיפרה לשוונג ילנה דולינין אמרה בסיום הריצה, "הגברתי כל הזמן, אבל מנגד, חוסר הניסיון עצר אותי לפעמים מחשש שאגיע לקיר בשלב מסוים. את הריצה סיימתי בספרינט ואחרי שחציתי את קו הגמר לא התנשמתי באופן חריג אפילו. אני שמחה מאוד עם התוצאה שלי, אבל אני עם הרגליים על הקרקע. מה שלא יהיה, אמשיך לעשות את מה שאני כל כך אוהבת – לרוץ".

מוטי מזרחי, מאמנה של דולינין הוסיף: "ילנה היא רצה רצינית שמשקיעה זמן רב באימונים קשים. יש לה משמעת יוצאת דופן, אבל אין ספק שמשמעת ללא כישרון לא היו מביאים אותה לאן שהיא הגיעה היום. אני מקווה שעכשיו יכירו בה כאתלטית ישראלית בכירה לכל דבר ועניין".

ילנה דולינין שיאנית ישראל במרתון

לא מפסיקה להדהים. ילנה דולינין | צילום: ג'ירו מוצ'יזוקי

כאמור במרתון ברלין שהתקיים היום (ראשון) אמנם לא נשבר שיא העולם, אבל שיא חשוב מאוד שנשבר שם היה השיא הישראלי לנשים. השיאנית הטרייה והמאושרת היא ילנה דולינין בת ה-38, שזה היה מרתון הבכורה שלה. היא נהנתה מתנאי מזג האוויר הטובים בברלין כדי להיות עקבית ויציבה, ובסופו דבר חצתה את שער הסיום בזמן של 2:35:59 שעות. בכך דולינין שיפרה ב-37 שניות את שיאה של נילי אברמסקי שנקבע בשנת 2004 בפריז.

הסיפור של ילנה דולינין הוא ללא ספק יוצא דופן מאחר ומדובר בספורטאית שהיתה רחוקה מלהיות מקצוענית או אפילו פעילה בצורה סדירה בכל שנות העשרים שלה ורוב שנות השלושים. היא עלתה לארץ מרוסיה עם רקע של ריצות בינוניות בגיל נוער, אבל למעשה רק בשנת 2015 היא החלה להתאמן באופן רציני בריצה בקבוצתו של מוטי מזרחי בכפר סבא. מאז היא הספיקה לייצג את ישראל באליפות אירופה באתלטיקה בריצת חצי המרתון, וכעת היא כבר שיאנית ישראל אחרי המרתון הראשון שלה ובקיץ הבא היא תייצג את ישראל באליפות העולם באתלטיקה שתתקיים בלונדון. בברלין אגב היא סיימה במקום השביעי הכללי מבין הנשים.

ישראלית נוספת שהתחרתה היום בברלין היתה לונה צ'מטאי, שייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים בריו אבל שם נאלצה לפרוש במהלך הריצה. הפעם היא הצליחה להגיע לקו הסיום בזמן זהה לזה שקבעה במרתון סמסונג תל אביב האחרון, 2:40:16 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג