השנה המוזרה, הפציעה והשינויים בפגרה: שחר שגיב פותח עונה

הטריאתלט האולימפי יתחרה בשבת בניו זילנד בגביע העולם ורגע לפני הוא מדבר בראיון מיוחד לשוונג: "מוזר להתחרות בימים אלו, אבל זה התפקיד שלי בעולם, לייצג את ישראל". וגם: איתמר אשד ממשיך במרדף אחר הכרטיס לפריז
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחר שגיב ב-TRI כנרת | צילום: צלמי שוונג

עונת 2024 בטריאתלון האולימפי תיפתח בשבת באופן רשמי, כששני ספורטאי נבחרת ישראל שחר שגיב ואיתמר אשד יזנקו לתחרות גביע העולם בניו זילנד, במסע לעבר המשחקים האולימפיים בפריז. בין המתחרים על קו הזינוק לצד הישראלים יהיה גם מדליסט הארד האולימפי היידן וויילד המקומי, כשהתחרות תיערך למרחק ספרינט – 750 מטר שחייה, 20 ק"מ רכיבה ו-5 ק"מ ריצה.

לכתבות נוספות בנושא:
תחרות בזמן מלחמה: המאמן המנטלי איתן עזריה במסר למתחרים בצ'אלנג' ישראמן
האזינו: קאדנס ברכיבה – בואו נדבר על זה
אחרי 6 שנים: אלוף הישראמן חוזר ויתחרה במקצה חצי המרתון בצ'אלנג' ישראמן

עבור שחר שגיב, המדורג כיום במקום ה-48 בדירוג האולימפי (55 מעפילים למשחקים), העונה שעברה הייתה עמוסה בעליות וירידות. הטריאתלט ממכבי תל אביב סיפר לשוונג בשיחה מניו זילנד: "זו העונה הכי לא טובה שהייתה לי בקריירה, עם ההישג הכי טוב שהיה לי בקריירה. לא הצלחתי לשמור על עקביות, שזה משהו שהוא מאוד חשוב בטריאתלון העולמי, לדירוג ולאולימפיאדה, אבל התחרות המרכזית שהייתה לי ואליה הכי כיוונתי הייתה משחקי אירופה (בהם זכה במדליית הכסף – ג.ד), חלמתי לעשות משהו היסטורי לענף ועבורי, ובאמת להצליח להביא מדליה באירוע גדול כזה. זו הייתה תחרות מטרה, ואני שמח שבתוך כל העונה הלא פשוטה שהייתה לי, הצלחתי ליישם מטרת על שהייתה לי בקריירה".

שחר שגיב במשחקים האירופיים | צילום: הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

יש מסקנות שהסקת מהעונה שעברה ואתה מיישם כבר עכשיו?
"קודם כל, רוב העונה שעברה הייתי בפצוע בשריר הירך האחורי, זה ליווה אותי כמעט לאורך כל העונה, פגע בי גם כמובן בצד הפיזי, אבל המון בצד המנטלי. באמת עבדתי בתקופה האחרונה הרבה על לצאת מהפציעה הזאת, לאגור כוחות חדשים, על מנת לצבור ביטחון ולהגיע מוכן מנטלית ופיזית ועם ביטחון לעונה הקרובה, העונה הכי חשובה במחזור האולימפי, בצורה הכי טובה שיש".

עשית גם שינויים באימונים
"כן, בשנה שעברה את רוב אימוני השחייה עשיתי עם נבחרת ישראל במים פתוחים בווינגייט עם כרמל לויתן ואמיר עופר, ובריצה התאמנתי עם רצי הסמטה, היום הפועל תל אביב, אצל המאמן יובל כרמי. עכשיו חזרתי להתאמן בשחייה יותר עם הפנימייה של הטריאתלון בווינגייט, בריצה חזרתי יותר להתאמן לבד בתכנית של ליאור כהן, והחלפתי מאמן כושר, כשעכשיו אני מתאמן אצל מנחם ברודי, שמגיע יותר מהוולודרום והאופניים. המטרה הכי חשובה הייתה קודם לצאת מהפציעה, לחזור ולהתאמן כמו שצריך, ולדחוף עם כמה שפחות כאבים, כי זה כנראה משהו שלא ייגמר לעולם, אבל אוכל לשלוט בו יותר מהשנה שעברה, בה לא הצלחתי לשלוט בו בכלל".

שחר שגיב | צילום: רונית כהן

איך אתה מרגיש פיזית לקראת העונה?
"אני מרגיש הרבה יותר טוב, אנחנו עדיין בשלב מאוד מוקדם בעונה, עוד לא בחידודים של תחרויות, עוד לא ב'אזורים האדומים' שאני מגיע אליהם בשיא עונת התחרויות, זה עדיין מאוד התחלתי וככה אני מתייחס לזה, רק להתחיל להתניע את המנועים לקראת התחרויות הגדולות שיבואו בעתיד, וגם לנסות ולראות אם אנחנו בכיוון חיובי עם הדברים שעבדנו עליהם".

התחרות האחרונה שלך הייתה ברומא ממש ב-7 באוקטובר, מאז לא היית בחו"ל, איך זה מרגיש בתקופה הזאת?
"מרגיש מאוד מוזר. כבר מהיציאה מהארץ בנתב"ג, עם כל תמונות החטופים, שחלק מהם לצערנו כבר לא איתנו יותר… זו בהחלט תחושה מוזרה, קשה לי להיות שמח ממה שאני עושה, כשאני יודע שעדיין חברים שלי ואפילו בת הזוג שלי עדין במילואים, נלחמים עבורנו. אבל זה התפקיד שלי בעולם, לייצג את ישראל כמו שצריך, להראות אותנו על המפה בצורה הכי טובה שיכולה להיות. המטרה הכי גדולה היא לייצג משהו שהוא גדול הרבה יותר ממני, לבוא ולהרים את הדגל ולהתחרות עבור המדינה שלי, זה יותר גדול מהמטרות האישיות שליוו אותי עד היום".

שחר שגיב רוכב | צילום: הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

ספר קצת על המשך הדרך, שאר התחרויות בדרך לפריז
אחרי התחרות בניו זילנד יש לי בעוד כחודש תחרות גביע העולם בהונג קונג, שבוע לאחר מכן גביע העולם בצרפת, שזו תחרות מיוחדת, עם בריכה בתוך אולם ולודרום, בו גם רוכבים ורצים, עם המון קהל. קונספט מדהים, אבל בלי ניקוד אולימפי. בסוף מאי יש את סבב אליפות העולם בקליארי, התחרות האחרונה שנחשבת לדירוג האולימפי, ואז העיניים רק על המשחקים.

המנהל המקצועי של איגוד הטריאתלון והמאמן הלאומי ליאור כהן, סיפר לקראת התחרות: "תמיד מרגש לפתוח עונה חדשה ובטח עונה אולימפית. שחר שגיב ואיתמר אשד יחלו את עונת 2024 בתחרות גביע העולם בניו זילנד, בתחרות למרחק ספרינט ובמיקום חדש שלא היה עד כה בסבב.

איתמר אשד ב-TRI כנרת | צילום: צלמי שוונג

על מצבו של איתמר אשד סיפר כהן: "איתמר נמצא במרדף אחרי ניקוד אולימפי – אני לא אחדש כאן ששעון החול הולך ואוזל בכל הקשור לרשימה לקראת פריז, ולכן איתמר יהיה חייב לסיים במיקום גבוה ככל שניתן על מנת לצבור ניקוד משמעותי מאוד, לבטח אל מול המתחרים הישירים שלו על המקום ברשימה. סיימנו לא מכבר מחנה אימון משותף בארץ ונראה כי איתמר בכושר נפלא. הוא הקדים את טיסתו לכאן ואני מצפה לו תחרות טובה מאוד.

על המצב של שחר שגיב הוסיף: "שחר בתחרות ראשונה שלו מאז פרוץ המלחמה בארץ מגיע גם כן לאחר מחנה אימון מצוין מבחינתי בארץ וינסה למחוק את עונת 2023, שהייתה פחות מוצלחת מבחינתו. חשוב לזכור שזו תחרות ראשונה בעונה והראש שלנו ממוקד לפריז ולכן הוא עוד רחוק מכושר השיא שלו, מאחר ובנינו עונה הדרגתית על מנת להגיע לכושר בקיץ ולא עכשיו, ועדיין כושרו הנוכחי של שחר יכול וצריך לאפשר לו לסיים כאן בצורה טובה מאוד בקדמת המרוץ. שתהיה לכולם עונת 2024 מוצלחת ובשורות טובות לכל עם ישראל".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג