שחייני עבר יצאו למאבק נגד התנהלות איגוד השחייה: המצב הגרוע ביותר אי פעם

שניים משחייני העבר הגדולים של ישראל, יואב ברוק וגל נבו, ומאחוריהם שחיינים בכירים נוספים, כינסו מסיבת עיתונאים בה תקפו את התנהלות האיגוד ובפרט חבר ההנהלה נעם צב לו הם קוראים להתפטר: "אין חזון, אין תכנית עבודה, לא נהיה עם מצפון נקי אם לא ננסה לעזור"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גל נבו | צילום: פטריסיה בן עזרא, איגוד השחייה

שורה של שחייני עבר בכירים ערכה הקימו לאחרונה מטה מאבק נגד התנהלות איגוד השחייה בתקופה האחרונה. היום (שלישי) כינס המטה לראשונה מסיבת עיתונאים, בה נחשפו בשמותיהם ושטחו את טענותיהם. את מסיבת העיתונאים הובילו שניים מבכירי שחייני ישראל בכל הזמנים – יואב ברוק וגל נבו, כאשר הם ציינו את שמותיהם של איתן אורבך, ורד בורוכובסקי וגיא ברנע כשחיינים נוספים אשר תומכים במאבק.

עיקר הטענות של נבו וברוק מופנה לעבר אדם אחד – נעם צבי, מי שהיה בעבר יו"ר איגוד השחייה וכיום משמש כחבר הנהלה וראש ענף השחייה האמנותית. נבו ציין: "אם נסקור את ההיסטוריה הקצרה של השנים האחרונות, סימון דוידסון לקח פיקוד וראינו התקדמות בכל החזיתות – מאמן על שצורף, ספונסרים, דברים שעשו הבדלים עצומים, אחרי שהייתה די סטגנציה. מאז הדור של יואב ברוק בו הגענו לגמרים אולימפיים ומדליות באליפויות אירופה לא הצלחנו במשך שני עשורים להדביק את הפער. עם סימון באמת ראינו שינוי משמעותי – אלופת עולם, גמרים אולימפיים, כולל גמר של השליחים שוב, ומאז בעצם נגמר העידן הזה ברגע שסימון עזב".

לכתבות נוספות בנושא:
מכבי חיפה נגד איגוד השחייה: "חוסר תפקוד מוחלט, הם פוגעים בשחיינים"
דעה: קברניטי איגוד השחייה החליטו להפוך את אליפות ישראל לפארסה
שיא ישראלי למירון חרותי ב-50 חופשי, מהר מהקריטריון האולימפי לפריז

ברוק: "אנחנו בשחייה הרבה שנים, אנחנו מכירים את המעורבות של נעם צבי, כשסימון נכנס נעם הבין שיש מישהו חזק וישב בשקט, בשנייה שהוא מזהה חולשה הוא פועל והיום נעם 'מסתובב חופשי' ואנחנו רואים וחווים את זה בכל דבר ועניין. גם אם תסתכלו על המכתב הקיצוני של רוב המאמנים שיצא לאחרונה ומדבר על חוסר התפקוד של איגוד, אפשר להבין מזה שהגענו לשבר גדול. העובדה היא שאין מישהו אחד שיגיד הפוך ממה שאנחנו אומרים, כולם, כולל נועם עצמו, מודים בשבר העמוק. מישהו צריך לקחת על זה אחריות, וזה מי שעומד בראש האיגוד".

יואב ברוק ודייויד מארש | צילום: באדיבות איגוד השחייה

"האגודות שתומכות בהפועל רוצות לבסס שליטה, אבל בדרך הורסות כל חלקה טובה – שני מנכ"לים התפטרו, יותר מחצי מעובדי האיגוד עזבו או הועזבו. בנוסף, באיזו יומרה חסרת הבנה נעם הביא את אליפות העולם עד גיל 19 לישראל, מי שמבין יודע שזה בתקופה לא אופטימלית כנראה שהשחיינים הטובים לא יגיעו, אין תקציב מדינה לאירוע, והאיגוד יכול להיכנס לגירעון גדול. אנחנו חוששים שהמעט שמנסים להרים דגל ונרמסים לא יצליחו להילחם בתופעה הזאת בה נעם עושה מה שהוא רוצה בלי אופוזיציה".

ברוק המשיך: "ניתן לכם כמה דוגמאות: חברי ועדת ביקורת שאמורים להיות בלתי תלויים, יש להנהלה רוב שם, ויושב שם יו"ר של עמותה שנועם קשור אליה, החתול שומר על השמנת. איומים מההנהלה על צוות חברי האיגוד, אנשים באופוזיציה שמנסים לקבל מידע לא מצליחים. המקרה של מירון חרותי שבר את גב הגמל מבחינתי. ניהול קטסטרופלי, או יותר גרוע בזדון, לא רשמו את התחרות כמו שצריך, אז יתכבדו חברי ההנהלה ויקחו אחריות. רודפים אחריהם כדי לקבל את ההתכתבויות מהאיגוד העולמי ולא מקבלים דבר". נבו הוסיף בנושא: "ועוד מאשימים את המאמן בחוסר התנהלות מקצועית, וזה אחרי שלא נתנו לשחיין הכנות כמו שצריך וכו'".

ברוק: "נציגי אגודות הפועל ומכבי קשורים לוועד האולימפי, שם הגיעו להחלטה שהמצב קטטוני וההכנות האולימפיות לא יכולות להיפגע וההכנות צריכות לעבור לוועד האולימפי בישראל, נעם צבי עצר את זה. כל אבן שהופכים באיגוד, אנחנו רואים ניגודי אינטרסים, מקורבים שיושבים בפוזיציות כדי לשמור, ספורטאים שנפגעים, ספורטאים מצד אחד של המפה שעושים קריטריון או קרובים ולא מקבלים את התנאים, ובצד השני ספורטאים שמתנכלים להם. אנשים בשטח גם מהפועל וגם ממכבי אומרים שמדובר בקטסטרופה אבל מפחדים להתבטא, מפחדים על העבודה שלהם, על המשרות שלהם".

נעם צבי ומיקי חליקה עם יו"ר האיגוד האירופי אנטוניו סילבה | צילום: איגוד השחייה

"אנחנו לא נאבקים בשביל עצמנו אלא בשביל הספורט שאנחנו אוהבים, נעם מעביר מסרים כל המזן שהוא לא מעורב בכלום, אז אנחנו קוראים לו להתפטר מאיגוד השחייה, ולתת לאנשים שהשחייה חשובה להם להוביל. לא מכיר מישהו שיסכים להיכנס כיו"ר כל עוד נעם מושך בחוטים של כל המריונטות שהוא הכניס שם".

נבו: "ההרגשה של מכלול המאמנים היא שאין שום חזון, אין תכנית עבודה, זה שקוף לכל בר דעת שהאיגוד זה פשוט כלי לשרת את האינטרסים של אגודות מסוימות תחת השליטה או ההשפעה של נעם, אין תכניות מקצועיות לא רק אולימפית, אלא גם מילדים, נוער, חיילים ועוד, בשום חזית לא מורגשת התקדמות או עבודה מקצועית שנעשית". ברוק: "לא נרפה, לא ניתן שימרחו אותנו".

אתם מחוץ למערכת, מה הייתם רוצים לראות קדימה
נבו: "היינו רוצים לראות שיש חזון, דרך, להצעיד את השחייה קדימה, ברור שאף פעם לא יהיו הסכמות מלאות, אבל עצם זה שיש חזון והתקדמות, את זה היינו רוצים לראות, זה פשוט לא קיים. העסקונה והמניפולציות שעדיין קיימות כמו לפני 30 שנה, ובעצם בהפסקה קצרה של כמה שנים היו קיימות כל הזמן, זה מה שמניע אותי לפעול… המילים שאני שומע עכשיו זה כמו כשהייתי שחיין צעיר, ובגלל זה לא יכולתי לשתוק, זה שעדיין הפוליטיקה מכתיבה את הדרך זה לא יכול להיות".

מיקי חליקה | צילום: באדיבות איגוד השחייה

ברוק: "המילה שקיפות היא המפתח להכל, האיגוד שאנחנו מייחלים לו הוא כזה בו הכל יהיה בחוץ, פרוטוקולים שמפורסמים, ועדת ביקורת נורמלית, תכנית מקצועית נקייה לטובת השחייה הישראלית בלי העדפות לאגודה כזאת או אחרת. אני מכיר הרבה אנשים שעזרו לספורטאים כי הם ישראלים ולא מעניין אותם לאיזה אגודה שייכים, המחנאות הזאת חייבת להיפסק, זה צריך להיות נקי, שקוף ועל ידי אנשים שאוהבים את השחייה".

מה המטרה שלכם? האם גם שמיקי חליקה יתפטר?
ברוק: "אין טעם לדבר על יו"ר האיגוד הקיים, הוא מריונטה של נעם, מרכז הפועל עצמו מנסה להחליף אותו, כל יום אני שומע שם אחר, אבל אנשים בורחים כמו מאש מלהיות יו"ר. פרט ליו"ר עצמו ולאנשים שקשורים ותלויים בו, כולם בעד שינוי. כל האנשים שחיים מהענף הזה ביקשו מאיתנו לדבר מתוך פחד מנקמנות – אני לא פה לחפש אנשים שבעד, אני מנסה לקדם את השחייה ולא לבקש מי נגד".

נבו: "מכתב המאמנים זה תעודת עניות קטסטרופלית כל מי שמעורב וגם חברי הנהלה מרכז הפועל אומרים שהמצב הוא הגרוע ביותר שהיה אי פעם, אין לי שום דבר נגד האנשים, אני בעד השחייה הישראלית, ולשבת בצד עושה כאב לב לכולנו. השתיקה של האין תומכים בצד השני מעידה על התמיכה שיש לנו, אין מאמן או שחיין, בטח בהווה וגם בעבר שיכולים לעמוד לצד הדבר הזה, יש המון אנשים שיכולים להיפגע מזה ועומדים לידנו, גם ככה השחייה זה לא איזשהו ענף משופע בתקציבים, אנשים מפחדים לדבר, אני הייתי בסיטואציה הזאת לפני כמה שנים מועטות".

ברוק: "נעם צבי שולח מסרים שהוא לא מעורב, אז אם הוא לא מעורב, שיתפטר, אף אחד מאיתנו לא יהיה עם מצפון נקי אם לא ננסה לעזור.


תגובת איגוד השחייה לדברים: "השבוע האחרון, עם כמות המדליות והשיאים הישראלים שנשברו לבוגרים ולנוער בתחרויות הבינלאומיות, זו ההוכחה שהתוכנית המקצועית של איגוד השחייה פועלת כראוי. התוכנית עובדת בשיתוף פעולה מלא עם הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי והכל נעשה בהתאם להמלצות יועץ העל דייב מארש. העובדה ששחיינים ושחייניות שלנו מתאמנים עם שיאנית עולם כמו שיבון הוהי תרמה להישגים שלהם בתקופה האחרונה. אף שחיין ישראלי לא התאמן מעולם בתוכנית האימון שלו עם שיאני עולם ובחודשים האחרונים זו קורה, יחד עם מאמן המשימה של ישראל, טום ראשטון, שנבחר למאמן השנה באירופה אשתקד".

"תפקידו המרכזי של חבר ההנהלה, נעם צבי, באיגוד השחייה הוא ניהול ענף השחייה האומנותית שהגיע לאחרונה להישגים אדירים ברמה העולמית. הענף קיבל מחמאות רבות מאיגוד השחייה העולמי כענף המשתפר ביותר בעולם מבין כל איגודי השחייה וזו גאווה עצומה עבור איגוד השחייה הישראלי".

"לגבי אליפות העולם לנוער: רק היום אישרה הנהלת האיגוד רכישת ציוד אלקטרוני לשעון, שרק בזכות אליפות העולם ניתן יהיה למצוא עבורו מקור תקציבי. עלות הרכישה היא קרוב למיליון שקל, שלא מתקציב האיגוד, ורק בזכות אליפות זו יש אפשרות לקבל מקור תקציבי. מי שטוען שהאליפות תהיה גירעונית אינו יודע מה הוא סח וברור שהוא מנסה להכשיל את ההצלחה של האליפות. החזרה על טענות הסרק בנושא מירון חרותי לא תשנה את העובדות: האיגוד והמנהלת המקצועית של הנבחרת פעלו כהלכה, ההכרה בתחרות בוטלה ע״י האיגוד העולמי והודעה על כך נמסרה למכבי חיפה לפני התחרות".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שווימר הגיב:

    לפני כשני עשורים נעם צבי השתלט על איגוד השחייה.

    לפני 8 שנים הוא כבר הספיק להתפטר בעקבות דוחות ביקורת חמורים וקשים נגדו ונגד התפקוד שלו.

    https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=1659&docID=185357

    והנה הוא שוב שולט באיגוד האומלל והחבוט הזה.

    כל שחיין שהצליח או מצליח בישראל, זה למרות מצב הענף, ולא בזכותו.

  • מ.פ. הגיב:

    בסוף מובילי האיגוד יישברו ויחליפו את מיקי,
    אבל יחפשו שם מוכר של מישהו שאין לו שום ידע בשחייה, כדי שיוכלו לנסות עדיין לשלוט בו ולנהל אותו.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג