שחייני הענק שחוזרים להתחרות ראש בראש בשלשות בישראמן

שלושה שחייני ענק יתחרו במקצה השחייה בתחרות השלשות למרחק המלא בישראמן - האירוע הזה יחדש יריבויות ספורטיביות מהעבר, לתחרות ראש בראש וללא פשרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

להרשמה למשחה

כבוד ראשון בישראמן מגיע למתחרי המרחק המלא. מעל 200 מהם יעמדו על קו הזינוק כדי להתמודד עם אתגר הישראמן ביום שישי הקרוב. עיני הקהל והמשתתפים כולם יהיו נשואות אליהם.

אתגר הישראמן | צילום: That Camera Man

לעוד כתבות ישראמן
לקראת הישראמן: אימון בקצב תחרות – הפרדוקס
השלשה שלנו לישראמן: "יש לי חשבון פתוח עם המסלול הזה"
בלוג ישראמן: "זהו, מריחים כבר את קו הזינוק"

אבל בישראמן לוקחים חלק ספורטאים נוספים, ומקום של כבוד שמור גם למקצי השלשות שמושכים ספורטאים חזקים, וסיפורים ספורטיביים. השנה, כבר בשלב הפותח של מקצה השלשות למרחק המלא, צפוי להיכתב עוד פרק בספר השחייה הישראלי. הפעם, היה זה פרק מסיפור שתחילתו לפני 35 שנה, ונפרס כבר על שני דורות.

הקרב על הגב

בקיץ 1987 נערכה אליפות ישראל בשחייה במכון וינגייט. עוד לפני תחילתה, היתה האליפות שקועה במחלוקת. איגוד השחייה החליט אז לבטל את ניקוד התחרות הקבוצתית הקובע מי הקבוצה אלופת המדינה. קבוצת הפועל גש"ם בראשות המאמן גרשון שפע, סירבה להשלים עם הגזירה, והחליטה לנקוט בסדרת צעדי מחאה פעילים במהלך האליפות. מחאה זו, השפיעה גם על שחייני הפועל גש"ם ברמה האישית (המחאה אגב, הצליחה מאד. תחרות הניקוד הקבוצתי חזרה והיא מתקיימת וקובעת את זהות הקבוצה האלופה, מאז ועד היום).

במים, צפויה היתה התמודדות מסקרנת במיוחד ב-100 מ' גב לגברים. מצד אחד, זהר גלילי בן ה-21 מהפועל גש"ם. גלילי זכה בתואר אלוף ישראל ב-100 גב שנתיים ברציפות ב-1985 וב-1986, כאשר זכייתו השנייה בתואר היתה תוך שיפור שיאו של ערן גרומי הצעיר מהפועל ירושלים.

יחמם מנועים בשלשות. ערן גרומי במשחה תנינים | צילום: מארק נומדר, שוונג

מהצד השני, ערן גרומי, מהפועל ירושלים. אז, צעיר בן 17, סגן אלוף ישראל ב-100 גב, וכבר שיאן ישראל לשעבר במשחה.

הדרמה התחילה במוקדמות הבוקר. זהר גלילי הפציץ, ועלה ראשון לגמר בשיא ישראלי חדש – הישראלי הראשון שירד מדקה אחת ב-100 מ' גב, עם 59.95 שנ'. התואר הישראלי הראשון שיורד מדקה ב-100 מ' גב (בבריכה ארוכה) יישאר של גלילי.

בערב, השתתף גלילי בצעדי המחאה, ולמרות שזינק למשחה, לא התחרה בו. גרומי הצעיר ניצל את ההזדמנות עד תום. הוא לקח את תואר אלוף ישראל, ושבר את השיא הטרי של גלילי, כשקבע 59.90 שנ'. בשנים לאחר מכן, המשיך גרומי ושבר שיאי ישראל רבים במשחי הגב והפרפר, ושחה בברצלונה 1992.

זהר גלילי | צילום: שוונג, משחה הים האדום

דור אחד אחרי, נכנס לתמונה גל כהן-גרומי, אחיינו של ערן גרומי, ואחד מכישרונות השחייה הגדולים שצמחו בישראל בדור הנוכחי (השנה נצפה לראותו באליפות המכללות בארה"ב, ובאליפות אירופה). האיש שגידל, ואימן את גרומי הצעיר, הוא דווקא היריב מהעבר, זהר גלילי, באגודת עירוני הוד השרון שהקים גלילי.

ישראמן 2022

זהר גלילי וערן גרומי שוב זה לצד זה על קו הזינוק למקטע השחייה בתחרות השלשות של הישראמן מלא, ביום שישי הקרוב.

זכה פעמים רבות בתואר אלוף ישראל. יוחאי ליפשיץ | צילום: ורד בן חרות

איתם באותו זינוק ולאותו מקטע שליחים יזנק גם יוחאי ליפשיץ, שבשנים 1981-1986 זכה פעמים רבות בתואר אלוף ישראל במשחי ה-400, 800 ו-1,500 חופשי, ובמשחי ה-200 ו-400 מעורב אישי.

לצד שחייני ושחייניות שלשות צעירים, מקצה השחייה בתחרות השלשות למרחק המלא, יחדש יריבויות ספורטיביות מהעבר, לתחרות ראש בראש וללא פשרות, הפעם על מסלול הישראמן; וגם למחרת במשחה גביע הים האדום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג