טוקיו 2020: שיאים חדשים לשחיינים רון פולונסקי וגל כהן-גרומי

סיכום כל המשחים שהיו היום בבריכה כולל השיאים של רון פולונסקי וגל כהן-גרומי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הכתבות והסקירות האולימפיות בשוונג – טוקיו 2020

 סקירת משחי הבוקר 

גברים 100 מ' חופשי – גמר

קלימנט קולסינקוב מהוועד האולימפי הרוסי מאותת – לא אסתפק בכסף כמו שקרה ב-100 מ' גב. קולסינקוב עולה ראשון לגמר עם תוצאת השנה בעולם (כרגע כמובן) של 47.11, 20 מאיות בלבד משיא העולם שנקבע אי-שם בעידן החליפות של סילו-פיילו הברזילאי מ-2009.

קיילב דרסל עם שחייה שעדיין עושה רושם רחוקה מהשיא עם 47.23 עולה במקום השני וישחה במסלול החמישי מחר בגמר. אלסנדרו מירסי האיטלקי שלישי, בגמר גם הנערים דייוויד פופוביץ' וסאן-וו שינסו להשתחל לפודיום.

קיילב דרסל (ארכיון) | צילום: JD Lasica

נשים 200 מ' חופשי – חצי גמר

השחיינית הטזמנית עושה את זה. אריאנה טיטמוס לוקחת את הדאבל, ואלרח שזכתה ב-400 מ' חופשי, מביאה הביתה גם את התואר במחצית המרחק במקום הרביעי, הדגימה בית ספר לחלוקת כוחות כשכל הבריכות שלה (להוציא הראשונה) נישחו בטווח של חמש מאיות.

טיטמוס נגעה בקיר אחרי 1:53.50, שיא אולימפי חדש. היא ודאי תנסה לשבור את שיא העולם אליו התקרבה עד שתי עשיריות בתחרות הגדולה הבאה שלה.

שנייה נגעה בקיר אחת הפתעות התחרות האגו סיבהון מהונג-קונג, עם מדליה ראשונה בענף השחייה עם שיא אסייתי חדש של 1:53.92. שלישית סיימה הקנדית פני אולקסייק, האלופה האולימפית מריו בחצי המרחק עם 1:54.70. מפתיע ביחס לעובדה שאולקסייק אפילו לא סיימה ראשונה במבחנים הקנדיים (סאמר מקינטוש הצעירה עקפה אותה).

קייטי לדקי תצטרך להתרכז ב-800 וב-1500 מ' חופשי, כשהיא מסיימת חמישית בלבד ולראשונה במשחקים האולימפיים היא רואה את הפודיום מבחוץ. פדריקה פלגריני מסיימת שביעית, כשלוש שניות מעל שיאה העולמי.

גברים – 200 מ' פרפר – גמר

אין חדש תחת השם – כרישטוף מילאק בליגה משלו. ההונגרי שחה בזמן של 1:51.25, ושבר את השיא האולימפי שהיה שייך לאיזה אחד, מייקל פלפס. השני מהמסלול השמיני טומורו הונדה היפני עם 1:53.73, שאמנם שמו הוא הונדה אבל שחה יותר כמו פרארי. את הפודיום השלים פדריקו בורדיסו האיטלקי, שחיינה של אוניברסיטת נורת'ווסטרן ב-NCAA יחד עם שחיין המים הפתוחים ג'ורדן ווילימובסקי.

נשים 200 מ' פרפר – חצי גמר

כמו בגברים, גם במשחה הנשים ההצגה צפויה להתרכז לבן אדם אחד – זאנג יופי הסינית עולה ראשונה לגמר עם 2:04.89, כשנייה וחצי מהבאות אחריה.

גברים 200 מ' חזה – חצי-גמר

בזמנים דומים למדי לאלה של המוקדמות, זאב סטובלי-קוק האוסטרלי עולה ראשון לגמר. ג'יימס ווילבי הבריטי שני ויקיר המדור ארינו קמינגה ההולנדי שלישי. צפוי להתחרות על הפודיום הוא גם שיאן העולם הנוכחי אנטון צ'ופקוב המייצג את הוועד האולימפי הרוסי. האלוף האולימפי היוצא, דימיטרי בלאנדין מקזחסטן, לא מצליח לעלות לגמר.

נשים 200 מ' מעורב אישי – גמר

היא ניצחה את ה-400 מ.א, ועכשיו היא מנצחת את מחצית המרחק – יו הואשי היפנית עם הדאבל במשחי המעורב עם 2:08.52. האמריקאיות אלכס וולש וקייט דאגלס משתלטות על שני המקומות הנותרים על הפודיום עם 2:08.52 ו-2:09.04. תוצאתה של דאגלס אגב רחוקה פחות משנייה בלבד מהשיא הלאומי של אנסטסיה גורבנקו. קטינקה הוסו, האלופה האולימפית היוצאת, מסיימת רק במקום השביעי.

נשים 1500 מ' חופשי – גמר

והנה זה בא – מדליית הזהב הראשונה של קייטי לדקי במשחקים האולימפיים של טוקיו 2020. אחרי שבתחילת ההצגה היא סיימה רק חמישית ב-200 מ', היא השלימה את המשימה בזמן של 15:37.34, זמן שאמנם איטי ממה ששחתה במוקדמות אבל מדלית זהב היא מדלית זהב. אמריקאית אחרת בשם אריקה סוליבן, שאימה היא יפנית כך שודאי זה מרגש עבורה במיוחד, מסיימת שנייה עם 15:41.41. יום טוב לדוד סאם סך הכל.

את התמונה השלימה שרה קולר הגרמנייה עם שיא גרמני חדש של 15:42.91.

גברים 800 מ' חופשי – גמר

הפעם לפני האחרונה שהבריטים ניצחו את המשחה הזה, זה היה לפני 113 שנה במשחקים האולימפיים של 1908 – בפעם הראשונה שהמשחה נשחה בתוכנית האולימפית מלכתחילה. והיום, הבריטים, בשיא עולם חדש – מנצחים שוב. תום דין, ג'יימס גיא, מתיו ריצ'רדס ודאנקן סקוט פספסו את שיא העולם ב-3 מאיות ואת השיא האולימפי ב-2 מאיות, כשעצרו את השעון בזכות פיניש אדיר של דאנקן סקוט על 6:58.58. קרוב, קרוב, אבל למי אכפת כשלתושבי האי יש כל כך הרבה סיבות לחגוג?

התוצאה לא מאוד מפתיעה בהתחשב בעובדה שמקומות 2-1 במשחה האישי היו של בריטים גם כן (תום דין ודאנקן סקוט בהתאמה).

הוועד האולימפי הרוסי מסיימים במקום השני, והאוסטרלים שלישי עם 7:01.81 ו-7:01.84 בהתאמה. האמריקאים, גם כן לראשונה בהיסטוריה, מחוץ לפודיום, במקום הרביעי. אנחנו לא רוצים לחמם אבל זה קרה בעיקר בגלל שחייה חלשה של זאק אפל (1:47.31) שנבעה מחלוקת זמן לא סימטרית, כשאת ה-50 מ' האחרונים הוא שוחה בזמן של 29.00 בלבד (תוך הדרדרות הדרגתית במהלך השחייה שלו מ-23.80, ל-26.74 ו-27.77), ועד אותה נקודה האמריקאים נעו בין מקום ראשון לשני. מעניין מה מייקל פלפס היה אומר על העובדה שבאולימפיאדה לפני שהוא השתתף ב-800 מ' שליחים ובאולימפיאדה אחרי שהוא פרש, האמריקאים הפסידו.

היסטוריה, כבר אמרנו?


 סקירת משחי הערב 

נשים 100 מ' חופשי

אמה מקאון לא באה לשחק משחקים. האוסטרלית שעם תחרות מצוינת עד כה, שוברת את השיא האולימפי של שרה שוסטרם ממשחה השליחים השבוע (52.60) וקובעת 52.13 בדרך לחצי-הגמר מהמקום הראשון.

הזווית הישראלית: אנדי מורז, עם שיא ישראלי חדש מסיימת במקום ה-22 עם 54.06, 35 מאיות בלבד מהמקום שהוביל לחצי הגמר.

אנדי מורז | צילום:סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

גברים 200 מ' גב

אחרי שפספס על קוצו של יוד את חצי הגמר ב-100 מ' גב, לוק גרינברג הבריטי מתרכז במשחה החזק שלו בדרך לחצי-הגמר מהמקום הראשון עם 1:54.63. שני עולה המנצח בחצי המרחק יבגני רילוב מהוועד האולימפי הרוסי עם 1:56.02. שני השחיינים סיימו במקומות שני וראשון, בהתאמה, באליפות אירופה האחרונה. גם ראין מרפי, האלוף האולימפי מריו עשה את עבודתו נאמנה ועלה לחצי הגמר מהמקום השביעי.

הזווית הישראלית: במשחה שאמנם עלה לגמר היסטורי וקבע את מיקום השיא של שחיין ישראלי במשחקים האולימפיים לפני תשע שנים בלונדון, יעקב טומרקין נגע בקיר אחרי 1:59.65 וסיים במקום ה-28. יצוין שיעקב לא מתאמן למרחק זה כבר כמה שנים.

נשים 200 מ' חזה

סקונמייקר וקינג נפגשות שוב. הדרום אפריקאית לא מבזבזת זמן וקובעת 2:19.16, שיא אולימפי חדש. לילי קינג עולה לחצי-הגמר מהמקום השני.

הזווית הישראלית: ניכר היה לעין כי זו הקפיצה השביעית למים של אנסטסיה גורבנקו. הישראלית הייתה רחוקה משיאה הישראל וקבעה 2:28.41, וסיימה, כמו יעקב, במקום ה-28. כעת היא תתרכז ב-100 מ' גב אותם היא שוחה בשליחים.

גברים 200 מ' מעורב אישי

זה הולך להיות מעניין. מחזיק תוצאת השנה בעולם מייקל אנדרו האמריקאי ינסה להשיג מדליה במשחה זה, אחרי שפספס אותה רק במעט ב-100 מ' חזה. האמריקאי קבע 1:56.40, לפני סגן אלוף העולם מ-2019 ג'רמי דספלנצ'ס השוויצרי. אלוף העולם מאידך, דאייה סאטו, בתחרות שהוא ירצה לשכוח ממנה, עולה בקושי מהמקום ה-16 עם 1:58.15.

עוד בחצי-הגמר, לאסלו צ'ה ההונגרי הבלתי נדלה כמזכרת לדור של פלפס ולוכטה, מיץ' לארקין הגביסט האוסטרלי, דאנקן סקוט הבריטי שממשיך מומנטום מצויין בתחרות, אלוף אירופה הוגו גונזאלס והאלוף האולימפי במרחק הכפול צ'ייס קאליש, כולם ייאבקו על מקום בגמר.

הזווית הישראלית: שני ישראלים, שני שיאים חדשים. הצעירים רון פולונסקי וגל כהן-גרומי קבעו 1:58.95 ו-1:59.44, זמנים שהספיקו להם למקומות 26 ו-30 בהתאמה. גל צפוי עוד לשחות במוקדמות ה-100 מ' פרפר.

רון פולונסקי | צילום:סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

נשים 800 מ' חופשי שליחים

כצפוי, המאבק יהיה כמו בימים הטובים ראש-בראש בין אוסטרליה לארה"ב. האוסטרליות, ללא הפייניליסטית מהמשחה האישי ווילסון והאלופה האולימפית טיטמוס עולות מהמקום הראשון. ארה"ב, ללא קייטי לדקי ואליסון שמיט עולות מהמקום השני.


הכותב הוא מאמן שחייה והעורך של בלוג השחייה "ספרטה"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג