שבועיים לפתיחה: האם המחירים בדקתלון יהיו נמוכים?

האם וכיצד כניסת דקתלון לישראל תשפיע על מחירי הנעליים, הביגוד ועל כל שוק מוצרי הספורט?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

29 באוגוסט הוא התאריך שנקבע לכניסתה של רשת חנויות הספורט דקתלון (Decathlon) לישראל והציפייה לבשורה מכיוונה נמצאת בשיאה. שאלת השאלות אשר רבים מנאמני החנות שואלים את עצמם היא, מה יהיו המחירים של הציוד שיימכר בחנות אשר תשתרע על 3,000 מ"ר עם כ-60 מחלקות ספורט שונות אשר יתנו מענה לכל חובבי הספורט. האם המחירים ישקפו מחיר זהה פחות או יותר למחירים בחו"ל עם סטייה של 10 אחוז לכאן או לכאן, בהתחשב בהבדלים בעלויות המשתנות אשר קיימות בין המדינות, או שמא הפערים יגדלו להרבה יותר מכך.

למעלה מ-1,000 חנויות ברחבי הגלובוס. סניף דקתלון המארגן גם מרוצים

אחת הסיבות המעודדות לכך שהמחירים ישקפו מחירים נמוכים באופן יחסי לנהוג בישראל, הוא כניסתה של הרשת לישראל באופן עצמאי באמצעות נציגות וללא זכיינים. שיטה זו משאירה את השליטה בשקלול המחיר הסופי לצרכן בידי דקתלון ולא בידי זכיינים אשר מהווים עוד "יד" וכתוצאה מכך המחיר לצרכן עולה. רשת חנויות הספורט דקתלון המוכרת לכל חובב ספורט קל וכבד, בעיקר בזכות המבחר הגדול והמחירים האטרקטיביים שמציעות החנויות עולה לישראל. החנות הראשונה של הרשת נפתחה בצרפת בשנת 1976 ומאז יש באמתחתה כבר למעלה מ-1,000 חנויות ברחבי הגלובוס. בכך הפכה הרשת לאחת מרשתות הספורט עם מחזור מכירות שחצה את ה-9 מיליארד אירו.

ההצלחה תקבע לפי המחיר

גורמים בשוק מדגישים כי השקת החנות, אשר תפתח במתחם G בראשון לציון צפויה להשפיע על הענף, אך כל זאת יקרה רק במידה ומחירי המוצרים יהיו כדאיים ונמוכים במידה ניכרת. כל מי שמכיר את חנויות הרשת בחו"ל, מספר שהוא קנה מוצרי ספורט בזול ושהוא נהנה מסיבוב בחנות ענקית שיש לה כל מוצר אפשרי, מבגדי ריצה, דרך מחבטי גולף ועד למעילים לטרקים בהימליה. אבל עם כל הכבוד למגוון, מה שחשוב זה המחירים, שכן מוצרים רבים שנמכרים באירופה פחות רלוונטים לצרכן הישראלי הממוצע. מי שביקר בסניפי דקתלון בצרפת, איטליה, ספרד או כל מקום אחר יודע שהמחירים אטרקטיביים אבל צריך להבין שלא מדובר במחירים של המותגים המובילים אותם כולם מכירים, אלא של מותגים השייכים רק ל"דקתלון" ונמכרים רק אצלה. כך למשל קהל הרצים מכיר את המותג "קלנג'י (Kalenji), הרוכבים את B'Twin, השחיינים את Nabaiji וכך הלאה. למעשה, רוב המוצרים של דקתלון שייכים למותגים שלה ועולים הרבה פחות מהמותגים המובילים. לדוגמה: טייצים לנשים במחירים של בין 35 ל-55 שקלים, מכנסי ריצה לגברים במחירים של 40-50 שקלים, ביגוד רכיבה במחירים הרבה יותר נמוכים ממה שיציעו לכם ברוב חנויות האופניים כאן, ואפילו זוגות אופניים.

בשנה האחרונה חווה ישראל גל של פתיחת חנויות מוכרות מהעולם וביניהם "פוט לוקר" (Foot Locker) שנפתחה על ידי קבוצת "פוקס" ורשת חנויות "אינטרספורט" (Intersport), שאת הזיכיון שלה קיבלה "המשביר לצרכן", אשר מתכננת למכור את המוצרים בכל אחד מסניפיה ובנוסף לפתוח עד סוף השנה חמש חנויות בשטח של כ-1,000 מ"ר לכל חנות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גיא הגיב:

    נציגות היא בהחלט יד מקומית שתרשום רווחיות. כך שלא יהיו צפיות גדולות.
    כמובן שלחברה יהיה מה להגיד אך זה רק בגדר אמירה.
    הצלחה של חברה כזו בהחלט תלויה בפעילות אצמעית ולא דרך נציגות.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג