"רצתי מפארק הירקון לקהיר": שיבושי ה-GPS הגיעו למרכז, מה אפשר לעשות?

אחרי שחווינו את השיבושים באפליקציות השונות בצפון, בעוטף ובאילת, כעת הם הגיעו גם למרכז. אז מה אפשר לעשות כדי שהאימון שלנו לא ייהרס ומהן המלצות מערך הסייבר הלאומי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מפת ריצה עם שיבושי ה-GPS | צילום מסך

מאז 7 באוקטובר, אחד הדברים שכולנו חווים הם שיבושים בלווייני ה-GPS. תופעה זו מוכרת היטב בעיקר באזור הצפון, בקרבת העוטף וכן באזור אילת. ביממה האחרונה, נראה שהדבר הגיע גם לשאר חלקי הארץ, כולל המרכז, וביתר שאת.

לכתבות נוספות בנושא:
275 בוחנים בדקו: מהן נעלי ריצת השטח הטובות ביותר כיום?
ספוטיפיי חשף: אלו שירי הריצה הפופולריים ביותר בעולם
צפו ברגע המרגש: קבוצת הילדים קיבלה את פני המאמן ששב ממילואים

כל אפליקציה מבוססת מיקום, כולל גוגל מפות, ווייז, מוביט ואפילו וולט, נפגעת מהשיבושים הללו, אך הדבר מפריע לא פחות גם לספורטאיות ולספורטאים. שחיינים, רצים ורוכבים רבים מדווחים מהבוקר על כך שבמהלך האימון לא יכלו לקבל נתונים, לא ידעו מה מהירות הריצה או הקילומטראז' שעברו ובסיום הריצה גילו שהשעון חושב שרצו לביירות או לקהיר.

ריצה | צילום: Shutterstock

בין התגובות בקבוצות הריצה השונות: "לפני חודשיים שברתי את השיא במרתון (0:01) תוך כדי הליכה", "תחושת ביזנסמן… יום יום הנני בדרכי לשדה התעופה הבינלאומי בבירות….", "אתמול הייתי בשדה התעופה אל חרירי שבלבנון, והיום אני בקהיר. לפחות הסטטיסטיקה שלי השתפרה פלאים", "טוב, ה GPS בשעון התחרפן הבוקר לגמרי", ועוד.

נציין כי כבר בתחילת המלחמה נמסר ממערך הסייבר הלאומי בנושא: "במהלך הלחימה מופעלים באופן יזום שיבושי GPS לצרכים שונים. על האזרחים להיות מודעים לכך שהפעלת השיבוש יכולה לגרום לתופעות שונות וזמניות ביישובים מבוססי מיקום". לפי הערכות, הגברת השיבושים נגרמה עקב היערכות והעלאת הכוננות ביחס לזירות הצפון ואיראן, כשהמטרה היא שיבוש טילי שיוט וכטב"מים מהזירה האיראנית ומהזירה הצפונית.

האם אפשר לפתור את זה?
ובכן, בגדול התשובה על כך היא לא, אך אפשר לנסות למזער את הנזק, ולעתים זה יכול לסייע. ראשית – ניתן לשחק עם רשתות הלוויינים בשעון ובטלפון הסלולרי ולשנות אותן. מומלץ להעביר את הגדרות המיקום בשעון/טלפון למצב של "כל הלוויינים" ולא "בחירה אוטומטית". מצב זה גוזל מעט יותר סוללה, אך אולי לפחות הוא לא יגזול מכם ריצה מדומה למצרים.

מפת ריצה עם שיבושי ה-GPS | צילום מסך

אם גם זה לא עובד, אין מנוס אלא לחדש ימים כקדם ולחזור לשיטות הישנות והמוכרות. לפתוח סטופר רגיל כמו פעם (בשעון או בטלפון) ולרוץ או לרכוב במסלול מוכר שאנחנו יודעים את אורכו. לא מושלם, אך להזכירכם עד לא ממש מזמן כך התאמנו תמיד.

יש לכם פתרונות יצירתיים נוספים? כתבו לנו בתגובות

המלצות מערך הסייבר הלאומי: כך תתגברו על השיבושים
"על רקע הפרסומים על שיבושי GPS זמניים, להלן המלצות מערך הסייבר הלאומי למשתמשים באפליקציות מבוססות מיקום שחווים שיבושים:

1. לניווט – הורדת מפות לשימוש אוף-ליין בגוגל מפות: הגדרות – כשאין חיבור לאינטרנט – מפות אופליין – בחירת מפה משלך – בחרו את המפה הרלוונטית ושמרו (ייתכנו הגדרות שונות בטלפונים שונים).

2. באפליקציות מבוססות מיקום לשירותי הזמנת אוכל – ניתן להזין את הכתובת הרצויה בשדה של כתובת למשלוח.

3. לניווט בתחבורה ציבורית – ניתן לתכנן את מסלול הנסיעה באמצעות האתר הרשמי של משרד התחבורה: https://bus.gov.il/ או להיעזר במרכזי השירות של התחבורה הציבורית 8787* או במוקדי השירות של המפעילים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג