רצים למען הילדים: במרוץ משמרת גדול מהחיים, הריצה היא רק הבונוס

המרוץ המיוחד במושב ייערך זו השנה השלישית, כשכולו תרומה למען הקמת "גני חלומות" לילדים חולי סרטן. חן טל שחר, שבתו חלתה ונזקקה לגן כזה, משתף בחשיבות הנושא וגם בתרומה שלו כיום דרך נבחרת Tough Mudders
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ משמרת | צילום: אורית בר און

קוראים לי חן, אני מנהל קבוצת פיתוח בחברת הייטק ואבא לשתי בנות – נועה (6) ועומרי (2). קצת לפני גיל 3, נועה אובחנה עם גידול בראש, והחיים שלנו קיבלו תפנית בין לילה. תוך יומיים נועה נכנסה לניתוח מוח להוצאת הגידול. כשהמנתח יצא מהניתוח, הוא עדכן אותנו שהצליח להוציא את הגידול במלואו, אבל כפי שהניסיון שלו מלמד – הגידול הוא גידול ממאיר ולא שפיר כמו שחשבנו לפני הניתוח. אני זוכר שאחרי הניתוח, כשנכנסנו לחדר ההתאוששות, לא ידעתי למה לצפות. בכל זאת, ניתוח מוח. כשנועה התעוררה, היא התחילה לחלק לנו הוראות והכתיבה איפה לעמוד ואיך להחזיק לה את היד. נשמתי לרווחה – זאת הילדה שלי.

לכתבות נוספות בנושא:
אחרי 6 שנים: אלוף הישראמן חוזר ויתחרה במקצה חצי המרתון בצ'אלנג' ישראמן
לרגלי לאונידס: רועי יהודה שבר את השיא הישראלי בריצת 24 שעות
טאף מאדרס למען גדולים מהחיים השיקו את קמפיין הגיוס השנתי לגני החלומות

אחרי כמה שבועות של התאוששות, נועה התחילה סבב של טיפולים כימותרפיים. בהתחלה חשבתי שאצליח לשמור על שגרה ולעבוד בין הטיפולים, אבל מהר מאוד הבנתי שזה לא יתאפשר, כי בין הטיפולים המערכת החיסונית מוחלשת וגם עלה לה החום, אז התאשפזנו כדי לטפל במה שתקף אותה. מהר מאד התרגלנו לישון על הכורסה הנפתחת של בית החולים, ושמרנו באופן קבוע מזוודת אשפוז בבגאז', כי אף פעם אי אפשר לדעת מתי ניסע לבית חולים ומה יהיה משך האשפוז. זו הייתה השגרה שלנו, במשך חצי שנה.

עם סיום התקופה האינטנסיבית בבתי החולים רצינו מאוד לחזור לשגרה ולעבודות שלנו, אבל בסיום הטיפולים נועה עדיין לא יכלה ללכת לגן רגיל. הגוף שלה היה חלש והצריך כמה חודשים להתאוששות והתחזקות. וגם עדיין נשארו לה "שאריות" בגוף – בדמות עירוי מרכזי תת עורי (פורט) וצינור הזנה ישיר לקיבה, שעזר לתת לה תרופות ולהשלים לה תזונה. השיער רק התחיל לצמוח והיא הייתה מגובסת בגלל שבר ברגל.

מימין – נועה קצת אחרי סיום הטיפולים, משמאל – ביום האחרון שלה בגן החלומות | צילום: פרטי

אחרי שנעדרה ממסגרות חינוכיות לתקופה ממושכת, ונוסף על הצרכים הפיזיים, נועה צברה גם פערים חינוכיים וחברתיים. למזלנו, עמדה לרשותנו האופציה לרשום אותה לגן החלומות – גן שיקומי-סטרילי, הבנוי בהתאם לסטנדרטים של חדרי בידוד בבתי חולים, ומיועד במיוחד לילדים במצבה. הצוות המקצועי של הגן מוכשר במיוחד כדי להתמודד עם הצרכים המיוחדים של ילדים מחלימים מסרטן, לסייע להם להשלים את הפערים שצברו בתקופת הטיפולים ולאפשר להם פשוט להיות ילדים. הגן מאפשר להם לשחק ולשהות בחברת ילדים אחרים, אחרי תקופה שהיו בעיקר בחברת מבוגרים, וגם לקבל ליווי פיזיותרפי, ריפוי בעיסוק, טיפול רגשי ועוד. למעשה, עצם קיום המסגרת הזאת מאפשר למשפחה כולה לחזור לפעילות שגרתית לאחר תקופה של התמודדות מאתגרת ופרק זמן ממושך בבתי חולים.

בתקופת הטיפולים, נעזרנו בעמותות השונות וכבר אז ידעתי שבשלב מסוים ארצה לעבור מהצד המקבל לצד הנותן, מתוך הבנת החשיבות והקושי לצלוח את התקופה הזאת לבד. כששמעתי על נבחרת Tough Mudders למען גדולים מהחיים – נבחרת שמגייסת כספים לטובת הקמת הגנים, על דרך של פעילות ספורט, ידעתי שזאת המסגרת המתאימה עבורי. מדובר גם באתגר פיזי, גם אנשים טובים שמהר מאוד הפכו למשפחה והכי חשוב החיבור למטרה – כמו שאומר קפטן הנבחרת, אלון כהן, "אנחנו לא נפסיק לרוץ עד שיוקמו גני חלומות לכל ילד וילדה החולים בסרטן בישראל".

נבחרת Tough Mudders למען גדולים מהחיים, 2024, בביקור בגן החלומות בכפר אז"ר | צילום: באדיבות הנבחרת

כיום פועלים בארץ שני גני חלומות – אחד בכפר אז"ר, בסמוך לבית החולים תל השומר, והשני בבאר שבע – בסמוך לבית החולים סורוקה. עלות הגן בבאר שבע הסתכמה בכ-10 מיליון ש"ח, כשמחציתה מומנה על ידי פעילות הנבחרת. כעת, אנחנו מגייסים משאבים לטובת הקמת הקמת גן שלישי בירושלים ואף מתחילים לתכנן את הגן הרביעי שיוקם בחיפה.

הנבחרת פועלת במגוון דרכים לגיוס הכספים. אחת מהן היא קיום מרוץ חברתי שמטרתו להביא אתכם, קהילת הרצים של ישראל, להשתתף ב"מרוץ משמרת גדול מהחיים #3". המרוץ, שבמסגרתו יתקיים זו הפעם הראשונה מסלול של חצי מרתון במושב משמרת, יכלול גם מקצים של 11 ק"מ ושל 5 ק"מ, וייערך ביום שישי, 1 במרץ בשדות המושב שבשרון, בשיתוף עם המועצה האזורית. המרוץ הוא מרוץ התרמה, וככזה – הוא פטור מדמי רישום. במקום – נשמח לקבל תרומות, כפי היכולת, שיועברו לטובת הקמת גן החלומות בירושלים, ויאפשר למשפחות נוספות שנקלעו למצב, לקיים שגרת חיים נורמלית ככל האפשר – במציאות שלא בחרו בה.

להרשמה למרוץ ולפרטים נוספים לחצו כאן

מרוץ משמרת | צילום: אורית בר און

 


 

הכותב, חן טל שחר, הוא חבר נבחרת נבחרת Tough Mudders למען גדולים מהחיים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג