"רצים בשביל החיים": למען ניצולי השואה

מיזם הריצה למען ניצולי השואה בישראל נועד לשיפור מצבם בדרך מיוחדת וחדשנית שתשפר את מצבם לאורך כל השנה. זה הסיפור שמאחורי המיזם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
"רצים בשביל החיים" | צילום: קרן מזור

"רצים בשביל החיים" הוא מיזם ריצה מיוחד בנוף אירועי הריצה בארץ. מדובר באירוע ריצה (זה אינו מרוץ) עממי-קהילתי שמטרתו לשלב בין שתי מטרות חשובות: קידום אורח חיים בריא ועיסוק בספורט יחד עם תרומה לקהילה – ובפרט לטובת שורדי השואה בישראל.

את האירוע יוזם ומפיק מאמן הריצה מני שחק החל משנת 2016 כאשר הייחודיות של האירוע הזה שמתקיים בסמוך ליום השואה, הוא שלעומת אירועי ריצה אחרים שמתקיימים במועד זה, כאן המטרה המוצהרת אינה לרוץ 6 ק"מ לזכר הנספים, אלא לרוץ למען הניצולים שעוד איתנו ויותר חשוב מכך – לפעול לטובת שיפור מצבם על ידי גיוס כספים והעברתם לגורמים אשר פועלים לעשות זאת במהלך כל השנה ולא רק ביום השואה.

אלכס אברבוך (משמאל) עם מני שחק | צילום: קרן מזור

"את הרעיון למיזם הזה שאבתי מהמיזם המרגש של ערן בן דב, אשר ייסד את 'רצים לזכר הנספים' ואף הרמתי את הכפפה המקומית בשוהם בשנה הראשונה של המיזם, מספר מאמן הריצה מני שחק לשוונג, "אך כבר בשנה השנייה לקיום האירוע היה לי ברור שאני לוקח את זה לכיוון אחר מהסיבה הפשוטה והעצובה שלרוץ לזכר הנספים נוכל תמיד ואף יהיה חובה עלינו לעשות זאת בעתיד, אך לא רחוק היום שבו נקרא על שורד השואה האחרון שנפטר ואני חש מחויבות גדולה לזכור בשנים האחרונות הללו את אלו שעדיין איתנו ולצערי הרב לא זוכים להזדקן בכבוד וחיים בתנאים מבישים וחלקם אף לא ראויים למגורים".

הרעיון העיקרי באירוע הזה הוא לגייס תרומות וכספים עבור שורדי השואה, אבל לא בעזרת בקשה לתרומה, אלא "דרך הרגליים". כל משתתף שנרשם לאירוע הריצה בעלות תרומה של 40 שקלים ומשלים את המרחק של 6 ק"מ בריצה או בהליכה, עוזר לגייס סכום גבוה בהרבה וזאת משום שלמיזם הזה נרתמו מספר חברות וגופים אשר מכפילים את סכום התרומה של כל משתתף.

"מה שמייחד את המיזם הזה ממיזמים דומים אחרים היא העובדה שכל ההכנסות מהאירוע מועברות לעמותה ללא גופים נוספים שגוזרים קופון בדרך או מנכ"לים כאלה ואחרים – היה לי חשוב לוודא זאת ולכן בחרתי השנה להעביר את התרומות שייאספו ל'סיירת השיפוצים" שתפקידה הוא לתקן ולשפץ בתיהם של שורדי שואה אשר זקוקים לכך", מציין שחק.

הפקת האירוע מתבצעת בהתנדבות מלאה החל מהצלמים אודי דביר ותומר פדר, ועד חלוקת הערכות והמים במסלול. הריצה מתקיימת בין שוהם לבין מושבי מועצה אזורית חבל מודיעין בסמוך ליום השואה, ב-26 באפריל יום שלישי בשעה 18:00. חשוב לציין שהאירוע הינו חגיגי ואפילו משפחתי, כאשר כל משתתף מקבל חולצה לבנה ואביזרי עידוד שונים וניתן להשלים את המרחק גם בשילוב הליכה.

כאמור אין מדידת זמנים וכל מה שחשוב זה שכמה שיותר משתתפים ישלימו את מרחק 6 הקילומטרים ובכך יבטיחו את גיוס הכספים שיועברו לתרומה. בין המשתתפים שיגיעו השנה ויחברו למאות הרצים שחלקם יגיעו בפעם הראשונה וחלקם שבים שנה אחר שנה, ניתן למצוא גם את אלוף אירופה לשעבר בקפיצה במוט אלכס אברבוך, את שופטי ליגת העל עידן לייבה ולירן ליאני ואת משיאת המשואה ביום העצמאות הקודם שירה איסקוב.

לכל מי שרוצה לקחת חלק במיזם החשוב והמשמעותי הזה ולתרום לשיפור מצבם של שורדי השואה, ניתן לעשות זאת בקישור הבא – כאן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • נחום בן משה הגיב:

    מיזם חשוב ומרגש,כאחד שמשתתף באופן קבוע יכול להעיד זו ריצה אחרת,מרגשת וחשובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג