רץ מאהבה: "אם אני רוצה – אני יכול. את התובנה הזו אני מעביר הלאה לבני נוער"

במחסנית שלו יש כבר 16 מרתונים וכמה אנשי ברזל, אבל קובי גטניו רץ ומתחרה בספורט סבולת בעיקר על מנת לגייס תרומות לעמותות הפועלות לגיוס כספים למען ילדים במצוקה. היעד החדש שלו יתגשם בעזרתכם במרתון סמסונג ת"א
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קובי גטניו מוכר בקרב ספורטאי הסבולת בישראל, בעיקר מהפן ההתנדבותי שלו בישראמן גרמין או במרתונים הישראלים. במחסנית שלו יש עד כה 16 מרתונים ו-3 תחרויות איש ברזל (2 רשמיים). אולם לגטניו, הריגוש מלסיים מרתון כבר עבר. כעת הוא עושה זאת למען מטרה אחרת – גיוס כספים לעמותת Make a wish. במסגרת המסלול החברתי של מרתון סמסונג ת"א ההצטרפות מאפשרת ליחידים או קבוצות לרוץ למען מטרה חברתית לבחירתם (באמצעות בחירה בעמותה אחת מבין 60 אופציונליות) ולגייס משפחה, חברים ומכרים לתרומה. עד כה נאספו למעלה מ-200 אלף שקל וככל שירשמו יותר למרתון כך סכום התרומות יעלה.

73009.1

הסיפוק העצום שחש מההצלחה גרם לו לחפש את האתגר הבא | צילום: אלבום פרטי

הכל החל לפני מספר שנים, כאשר גטניו החליט שאת איש הברזל הראשון שלו הוא ירוץ למען ילדים ונוער בסיכון. הוא חבר ל-4 עמותות ובהן: עלם, משאלת לב, בית השנטי ואתגרים והצליח לגייס עבורן לא פחות מ-100 אלף שקל. בתחרות האיירונמן השלישית שלו. הסיפוק העצום שחש מההצלחה גרם לו לחפש את האתגר הבא. הוא החליט לחבור לעמותת Make a wish ולסייע להם להתרים כספים באמצעות ריצה. קונספט מעניין, אם תרצו.

עוד כתבות לקראת מרתון סמסונג ת"א
דרך צלחה: מסלול ה-10 ק"מ במרתון סמסונג ת"א
הרץ מוגס טסמה שייצג את ישראל באולימפיאדת ריו קיבל חסות ממרתון סמסונג ת"א
יודעים כבר מה זה המסלול החברתי של "מרתון סמסונג תל-אביב 2016"?

לנסוע בפרארי

ההתחלה כמובן לא היתה פשוטה. גטניו נאלץ להוכיח לעמותה כי מדובר בפרויקט התרמה רציני עם כוונות כשרות ,כנות ואמיתיות. בסופו של דבר, העמותה אימצה אליה את גטניו בחום והוא, מנגד, ממרתון למרתון, מאיירונמן למשנהו מגייס סכומים יפים למען הילדים ונחשב לבן בית בעמותה. הוא לא הסתפק רק בזה ולקח חלק בהגשמת חלומות לילדים. כך למשל, גטניו השתתף בהגשמת משאלת לב לילד בשם דניאל (השם המלא שמור במערכת) חולה סרטן שנפטר מהמחלה. משאלתו של דניאל ז"ל היתה לנסוע במכוניות ספורט ולקבל מערכת שמע משוכללת. "העמותה אירגנה לנו יום, לנסוע במכוניות ספורט, פרארי, קורבט, יגואר והסתובבנו יחד כל היום. איזה חיוכים היו לילד באותו היום", מתאר גטניו בהתרגשות, "כאילו שכח מכל המחלה ואין לו כלום, איזה כוחות, אני לא יכול לתאר את זה אפילו במלים. זה נתן לי להבין כמה טוב אני עושה שאני עוזר לאנשים".

למה דווקא ילדים?

"חבר שלי, ארז תמיר שף במקצועו, הציע לי להגיע לערב התנדבותי במעון באזור. הגעתי למקום ושם ראיתי שתי קבוצות ילדים שנמצאות במעון. הילדים הורחקו בצו בית משפט מהבית כי ההורים לא היו מסוגלים לטפל בהם. הביקור השפיע עלי עמוקות. בעיקר התחושה שלא משנה כמה שיטפלו בהם ויאהבו אותם, שזה לעולם לא יהיה תחליף לבית. ההרגשה שאתה נותן היא הרגשה נפלאה, שיש לך את היכולת בכלל לתת למישהו שהוא חלש ממך, זה לא רק הכסף וזה נותן לך להעריך את מה שיש לך".

73009.2

"הרגשה שאתה נותן היא הרגשה נפלאה". קובי גטניו | צילום: אלבום פרטי

שני הפרוייקטים שעומדים מבחינתו כרגע על הפרק הם: מרוץ השליחים הר לעמק שבו ישתתף כמלווה לשמונה רצים ורצות שבו יעברו ביחד 215 קמ מתל חי בצפון ועד לתמרת בעמק יזרעאל, במטרה לגייס תרומות לMake a wish
וצליחת איירונמן בגרמניה. גטניו לא יהיה לבד. הוא יהיה שם עם משלחת של 160 ישראלים (בניהולו של אייל שטרן) שמקווים לצלוח את התחרות. גם בארגונים של הנסיעה הזו גטניו לא שוכח את העמותה ומתכנן ערב התרמה עבורם בגרמניה. "זה קצת בעייתי ויש פה בירוקרטיה אבל זה פתיר", הוא אומר, "חלק מהכסף יילך לעמותה בגרמניה וחלק יגיע לעמותה בישראל ואני מקווה שהקהילה היהודית בגרמניה תתרום בעין יפה".

מתי התחלת עם ספורט סבולת?

"לפני כמה שנים, בינואר 2009, ניצבתי על קו הזינוק של מרתון טבריה וסיימתי אותו. התלהבתי ועברתי לתחרויות איש ברזל. כבר באותה שנה, סיימתי את תחרות חצי המרחק (113) בעמק הירדן, חודשים ספורים לאחר שהתאמנתי ברכיבה ולמדתי לשחות מאפס. על הדרך הוא גם הספתי לרוץ את המרתון המלא בתל אביב".

בהמשך מספר גטניו שהתחרה במרחק המלא (226) בתחרות איש הברזל של ישראל שראמן. בו המרחקים כידוע הם: 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה וריצת מרתון מלא. הוא התחיל עם דמדומי הבוקר וסיים כעבור 16 שעות בחשיכה מוחלטת, כשהוא חבול לדבריו, אבל עם תובנה שכנראה תלווה אותו לשארית חייו, המשפט הבא התגבש בליבו: "אם אני רוצה – אני יכול. את התובנה הזאת הוא רוצה להעביר הלאה, לבני נוער שלא שפר עליהם מזלם".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג