רץ העילית: "אין לי קורונה. יש לי סוג נדיר ואגרסיבי של סרטן לימפומה"

מסתבר שהאולטראיסט טומי ריבס שאושפז במחלקה לטיפול נמרץ נשימתי עם נזק משמעותי לריאותיו בחשד לקורונה, אובחן לבסוף עם סוג נדיר ואגרסיבי של סרטן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשבוע האחרון דיווחנו לכם על רץ האולטרה המקצועי טומי ריבס עם סימפטומים דמויי קורונה. בחלוף הימים ולאחר בדיקות נוספות שעבר רץ העילית, מסתבר כי ריבס מצוי במצב שהוא מורדם ומונשם, ומחובר למכשיר "אקמו" (Echmo) ששומר על רמות החמצן שלו בדם. על פי דיווחים שהגיעו גם מאחיו וגם מאשתו בעמוד האינסטגרם שלהם, ריבס אובחן עם סוג נדיר ואגרסיבי של סרטן לימפומה (Primary Pulmonary NK-T cell lymphoma) ודלקת הריאות שממנה סבל הינה כתוצאה מהגידול הסרטני. "זה לא טומי ריבס אם זה לא נדיר ואגרסיבי", כתבה אישתו, "אצל טומי אובחן סרטן לימפומה בריאות. מטפלים בו צוות של רופאים שלא רק אוהבים אותו, אלא מבינים באמת את חוסנו הנפשי והפיזי. הם יתחילו אותו היום בכימותרפיה במינון גבוה".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by tommy_rivs 🏴‍☠️ (@tommy_rivs) on

מהי לימפומה? לימפומה היא סרטן שמתפתח במערכת הלימפה, כאשר מערכת הלימפה היא חלק ממערכת החיסון של הגוף, שעוזרת להגן על הגוף מפני מזהמים שונים. מערכת זו מורכבת בין היתר מתאי דם לבנים לימפוציטים, מבלוטות לימפה המקושרות באמצעות רשת של צינורות לימפה זעירים. בלוטות הלימפה פזורות באזורים שונים בגוף, חלקן ניתנות למישוש וחלקן פנימיות יותר. ישנן בלוטות לימפה שקל למשש כמו בלוטות לימפה בצוואר, בבתי השחי ובמפשעות.

לימפומה נגרמת בשל התרבות בלתי־מבוקרת של הלימפוציטים במערכת הלימפה. מכיוון שמערכת הלימפה ממוקמת בכל הגוף, יכולים להתפתח לימפומות בכל אזור בגוף. לימפומה היא מחלה ממאירה של הלימפוציטים, כאשר ישנם לימפוציטים מסוג B ולימפוציטים מסוג T. בתוך כל קבוצה של לימפוציטים ישנם עוד תת סוגים שלהם. כך למשל הלימפוציטים מסוג T נחלקים גם הם לתת סוגים. לימפומה ריאתית ראשונית של תאי T-NK היא מחלה ממאירה נדירה. האבחנה שלה היא לא פשוטה מהסיבה שהסימפטומים הקליניים הם לרוב דלקת ריאות קשה ממושכת, כשבדרך כלל לא מוצאים גורם זיהומי ברקע ומוצאים בה לרוב עלייה משמעותית בלימפוציטים מסוג T. מבחינת האבחנה: באמצעות הדמיה ניתן בקלות "לפספס" אותה היות ותמונת הריאות המתקבלת הינה של דלקת ריאות שכאמור יכולה להיגרם ממגוון סיבות.

על מנת להגיע לאבחנה יש לשלב מספר בדיקות כמו ביופסיה מהאזור ואיפיונים אימנולוגיים ומורפולוגיים (צורניים) על מנת ללמוד מיהם התאים המעורבים. האבחנה של הלימפומה נעשית במעבדה באמצעות אפיון הביטוי של חלבונים מאוד מסוימים שמתבטאים על פני תאי המחלה. מערך הביטוי הספציפי הוא שייקבע לא רק את האבחנה אלא גם את הטיפול והפרוגנוזה.

במקרה של ריבס מדובר בלימפומה ראשונית ריאתית של תאי T ציטוטוקסיים או תאי NK (Natural killer cells). הלימפומה הזו היא סוג נדיר, אגרסיבי עם פרוגנוזה לא טובה. לעתים היא מערבת את מערות האף, העור, את דרכי הנשימה העליונות, מערכת העיכול. כמו כן היא עשויה לערב את מח העצם, המעורבות העיקרית היא של מערות האף ורק במקרים ספורים ישנה מעורבות של הריאות. המקור של הלימפומה הזו, לימפומה ראשונית ריאתית של תאי NK/T מקורה ברקמת הפרנכימה של הריאות והברונכוסים או שמקורה בבלוטות לימפה אזוריות. כל שנותר הוא להתפלל ולקוות שחוזקו הפיזי והמנטלי של ריבס, כולל התמיכה הרבה והטיפול המסור יעזרו לו להתגבר על מחלתו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג